"הרגשתי שאני שומר על המשפחה והילדה שלי"

תחושת השליחות, הפטריוטיות ההתרגשות עם הולדת בתו, והחיבור לאזור העמקים. סגן נתנאל פרומן, תושב בית שאן, הפך לאבא במהלך קורס הקצינים אותו הוא סיים בימים אלה. צילום: דובר צה"ל

סגן נתנאל פרומן, בן 24 מבית שאן, עתיד לסיים בסוף החודש הקרוב קורס קצינים של כל חטיבות החי"ר בדרגת סגן – כמפק"ץ מסלול של סיירת בגולני שם הוא עבר הכשרה של עוד 8 חודשים עם לוחמים. זוהי תקופה מקצועית שם לומדים להתמקצע בתחום הצוות. "אני אכין את החיילים למלחמה, אעביר את ההכשרה ואלווה אותם עם מדריכים מקצועיים, אני אחראי שכל חייל מהצוות יהיה מוכן למלחמה הבאה", אומר פרומן.
פרומן כיר את אשתו במהלך התנדבות בעמותת "קו לחיים", עמותה של ילדים בעלי נכות ופיגור ולשניהם היו חניכים מעפולה: "תוך כדי ההתנדבות הכרנו והתחתנו לפני שנה וחודשיים. היא לגמרי תמכה ביציאה לקצונה, תומכת במה שיעשה לי טוב, ומבחינתי היא ממש הגב שלי".

מה הוביל אותך לצאת לקצונה?

"יצאתי לקצונה מתוך ההבנה שאם יש את הכוח והיכולת להיות קצין ולהכשיר לוחמים, אני צריך להיות פה, לזה לא יכולתי לסרב. אני מאוד מאמין במסגרת הצבאית ובהגנה על מדינת ישראל, בלחנך ולאמן חיילים לטובת המטרה".
לנתנאל נולדה תינוקת במהלך הקורס, והשילוב בין הטיפול בה והשקעה בקצונה היה לא קל. "לקראת הלידה היה חשש שיעירו אותי בשתיים בלילה ואשתי תגיד לי שהיא צריכה ללדת. הבסיס מאוד רחוק ממקום מגורינו אבל למזלי, זה קרה בשבת ושהיתי לצידה. בחלק הראשון של הקורס הייתה יותר התחשבות ובחלק השני יש תכנים שחייב לעבור אז היו פעמים שלא ראיתי אותה שבועיים. זה מעבר לא פשוט".

איזו חוויה משמעותית אתה לוקח איתך מהקורס?

"באחד הניווטים בצפון טיפסנו את הר שאול בגלבוע ותוך כדי אני מסתכל אחורה ורואה את בית שאן, את הבית ואני אומר לעצמי 'וואו אני עושה משהו גדול וכחלק מזה אני שומר על המשפחה שלי והילדה שלי, תחושה שנותנת כוח ומשמעות".