הרב הראשי הרב דוד לאו בביקור בקיבוצי העמק

ביקור מרגש לרב לאו בבית השיטה שם האזין לסולן המקורי של השיר המיתולוגי "ונתנה תוקף" חנוך אלבלק, שלא השאיר עין אחת יבשה. משה פלד מבית השיטה השווה את סיורו של הרב הראשי לאו לסיור המושבות של הרב קוק והרב זוננפלד במושבות היהודיות החקלאיות

"הרגע המרגש של הביקור היה כשהרב הראשי פנה לחנוך אלבלק הסולן של השיר המיתולוגי ונתנה תוקף וביקש ממנו ברוח חודש הרחמים והסליחות לשיר אותו.
חנוך בקושי הולך התרגש מאד החל לשיר בקול צרוד שהתחזק עם השיר והרב שר יחד איתו בהתרגשות רבה שלא הותירה הרבה עיניים יבשות בבית הכנסת שלנו בבית השיטה", כך בהתרגשות רבה תיאר משה פלד האחראי על בית הכנסת בבית השיטה את ביקורו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו בקיבוץ.
ביקור הרב הראשי היה חלק מביקור שקיים הרב הראשי במהלך היום בקיבוצי העמק. בין השאר בעקר הרב במוזיאון ההתיישבות בקיבוץ יפעת, בקיבוץ מזרע ובקיבוץ בית השיטה. בהמשך היום ביקר הרב בתימרת ובטבעון.
משה פלד שחידש את בית הכנסת בקיבוץ בית השיטה בשנים האחרונות סיפר כי הוא בהחלט חש בשנים האחרונות חזרה של חברי הקיבוצים למסורת ישראל ולערכי בית אבא שאבותיהם גדלו עליהם בטרם עלו למדינת ישראל.
פלד ציין כי העובדה שלקיבוץ בית השיטה הגיעו נציגים מבתי כנסת מכל קיבוצי העמק מסבירה את ההתרחשות הזו בקיבוצים ואת הדרישה לתפילות בסופי שבוע בחגים ובאירועים משמחים כברית או בר מצווה ולא עלינו באירועי אבל.
פלד השווה את סיורו של הרב  הראשי לסיור המושבות של הרב קוק והרב זוננפלד במושבות היהודיות החקלאיות בגליל בתחילת המאה ואמר שכמו אז המסע הזה של הרב הראשי הוא מסע של קרוב לבבות ואהבת הזולת בייחוד כשאנחנו בחודש הרחמים והסליחות לפי המסורת היהודית.