הקשר בין אומנות דיגיטלית בבית לבין מגפת הקורונה

אופיר ליברמן מרצה בכיר בשנקר מעצב מוצרים דיגיטליים ואמן דיגיטלי ולילך הניג שמול מנהלת מחלקת תכנון ועיצוב בחברת שניר: טיפים ועצות למי שרוצה לעצב מחדש את חללי הבית באומנות דיגיטלית. צילום אלונה אביסידריס

הדגשת חלל המרחב ועומקו. צילום: יח"צ
הדגשת חלל המרחב ועומקו באמצעות האומנות

"מגפת הקורונה מאפשרת זמן פנוי וצורך לעצב את החללים שבהם אנו חיים ולשפר אותם. עיצוב מחדש של החללים בבית מאפשר גם רכישת פריטי אמנות והשקעה באסתטיקה ובנראותו של הבית. בנוסף לכך, הקורונה עודדה מעבר של בעלי נכסים, מדירות צפופות בעיר הסואנת, אל בתים בפריפריה ולכן יש ברשותם כעת הרבה יותר קירות להציג עליהם דברי אמנות". אומרים אופיר ליברמן מרצה בכיר בשנקר מעצב מוצרים דיגיטליים ואמן דיגיטלי
ולילך הניג שמול מנהלת מחלקת תכנון ועיצוב בחברת שניר, שניהם שותפים במיזם Snir& Lilberman מיזם לאמנות דיגיטלית.
עבור אספנים זהו זמן נהדר להשקיע באוסף קיים או להתחיל להקים אוסף. הסגר, המחזיר את הדיירים לתוך הבתים, מייצר מציאות חדשה לרכישת אמנות ברמה הרגשית והאישית.

• טיפים ועצות

שימוש בטלוויזיות הביתיות לצרכי אמנות – הטלוויזיות החכמות והאיכותיות שקיימות היום בשוק נמצאות בבתים של כל אחד מאתנו. הרעיון העכשווי לשלב מסך זה עם שוק האמנות הדיגיטלית שזוכה לאינסוף פלטפורמות, אשר צצות כדי להפיץ, למכור ולהציג יצירות דיגיטליות המהוות קרקע פורייה להתפתחות שדה זה. מסתבר שהאמנות הדיגיטלית מגיעה עד ביתם של הלקוחות וזהו יתרון משמעותי לעומת אמנות אשר נרכשת באופן פיזי.
עולם הדיגיטל שמשתלב עם אמנות עכשווית – תחומים רבים עשו אדפטציה לדיגיטל כמו למידה, הוראה, ניהול המרחב העסקי וחנויות אי קומרס אשר עברו לדיגיטל.

• זוהי שעתה היפה של הדיגיטל, גם ברכישת אמנות דיגיטלית

אנחנו חווים את המומנטום שגם עולם האמנות מתאים את עצמו למציאות החדשה, שבה נוצר יותר ויותר מקום לאמנות הדיגיטלית לצד האמנות הפלסטית. כלכלות עצומות ברחבי העולם קורסות. אך השווקים של העולם הדיגיטלי, כמו מכירות דיגיטליות חנויות אי קומרס פלטפורמות הסושיאל, וכל דבר אחר שקשור לעולם הדיגיטל דוהרים קדימה, גם בעולם האמנות. זוהי שעתה היפה של הדיגיטל, גם ברכישת אמנות דיגיטלית.
התאמת האומנות הדיגיטלית לכל חלל בבית – אמנות דיגיטלית משמעותה אמנות אשר נוצרת בסביבות דיגיטליות כגון תוכנות תלת ממד ואפילו פוטושופ. המרחב הדיגיטלי החדש הוא בעל מספר רב של עבודות עם יכולת של האמן להתאים את היצירה לחלל שבו הוא נמצא. אפשר גם להתאים ולשנות את היצירות על פי תקציב מוגדר. האמנות מוצגת בצורה של וידאו ארט עם רכישה של מסך ייעודי אשר מיועד ליצירה אחת או לכמה יצירות, או לחלופין לשלב מיזם אמנות שהוא רקע במסך המשמש כטלוויזיה בבית.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|