הקץ למטבעות? תושבי עפולה יוכלו לרכוש תו חניה שנתי ב-60 שקלים

לאחר אישור מועצת העיר וקבלת אישור סופי ממשרד הפנים, יוכלו בקרוב התושבים להצטייד בתו חניה שיקנה להם חניה במרבית רחובות העיר. משה לוי, סגן ראש העיר: "זו בשורה אמיתית עבור התושבים"

 

תושבי העיר עפולה יוכלו בקרוב לרכוש תו חניה בעלות של 60 ובתמורה התו יאפשר להם לחנות לאורך כל השנה במרבית האזורים בעיר. הרעיון עלה על הפרק עוד בתקופה בה ראש העיר יצחק מירון, ראש העיר המכהן, וסגנו מומו לוי היו חברי אופוזיציה במועצה.
הצעתם לא התקבלה בתקופה דאז, אך הרעיון המשיך להתגלגל במוחם, והם אף הציגו אותו במהלך חוגי הבית שערכו בבחירות האחרונות לרשויות.


בשנה האחרונה החליטו בעירייה לקדם את הרעיון, וביום שלישי ההצעה לאפשר לתושבים לרכוש תו חניה בעלות 60 שקלים אושרה בישיבת מועצת העיר. לדברי מומו לוי, סגן ראש העיר ואחד ממובילי היוזמה, התו יהיה זמין למכירה עבור התושבים כבר בשבועות הקרובים, לאחר שגם משרד הפנים אישר את ההצעה.


"זו בשורה של ממש עבור התושבים", אמר השבוע מומו לוי, "לשמחתי היוזמה הזו קורמת עור וגידים. אני עוד זוכר שלגלגו על הכוונה הזו בעת שהיינו חברים באופוזיציה. אמרו לנו שזה יגרום נזק כלכלי גדול לעירייה ובור תקציבי, אבל אנחנו הוכחנו שאפשר אחרת.
כעת, התושבים יוכלו לרכוש תו חניה מוזל בעלות של 60 שקלים לשנה שלמה".

לוי הוסיף: "תושב שירכוש את התו יוכל לחנות במרבית הרחובות בעיר, מלבד בשדרות ארלוזורוב ועוד מספר מקומות מצומצם. החלטנו על כך מכיוון שלא רצינו ליצור עומס של רכבים שיחנו במרכז העיר וייפגעו בתנועה הקונים והסוחרים.
אין לי ספק שהתושבים ייהנו מהתו. זה יחסוך צורך להצטייד כל העת במטבעות, או להפעיל את אפליקציות החנייה השונות. מעבר לכך, סכום התשלום הוא סביר והתו יכול לחסוך לתושבים זמן וכסף".