הקפטן הצעיר שמכוון הכי גבוה

עירוני הפועל עפולה אמורה להתחיל בחודש הבא את אחת העונות המשמעותיות בתולדות המועדון. העונה הזו תהיה משמעותית ללא קשר לתוצאות על המגרש שכן אחרי יותר מעשר שנים ישחק בעפולה מוריאל לוטאטי, קפטן מקומי בן 20 שאמור גם להיות שחקן מוביל בליגה בכלל ובקבוצה בפרט. השחקן שהחל את דרכו בקבוצות החוגים של המועדון לפני תריסר שנים עבר בכל מסגרות בית הספר לכדורסל עד לקבוצת הנוער וכעת אמור להוביל את הקבוצה הבוגרת ששואפת לעלות לליגת העל

"העבודה בבית הספר לכדורסל היא תמיד השקעה לטווח ארוך. אמנם פה ושם יש נקודות שיא עם הישגים קבוצתיים כאלה ואחרים אבל המטרה היא לייצר שחקנים שיהוו את חוד החנית של הקבוצה הבוגרת של המועדון. מבחינתי לראות את מוריאל, ילד שגדל בבית הספר לכדורסל, מגיע לקבוצת הבוגרים והופך לבורג משמעותי בפאזל והשנה אף מתמנה בזכות לקפטן הקבוצה זה הבונוס הכי גדול שאפשר לקבל על ההשקעה הרבה בחניכי בית הספר לכדורסל ומחלקת הנוער והדבר מסב לכולנו הנאה רבה". כך אומר השבוע יוסי מלכה, יו"ר מועדון הכדורסל הפועל עפולה ומנהל בית הספר לכדורסל שהיה השבוע גאה מאד על הבחירה במוריאל לוטאטי לשמש כקפטן הקבוצה לעונה הבאה.

• אין דבר העומד בפני הרצון וההשקעה

לןטאטי החל כאמור את דרכו בחוגי בית הספר לכדורסל ומיד ניתן היה להבחין שמדובר בבחור שלא ייתן לשום דבר לעצור אותו בדרך למטרה. כשאנחנו אומרים שום דבר אנחנו מתכוונים לקשיים שילדים אחרים לא עוברים כמו העובדה שהוא דתי ושומר שבת – עובדה שמנעה ממנו השתייכות לנבחרות ישראל השונות המקיימות מחנות אימון בסופי שבוע. גם לא ההחלטה לעבור לתיכון לאו בק בחיפה שהצריכה אותו לנ

2 כיתוב: מלהטט על הפרקט, לוטאטי צילום מינהלת הליגה הלאומית
מלהטט על הפרקט, לוטאטי.צילום מינהלת הליגה הלאומית

סוע כל בוקר וערב לבית הספר בחיפה ועדיין להגיע לאימוני הנוער והבוגרים במקביל.
כוח הרצון הזה והנכונות להתמסר ולעבוד קשה למען המטרה הם המרכיבים העיקריים שהופכים כישרון טבעי להצלחה בכל הקבוצות עד לבוגרים.
ההתמסרות הזו כוללת עבודה אישית עם מאמן מנטלי, מאמן רכזים ומאמן כושר אישי כשהמשפחה של מוריאל לא מחסירה ממנו שום אלמנט בדרך להצלחה. עניין מעטפת המשפחה של הלוטאטים משמעותי מאד כשהאבא דוד מלווה אותו לכל אימון ומשחק ואחיו מתאמן השנה לצידו בקבוצת הבוגרים לצד משחק בנוער של המועדון.
בדרכו למעלה זכה מוריאל בתארים קבוצתיים עם הנערים והנוער ועם נבחרת ליאו בק בליגת העל של בתי הספר בה נבחר לשחקן המצטיין.

• רועי חגאי: "מוריאל הוא הפנים של המועדון בעתיד"

אבל עם כל הכבוד למסגרת הנוער המטרה של מוריאל לאורך השנים היתה תמיד השתלבות בקבוצה הבוגרת כשחקן מוביל. בקיץ שעבר החתימו בעפולה את יחזקאל סקוורר שאמור היה להוביל את הקבוצה ומוריאל היה אמור להיות הרכז השני. סקוורר נפצע עוד בתקופת ההכנה ומוריאל הסתער על התפקיד בכל הכוח ונתו למאמן שקט כרכז המוביל של הקבוצה במרבית שלבי העונה שתמה טרם זמנה.
אחרי ההצלחה בעונה שעברה, את העונה הזו התחיל מוריאל במעמד מחייב הרבה יותר ומאמן הקבוצה החדש רועי חגאי משוכנע שיש למוריאל את הכלים לעמוד במטרות למרות גילו הצעיר: "מוריאל אומנם שחקן צעיר יחסית לבוגרים אבל בגלל שהוא עלה לבוגרים בגיל צעיר אז יש לו יחסית ניסיון ברמות הגבוהות. מההכרות הקצרה שלי אני חושב שהוא מאוד ראוי להחזיק בתפקיד הקפטן. מוריאל תמיד מגיע ראשון לאולם ותמיד עוזב אחרון. באמת שיש לו מוסר עבודה מאוד גדול. כמובן שהוא גם שחקן בית של הקבוצה והפנים של המועדון בעתיד.
אני סמוך ובטוח שמוריאל יגיע לרמות הגבוהות של הכדורסל הישראלי ואנחנו כמועדון נעזור לו לעמוד במטרות האישיות וכמובן הקבוצתיות".

• "מה שנשאר לי לעשות זה לסחוף את חבריי לקבוצה"

מוריאל עצמו הופתע מאד מההחלטה למנות אותו לקפטן כבר בגיל 20 אבל נראה שסגירת המעגל הזו לא מלחיצה אותו, נהפוך הוא הוא מתכוון להוכיח לכולם כי הוא ראוי לתפקיד ומקווה להוביל את הקבוצה לליגה הראשונה.

לוטאטי מימין יחד עם יוסי מלכה וחבריו לקבוצת הנוער חוגגים אליפות בקבוצת הנוער. צילום: באדיבות המועדון
לוטאטי מימין יחד עם יוסי מלכה וחבריו לקבוצת הנוער חוגגים אליפות בקבוצת הנוער. צילום: באדיבות המועדון

"בשבילי להיות קפטן הקבוצה הבוגרת בהפועל עפולה זה הגשמת חלום אמיתית. גדלתי במועדון מגיל 6 עברתי בכל מחלקות הנוער מקבוצת הקטסל ועד קבוצת הנוער והבוגרים. הייתי קפטן בכל קבוצה ששיחקתי בה לאורך השנים בין אם זה בגילאי קט-סל בין, אם זה בגילאי ילדים נערים או נוער. כפי שאמרתי תמיד הייתי קפטן ואפילו כשעברתי ללמוד ולשחק בליגת בתי הספר התיכונים בחיפה, גם שם מצאתי את עצמי עם תואר הקפטן ככה שתמיד זה הרגיש המקום הטבעי עבורי.
לא ציפיתי לקבל את תואר הקפטן של הקבוצה הבוגרת מכיוון שלא כל אחד זוכה לתואר כזה בגיל 20 ובמיוחד לא במועדון ששואף להגיע הכי רחוק שאפשר, וגם אני לא ציפיתי. אבל המועדון הפתיע אותי והגשים לי חלום ענק ומה שנשאר לי לעשות זה לסחוף את חבריי לקבוצה ולהוכיח על המגרש שאני ראוי לזה ובעזרת השם לעלות את הקבוצה לליגה הראשונה".

• עוד בעפולה: מרוצים מהשתלבות הזרים

כפי שציינו הליגה הלאומית אמורה להיפתח בתאריך 28.10 כששבוע קודם לכן אמור להתקיים משחק גביע של הקבוצה מול מכבי חיפה מליגת העל. אמור אנחנו אומרים ומציינים כי לנגיף הקורונה יש רצונות משלו וכרגע הקבוצה מושבתת כמו כל המשק עד ה 11.10. באיגוד הכדורסל התקבלה כבר החלטה שבמידה וניתן יהיה לחזור לאימונים בתום הסגר הליגה תשמור על המועדים המקוריים. במידה והסגר יוארך גם הליגה והגביע צפויים להידחות. בעפולה ציינו השבוע כי הם מרוצים מרמת האימונים בשלב הזה של העונה ומהשתלבות השחקנים הזרים יחד עם שאר הסגל. בקבוצה ממשיכים בניסיונות לחזק את הקבוצה בעוד 2 שחקנים ומאמינים שיחד איתם הסגל שנבנה יתחרה שוב על העלייה בעונה הבאה.