"הקירות רעדו": 2 רעידות אדמה הורגשו באזור בית שאן ועפולה

פיקוד העורף עדכן במוצ"ש כי התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.7, במרחק של 16 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן. את רעידת האדמה הרגישו היטב בכל הערים והיישובים באזור עפולה והעמקים.
מהמשטרה נמסר כי נרשמו עשרות קריאות במוקדי 100. לא דווח על נפגעים.
בראשון שוב הורגשה רעידת אדמה באותם האזורים.
"בבית שאן הרגשנו במוצ"ש את רעידת האדמה בצורה די רצינית", כתב תושב מקומי והוסיף: "הכל זז ורעד וממש פחדנו בבית. כאילו לא מספיקה לנו הקורונה", הוסיף התושב בהומור".
תושבת עפולה הוסיפה: "זה היה מטריד, מלחיץ ומפחיד, תחושה שזזים דברים בחדרים ובבית, בייחוד הספה והסלון. גם הקירות ממש רעדו. ממש כמו שהקלישאה אומרת, האדמה רעדה. הדופק שלי זינק בתוך שניות".
בעקבות רעידת האדמה השנייה בצפון אמר שמעון לנקרי ראש העיר עכו ויו"ר אשכול גליל מערבי: "רעידות האדמה הן כאן וגם אם נתעלם, הסטטיסטיקות מוכיחות שהן יגיעו בהפתעה בשנים הקרובות. מה שלא יגיע ולא בהפתעה הוא התקציב בשנה הבאה למרכזי החוסן, תקציב שיאפשר לנו להתמודד במקרה של ארוע משמעותי כזה. אני תקווה כי רעידת האדמה (שבינתיים היתיה נורת אזהרה קטנה) תעורר את מקבלי ההחלטות לתקצב את מרכזי החוסן בתקציב קבוע לשנים קדימה. יש דברים שאין לנו שליטה עליהם כמו רעידות אדמה אבל יש דברים שיש לנו שליטה מצוינת עליהם כמו שליטה במשאבים והיערכות למצבי חירום. המדינה חייבת לתקצב את מרכזי החוסן בצפון, ולתת לנו את הכלים להיערך לחירום".

• הנחיות כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה

השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.
השוהים בקרבת חוף הים – יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.
הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.