הקיץ הגיע: נערכים למנוע שריפות ביערות אליקים ורמות מנשה

הוקם פורום לאומי על יד נציב כבאות והצל בו שותפים גם קרן קימת לישראל ורשות הטבע והגנים. יו"ר קק"ל דניאל עטר:" עובדים בשיתוף פעולה מלא על מנת להבטיח שמירה מרבית על חיי אדם והטבע". צילום: מערך הסברה קק"ל (ישראל פרץ)

נציב כבאות והצלה הקים פורום לאומי בו שותפים גם קרן קימת לישראל ורשות הטבע והגנים * יו"ר קק"ל דניאל עטר: "עובדים בשיתוף פעולה מלא על מנת להבטיח שמירה מרבית על חיי אדם והטבע"
נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי הקים לראשונה פורום לאומי להגנה משריפות בשטחים פתוחים לצמצום נזקי הענק לאדם, למשק לטבע ולסביבה בו שותפים בין היתר גם קרן קימת לישראל ורשות הטבע והגנים.
במסגרת הכינוס הראשון של הפורום קיימו נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר דדי שמחי, יו"ר קרן קיימת לישראל דניאל עטר ומנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין סיור מוסק במטרה לעקוב מקרוב אחר ההערכות המשותפת של הגופים לעונת שריפות הקיץ בשטחים הפתוחים, בפארקים ביערות ובגנים הלאומיים. בין האתרים בהם סיירו: יערות הכרמל, אליקים, רמות מנשה, ואדי ערה ,יער חורשים, נחשונים ויערות בית שמש.
במהלך הכינוס סוכם כי בשבועות הקרובים יבצעו הגופים במשותף שריפות יזומות בשטחים עם פוטנציאל בעירה רב, גיזום מרחבי של עשבוניים וחשיפת קווי חיץ, וכן פטרולים משותפים לניטור ומיפוי מוקדי סכנה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"לקראת בואו של הקיץ ותחילת החזרה לשגרת הביקורים באתרי קרן הקיימת לישראל אנו נערכים ומגבשים תכנית למניעת התמודדות עם שריפות בשטחים פתוחים וביערות", אמר יו"ר קרן קיימת לישראל דניאל עטר, "לוחמי האש של קק"ל, שרק בשנתיים האחרונות נאבקו באלפי שריפות שהוצתו כתוצאה מבלוני תבערה, נערכים כעת ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם מערך הכבאות והצלה של מדינת ישראל והגופים הנוספים על מנת להבטיח שמירה מרבית על חיי אדם והטבע".
נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי ציין: "חברי הפורום שמו להם למטרה לפעול במשותף לשינוי השיח הציבורי וטיפוח תרבות פנאי ללא אש, המגלה אחריות למרחב הציבורי ולסביבה".
ראוי לציון כי זו הפעם הראשונה בה מתגבשת חזית לאומית בין ארגונית רחבה להגנה משריפות ואש בשטחים פתוחים והיא תיושם בכל מדרגי העבודה של הארגונים. נזקי השריפות בשטחים פתוחים מוערכים בעשור האחרון במיליארדי שקלים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים הוסיף כי, "שריפות שטחים טבעיים מכלות צומח וחי. חלק מהצומח משתקם אחרי הגשם אבל בעלי החיים לא. הטבע בישראל יקר מאד וכל שריפה שנמנעת כאילו הצילה עולם ומלואו של בתי גידול".
עוד הוחלט על הקמת פורום הסברה לאומי למניעת שריפות בראשות מערך כבאות והצלה ובהשתתפות קק"ל, רט"ג, מרכז השלטון המקומי, משטרת ישראל, פקע"ר ומשרד החינוך. כמו כן הפורום יפעל להעלאת המודעות של הציבור הישראלי, על המגזרים השונים, לנזקי השריפה וגיוסו למניעת שריפות תוך שינוי תודעתי בתרבות הבטיחות באש בקרב הציבור.