הקורונה בטבריה: חמש שכונות הוכרזו כאזורים מוגבלים

המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף קורונה בישראל: בחמישה שכונות בעיר, הוקמו 7 מחסומים  בדרכי הגישה, הוגבלה תנועת הנכנסים והיוצאים, אסורה, נאסרה התקהלות של מעל ל- 50 איש. למשטרה ניתנה סמכויות מיוחדות לאכיפה בשכונות בין היתר קנסות, עיכוב תושבים ועוד. צילום: משטרת ישראל

החל מהבוקר (רביעי-24.6.20) השכונות הבאות בעיר טבריה הוכרזו כאזורים מוגבלים: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון. בעקבות זאת הוגבלה תנועת הנכנסים והיוצאים מהשכונות על מנת למנוע התפשטות הנגיף.
בנוסף, נאסרה התקהלות בתוך השכונות אסורה של מעל 50 איש, ומהמשטרה נמסר כי החלה אכיפה והקפדה על הנחיות מש' הבריאות להנחיות לריחוק חברתית ובכלל זה עטיית מסכה בשטחים ציבוריים.
עוד נמסר מהמשטרה כי על מנת לאכוף את הגבלות התנועה הוקמו 7 מחסומים בדרכי הגישה לשכונות, המחסומים שאוישו בשוטרי משטרת ישראל, שמונעים תנועה לא הכרחית.
בתוך תחומי השכונות החלה המשטרה לפעול בכוחות מתוגברים על מנת לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות במטרה להבטיח את בריאות התושבים ולמנוע את התפשטות הנגיף.
מהמשטרה ביקשו לחדד את ההתנהלות על פי תקנות לשעת חירום (נגיף קורונה החדש/אזור מוגבל), התש"ף 2020 שנקבעו על ידי הממשלה.
רשאים לצאת מהשכונות למטרות הבאות: יציאת עובדים למקום עבודתם, יציאת תלמידים למבחני בגרות, קבלת טיפול רפואי, הליך משפטי שמחייב נוכחות מחוץ לאזור המוגבל, הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, מי שאינו תושב קבע בשכונות יוכל לצאת (אך לא להיכנס חזרה). כמו כן ניתן לצאת למטרות אחרות לאחר קבלת אישור מרח"ל (רשות חרום לאומית) בטלפון 104.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


רשאים להיכנס לשכונות למטרות הבאות:  תושבי השכונות המתגוררים בהן בדרך קבע ובכלל זה עובדים החוזרים ממקום עבודתם ותלמידים החוזרים ממבחני בגרות, כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת, העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה (כב"ה, מד"א, משטרת ישראל, צה"ל), צוותים רפואים ועובדי רפואה, עובדים סוציאלים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.  ניתן להיכנס למטרות אחרות לאחר קבלת אישור מרח"ל (רשות חרום לאומית) בטלפון 104.
המשטרה בקשה בהזדמנות זו לבקש מתושבי השכונות שהוכרזו כאזורים מוגבלים, להישמע לשוטרים ולהקפיד על קיום ההנחיות לריחוק חברתי, להימנע ממגע ולשמור מרחק זה מזה, יש להימנע מכל התקהלות ולהקפיד על עטיית מסכות במרחב הציבורי.
לשוטרי משטרת ישראל הוקנו סמכויות מיוחדות לאכיפה בניהן: דרישת אזרח להזדהות ומסירת מסמכים, מתן קנסות, עיכוב אזרחים וכלי רכב, והפעלת כח סביר.
מידע נוסף ניתן לקבל במוקד 110 של משטרת ישראל