עושים בית ספר בסטייל: הצצה לתוך "האקדמיה ליופי"

מגוון מרשים של קורסים מתקדמים, מרצים מקצועיים, חנות חדשנית עם לא פחות מ-60,000 פריטים, אווירה חמימה, ליווי אישי והכי חשוב: אלפי בוגרות מכל רחבי הצפון שרבים מהן מנהלות עסקי יופי וקוסמטיקה – מצליחים ומשגשגים. כל אלה ועוד הפכו את האקדמיה ליופי בעפולה למותג של ממש בבירת העמק. הבעלים אבי דרי והמנהלת נאוה פרץ פותחים לעמקניוז צוהר לעולם היופי

ברחבי עפולה והצפון עובדות אלפי נשים במקצועות היופי והקוסמטיקה השונים. אותן נשים מנהלות עסקים מתקדמים, מכובדים ומוצלחים, עם קהל לקוחות ותיק ונאמן ומוניטין מרשים. חלק נכבד מאותן נשים התחילו את דרכן ב"אקדמיה ליופי" בעפולה, מרכז שיווק והדרכה למקצועות היופי, שנחשב כיום למותג מוביל בענף. בכדי להתחקות אחר סיפור ההצלחה של האקדמיה ליופי צריך לשוב במנהרת הזמן כמעט שני עשורים אחורה. תחילה פעל המקום כחנות מכירה לנשות מקצוע בתחום היופי אבל בתוך זמן קצר כבר התפתח לבית ספר גבוה למקצועות הקוסמטיקה, היופי והבריאות.

אנחנו מגיעים ביום חורפי למקום, אבל מזג האוויר הסגרירי לא הרתיע נשים רבות ללמוד ולרכוש ידע ובמקביל לרכוש כמה מוצרים לשימוש שוטף בעסק שלהן. תחושת המשפחתיות ניכרת ונוכחת בכל פינה ואזור במתחם הפעילות, הן הלימודי והן המכירתי ונראה כי תחום השירות הוטמע היטב בתרבות הארגונית של העסק. הקרדיט לכך הוא של הבעלים אבי דרי, 45, תושב המושב תל עדשים שבעמק יזרעאל ונאוה פרץ, מנהלת האקדמיה למקצועות היופי ב-18 השנים האחרונות.

"מתחם האקדמיה ליופי בנוי משתי קומות. בקומה התחתונה חנות גדולה לממכר תכשירים, מכשור מקצועי רחב היקף וריהוט עבור נשות המקצוע. זה אומר קוסמטיקאיות, פדיקוריסטיות, מעצבות גבות, בונות ציפורניים ועוד. בקומה העליונה מתקיימים מגוון הקורסים המגוונים שלנו וזה כולל קורס קוסמטיקה, בניית ציפורניים, מניקור ופדיקור רפואי, איפור מקצועי וקבוע, תסרוקות, הלחמת והרמת ריסים, עיצוב גבות ועוד", מספרת פרץ, שמנהלת את החנות ביד רמה, "מעבר לכך נערכות השתלמויות מקצועיות לנשות המקצוע עם מיטב המרצים – על בסיס קבוע וללא תשלום".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מה שמייחד ומבדל אותנו מאחרים זו רמת המקצועיות שלנו", אבי דרי, השבוע באקדמיה ליופי
"מה שמייחד ומבדל אותנו מאחרים זו רמת המקצועיות שלנו", אבי דרי, השבוע באקדמיה ליופי

הכול במקום אחד

ההצלחות של בוגרות האקדמיה מוביל היום נשים מכל רחבי הצפון ללמוד במקום והן אכן מגיעות, מקרית שמונה ועד חדרה, כשהחלק הארי מגיע מעפולה ורחבי העמק. אותן נשים מגיעות ללמוד ולהתמקצע במקום ולאחר מכן פורשות כנפיים לעסקים הפרטיים שלהן ועל כך גאוותם של הבעלים. "מגיעות אלינו בעיקר נשים, שרוצות ללמוד את מקצועות היופי השונים בצורה מקצועית ומעמיקה. חלק מהנשים מגיעות אלינו עם רצון לעשות הסבה מקצועית בקריירה שלהן, כולל מורות, רופאות ואחיות", מסבירה פרץ, "הן מקבלות פה את כל התמיכה והליווי הנדרש להצלחה ולשמחתנו רבות מהן פורצות דרך ומצליחות בעסקים משגשגים. זה למעשה מקור גאוותנו. מעבר ללמידה והמקצועיות יש פה תחושת משפחתיות טבעית ששוררת בין כל חברי הצוות שלנו לתלמידות וללקוחות. הצוות שלנו מהווה עבורן אוזן קשבת לכל בקשה או דרישה, לעיתים מעבר ללמידה עצמה. זה קשר עמוק והדדי שנמשך כבר שנים ארוכות. הבוגרות שלנו ממליצות עלינו בכל פורום וזה מוכיח לנו שכנראה אנחנו עושים משהו טוב. מעבר לכך הבוגרות שלנו חוזרות ומתמקצעות בקורסים נוספים ובהשתלמויות כך שהקשר ממשיך להיות הדוק על בסיס קבוע".


"ההוכחה הכי טובה להצלחה שלנו הן אלפי הבוגרות והכוכבות שלנו בכל תחומי היופי – ויש לנו לשמחתי המון בכל עיר"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הכוכבות של האקדמיה ליופי

את הקורסים באקדמיה ליופי מעבירים אנשי מקצוע, נשות מקצוע ליתר דיוק עם ניסיון רב שנים בתחום ההוראה ועולמות היופי והקוסמטיקה. הקורסים הכי מבוקשים ופולאריים אגב הם קוסמטיקה ובניית ציפורניים. כנראה שהם גם הכי "מכניסים" בעתיד. במהלך השיעורים חולקות המרצות את הידע הרב שלהן עם התלמידות שצמאות לרכוש כל פיסת מידע שתשמש אותן מן הסתם בשירות הלקוחות העתידיים, "אנחנו בוחרים את המורים הטובים ביותר ולא מתפשרים בנושא הזה", אומרת פרץ באופן נחרץ וחד משמעי, "יש לנו רופאים שמלמדים, מורים עתירי ניסיון וחלקם נכללים בצמרת אנשי המקצוע בישראל ואפילו בעולם. בסופו של דבר ברור לי כי התלמידות מגיעות אלינו בגלל הסטנדרטים שהצבנו לאורך השנים וגם בעת הנוכחית ואני יכולה להבטיח שגם בעתיד נעשה הכול לשמור על המוניטין של העסק. ההוכחה הכי טובה להצלחה שלנו הן אלפי הבוגרות והכוכבות שלנו בכל תחומי היופי ויש לנו לשמחתי המון בכל עיר. בעפולה, מגדל העמק, טבריה, בנצרת, באום אל פאחם ובאמת בכל הצפון. מדובר בבונות ציפורנים, קוסמטיקאיות ונשות מקצוע נוספות שזוכות להצלחה כבירה ומרשימה בכל קנה מידה. אני שמחה מאוד לדעת שיש לנו חלק כזה או אחר בבניית הקריירה של אותן נשים. מיותר לציין שההצלחה שלהן זו ההצלחה שלנו. ברגע שהן מסיימות אנו מצפים שהן יפתחו עסקים מצליחים ונשים רבות אכן עושות זאת. יש פה גם מימד של העצמה נשית שמעניק לי ולכל הצוות סיפוק רב כשאני תמיד שמחה להיחשף לסיפורי הצלחה".

"אני מוצאת חשיבות רבה לקשר האישי"

הנוכחות של נאוה בולטת מאוד באקדמיה ליופי. היא מקפידה לעבור כל העת בין הבנות, לשאול לצרכיהן, לבדוק כיצד הן מתקדמות וגם בעתיד היא תמשיך ללוות אותן בקשר אישי ובהשתלמויות שנערכות במרכז אותו היא מנהלת, "יש ביננו יחס מיוחד, הרבה מעבר למנהלת ולקוחה", היא אומרת בחיוך, "המקצועיות והרצון להוציא את הבוגרות שלנו עם ארגז הכלים הטוב ביותר הוא האספקט שמצוי אצלנו במקום הראשון. אני עורכת שיחות אישיות עם הבנות על בסיס קבוע, אנחנו מעבירים משובים על איכות הקורסים ובפועל כפי שציינתי הבוגרות שלנו חוזרות לקורסים נוספים. אבל לצד זה אני מוצאת חשיבות רבה גם לקשר האישי הם התלמידות, שבהמשך פותחות עסקים קטנים למקצועות היופי וחוזרות לרכוש אצלנו מוצרים. הקשר הזה מאוד חשוב לי ואני יודעת שגם לבנות. בסופו של דבר זה עסק לכל דבר, אבל למרות זאת יש פה מקום מאוד מרכזי לקשר הבין אישי, בייחוד שמדובר בסביבה נשית מובהקת. לא פעם אני מקבלת טלפונים לאחר שעות העבודה ואני מקפידה לתת מענה לכל פונה, כל זאת מתוקף הקשר האישי שנרקם ביננו. חשוב לציין שאני עושה את זה באהבה".


"אני רואה את הלקוחות והתלמידות שלנו חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו. חשוב לי מאוד לראות אותן צומחות ומצליחות, חשוב לי שהקשר איתן יהיה אישי, חם ותומך והכי חשוב לי שהן יקבלו לצד זה את כל הכלים בדרך להצלחה העתידית"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"חשוב לנו תמיד לעמוד בדרישות ובצרכים של הלקוחות"

אז מה הוביל את האקדמיה ליופי להפוך למותג כל כך מצליח? האם זה השילוב ההרמוני בין הקורסים וחנות המכירה המגוונת? אווירת המשפחתיות? המקצועיות? אנשי המקצוע המובילים והמרצות שמעבירים את החומר התיאורטי והמעשי או שמא זה החתירה למצוינות? לדברי דרי ככל הנראה מדובר בשילוב של כולם יחד.
"האקדמיה עוסקת במגוון רחב של תחומים ואנחנו נותנים שירות קודם כל בתחום הלימודים. אנחנו יודעים להציע מגוון רחב של קורסים בכל תחומי מקצועות היופי.
בפועל מגיעות אלינו צעירות אחרי שירות צבאי שמעוניינות לרכוש מקצוע מכניס וקריירה מספקת במקצועות השונים בעולם היופי, הטיפוח והבריאות", הוא מסביר, "הן עוברות אצלנו תהליך הכשרה מוקפד, עד ליציאתן לדרך עצמאית, ובהמשך הן צפויות לפתוח עסקים מצליחים שיאפשר להן להתפרנס בצורה ראויה. כאן לא נפרדות דרכנו. הקשר ימשיך בתחזוקה השוטפת לעסקים שלהן, אם ברכישת מוצרים לטיפולים השוטפים וכמובן גם למכירה ללקוחות שלהן. לצד כל אלה הבוגרות שלנו שבות אלינו להשתלמויות מקצועיות שמועברות ללא תשלום, ובהן הן נחשפות לידע המקצועי הכי מעודכן. במקביל אנו מייצגים ומשווקים מגוון של מוצרים מהחברות המובילות בתחום הטיפוח והיופי בישראל ובעולם. חשוב לנו תמיד לעמוד בדרישות ובצרכים של הלקוחות, ולהציג את חזית הטכנולוגיה בתחום הטיפוח, היופי והקוסמטיקה. כמו כן אנו יודעים לחשוף את הלקוחות שלנו למוצרים הכי חדשים שמשווקים בישראל. זה אומר 60 חברות מובילות בתחום מוצרי האיפור, הציפורניים וכמובן הקוסמטיקה. בכלל, תחום הקוסמטיקה מצוי בלב ליבת הפעילות העסקית והלימודית שלנו".

הצוות המורחב של האקדמיה ליופי
הצוות המורחב של האקדמיה ליופי

מה מבדל את האקדמיה ליופי לעומת עסקים נוספים שמלמדים את מקצועות היופי?

דרי: "מה שמייחד ומבדל אותנו מאחרים זו רמת המקצועיות שלנו. אנחנו לא מתפשרים לא ברמת האיכות ולא ברמת הידע. אנחנו יודעים לתת קודם כל את הידע שלדעתי אף אחד לא יכול לתת באזור. בתחום הזה אין לנו מתחרים. יש לנו פה אקדמיה מקצועית, שחשופה לכל פיתוח וחידוש בתחום, ועם תהליכי עבודה ברורים ומובנים. לצד זה יש לנו בחנות לא פחות מ-60.000 פריטים שנותנים מענה ופתרון לכל בעיה. כך הלקוחות שלנו יכולות לפתח את העסקים שלהן. במהלך השנים אני גאה ושמח לראות אינספור סיפורי הצלחה שיצאו מהאקדמיה ליופי במו עיניי. ברגע שאני מסתובב בעפולה ובכל הערים, הקיבוצים והיישובים מסביב, יש שלטים של קוסמטיקאיות, בונות ציפורניים, מאפרות ונשות מקצוע נוספות שעשו את הצעדים הראשונים שלהן בתחום אצלנו. אני גם יותר מגאה להיכנס למכונים של לקוחות שלנו ולראות את הפעילות הערה והשוקקת וכך גם בפרופילים העסקיים בפייסבוק. אין לזה אח ורע באזור שלנו".

איזה מקום מוצא נושא השירות בתרבות הארגונית של העסק?

"הנושא הזה חשוב לאין שיעור. כמו שאני רואה בצוות העובדים שלי משפחה, כך אני רואה את הלקוחות והתלמידות שלנו חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו. חשוב לי מאוד לראות אותן צומחות ומצליחות, חשוב לי שהקשר איתן יהיה אישי, חם ותומך והכי חשוב לי שהן יקבלו לצד זה את כל הכלים בדרך להצלחה העתידית. כפי שציינתי, סיפורי ההצלחה שיוצאים מבית האקדמיה ליופי מדברים בעד עצמם".

 

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|