הצעת חוק להגדרת היום הראשון לשנת הלימודים כ"יום בחירה"

עו"ד אורי דדו מרחיב על הצעת החוק החדשה שתעזור להורים רבים ברחבי הארץ ביום הראשון לשנת הלימודים של ילדיהם

נכון למצב החוקי כיום, עובדת או עובד, המעוניינים להיעדר ממקום עבודתם ביום פתיחת שנת הלימודים, על מנת ללוות את מי מילדיהם או נכדיהם ביומם הראשון בגן או בבית הספר, יכולים לבקש ממעסיקם לנצל באותו היום יום חופשה מימי חופשתם הצבורים להם, ועליהם לקבל את אישור המעסיק לכך.
ביום 9/7/18 הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית, לפיה יתווסף היום הראשון לשנת הלימודים לרשימת "ימי הבחירה" המנויה בתוספת לחוק חופשה שנתית.
אסביר, "ימי בחירה" הם ימים בהם רשאים עובדים לבחור על פי שיקול דעתם שלא להגיע לעבודתם ולקבל תשלום בגין ניצול יום חופשה על חשבון ימי החופשה הצבורים להם, וזאת כל עוד הודיעו על כך למעסיקם 30 יום מראש.
בין הימים אותם ניתן לבחור כ"ימי בחירה" מנויים כיום בין היתר צום גדליה, חג המימונה, פורים, ערב חג המולד, ערב חג הפסחא, יום הבשורה, ערב חג הקורבן, יום הזיכרון לעדה הצ'רקסית, יום האישה, יום הזיכרון, ועוד.
כאמור, ככל שהצעת החוק תעבור קריאה טרומית, קריאה ראשונה, שניה ושלישית, יתווסף היום הראשון לשנת הלימודים לרשימת "ימי הבחירה" המנויים בתוספת לחוק חופשה שנתית.
זוהי אפשרות של ניצול "יום בחירה" על פי שיקול דעת העובד, על חשבון ימי חופשתו הצבורים.
להבדיל, קיימת אפשרות במקומות עבודה מסוימים, לנצל "יום בחירה" בנוסף לימי החופשה השנתית, וזאת רק אם הזכות נובעת מהסכמי עבודה אישיים, נוהג במקום העבודה, הסכמים קיבוציים או צווי ההרחבה שלהם.
*אין באמור לעיל להיות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|