הצעה לסדר בעפולה: מינוי ועדה לבחינת תוצאות המכרז בעפולה עלית

את ההצעה לסדר יזם סגן ראש העיר עפולה מומו לוי שבמקביל פנה לשר האוצר משה כחלון ולשר הבינוי והשיכון יואב גלנט, בדרישה שייבחנו האם קיימים ליקויים במכרזים במורדות עפולה הצעירה

סערת 27 המגרשים לבניית 45 יחידות דיור במורדות עפולה הצעירה לא שוככת. במהלך השבוע פנה סגן ראש העיר עפולה מומו לוי למקורביו – שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט, בדרישה שייבחנו האם קיימים ליקויים במכרזים. במקביל העביר לוי לראש העיר יצחק מירון הצעה לסדר למינוי ועדה לבחינת תוצאות מכרז שיווק המגרשים בשכונת עפולה עלית.
בהצעה כתב לוי: "לפני מספר ימים נסגר מכרז לשיווק קרקעות במורדות שכונת עפולה עלית על ידי מנהל מקרקעי ישראל. לאחר פרסום התוצאות, התברר כי ישנן טענות קשות בקרב תושבי העיר על ליקויים מהותיים במכרז וכן בתוצאותיו.
לאור האמור אני רואה חובה ציבורית לקיים דיון ענייני ומעמיק בקרב מועצת העיר וככל שיעלו אכן חששות ממשיות לשיבוש הליכי המכרז לשקול, פניה לערכאות משפטיות לבירור העניין", כתב לוי בהצעה.


בבסיס ההצעה של לוי תכנית לבחור חמישה חברי מועצה שיהיו חברים בוועדה שתרכז את החומר הרלוונטי. חמשת החברים שהוצעו הם ראובן יוקלר, שצפוי לשמש כיו"ר הועדה, יהודה אלמקייס, דוד סויסה, צורי כהן ואבי אלקבץ, למרות שהוא חבר אופוזיציה.


לוי ציין כי אין מניעה שאלקבץ יתרום לוועדה ויגייס את יכולותיו לטובת הצלחתה, "התכנית היא שהועדה תרכז את טענות התושבים ותקיים בירור עם ישובים נוספים בהם התקיימו מכרזים דומים", אמר לוי, "בהמשך הועדה תצטרך לברר האם נמצאו ליקויים בניהול המכרזים וכיצד פעלו היישובים באותן סיטואציות. בסופו של תהליך הממצאים יועברו לחוות דעתו של עורך דין מומחה בתחום שיהיה אמון גם על מתן חוות דעת והמלצות לפעולה, אותן תאמץ מועצת העיר", סיכם לוי.