הצלת חיים: חשב שלקה בווירוס -והתברר כי לקה באירוע לבבי חריף

מטופל בן 71 במרפאה הקהילתית של מכבי בנוף הגליל הגיע לבדיקה בטענה לחולשה כללית. הצוות הרפואי זיהה סימנים קליניים המעידים על בעיות בלב והתעקש לפנות אותו מידית לבית החולים. מספר שעות לאחר מכן נמצא כי הוא סבל מ-100% חסימת עורקים. הוא טופל וחייו יצאו מכלל סכנה

יכול היה להיגמר אחרת: אירוע הצלת חיים התרחש לפני מספר ימים בנוף הגליל לאחר מטופל בן 71 הגיע למרפאת 'מכבי' לאחר שחש בחולשה כללית ובסחרחורות – בתום טיול בו לקח חלק. לדבריו, במהלך הטיול הוא איבד את האינסולין והחל לחוש בחולשה שלוותה בהקאות מהאוכל שאכל ולכן חשב כי מדובר בווירוס. הוא הגיע למרפאה ולא שיער כיצד היום יסתיים.
את הצוות הרפואי התסמינים לא שכנעו כי מדובר במחלה ויראלית, על אף שלא חש בכאבים. בשל תלונותיו, רופאת המשפחה, ד"ר מייסא חאיק סברה שלא ניתן לשחרר הביתה אדם בגילו עם סכרת לא מאוזנת, בעל חולשה משונה ורצתה לשלול את האפשרות כי מדובר באירוע לבבי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]  00000


בעצתה של האחות הוא נדרש לבצע ניטור ובדיקת א.ק.ג במרפאה ושם נמצא שינוי בבדיקת הא.ק.ג שיכולה להתאים לאירוע לבבי. עם קבלת תוצאות הבדיקה, הרופאה התעקשה לפנות אותו לבית החולים מחשש ממשי לחייו והוא הובהל לטיפול נמרץ. עם הגעתו לבית החולים, השערתו של הצוות הרפואי נמצאה מדויקת והתבררה כמצילת חיים, שם התגלה כי אכן המטופל סבל מאירוע לבבי חריף והוא עבר צנתור בעקבות חסימה של 100% בכלי הדם והוא הגיע בזמן קריטי לטיפול.

• "מעתה ד"ר חאיק היא הרופאה שלי"

כעבור מספר ימי אשפוז המטופל שוחרר לביתו, מצבו התייצב והוא צווה לנוח בביתו. אבל הוא לא וויתר על חזרה למרכז הרפואי נוף הגליל על מנת להודות לצוות הרפואי על האבחון המדויק ועל כך שחייו ניצלו "אני רוצה להודות מהלב לצוות הרפואי בנוף הגליל, בזכותם יצאתי מסכנת חיים בדקה ה-90, מעתה ד"ר חאיק היא הרופאה שלי", אמר.
ד"ר מייסא חאיק, רופאת המשפחה של מכבי בנוף הגליל: "תפקידנו הוא לזהות את התסמינים הראשוניים בקהילה בכדי לאזן ולמנוע התדרדרות. אני שמחה שיכולנו להעניק טיפול נכון ובזמן".

 

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|

מועדון היולדות של המרכז הרפואי העמק אירח את מנהלי מרכזי הצעירים של ישובים סביב בית החולים

|