"הצלחתי להגיע למרפאה בכוחותיי האחרונים, צעקתי תעזרו לי והתעלפתי"

מהמספרה לחדר הצנתורים: עמי בוזגלו, תושב העיר מגדל העמק התמוטט לפני מספר ימים בכניסה למרפאת מכבי בעיר. האחות אלה גרמן זיהתה מיד שמדובר באירוע חריג, ובדיקות נוספות שעבר העלו כי הוא לקה בהתקף לב חריף. הטיפול המהיר שקיבל התברר כקריטי ומציל חיים, "בחדר הניתוח הרופא אמר לי שהגעתי בזמן למזלי ושמחצית מהאנשים במצב שכזה לא שורדים התקף כזה", אמר השבוע בוזגלו והוסיף לסיום: “החיים יפים, גשו להיבדק ואל תחכו להתרעה". צילום: מכבי

אירוע מטלטל התרחש לפני מספר ימים במרפאת מכבי שירותי בריאות במגדל העמק. בשעת הצהריים הגיע בבהלה לשערי המרפאה עמי בוזגלו (49) תושב העיר, כשהוא מזיע באופן קיצוני וממלמל שהוא לא חש בטוב. לפתע הוא צנח על רצפת המסדרון שבכניסה והתמוטט. למזלו הרב בדיוק באותו זמן עברה שם אלה גרמן, האחות האחראית שהבחינה בו ומיד לקחה פיקוד על הטיפול בו. כשהבינה שעמי לא מתקשר היטב היא רצה לחדר הטיפולים והביאה בלון חמצן, מד לחץ דם ותיק לעזרה ראשונה והחלה לו להעניק טיפול ראשוני, תוך כדי שהיא מבינה כי מדובר במקרה חריג. במקביל היא הזעיקה מיד ניידת טיפול נמרץ. בכל אותה עת, יעל קולט, מנהלת המרפאה, הרגיעה את המטופל, שוחחה עמו על מנת לשמור אותו ערני ודאגה לעדכן את בני המשפחה. ניידת טיפול הנמרץ הגיע תוך דקות ספורות, ובוזגלו חובר למוניטור והובהל במהרה לחדר ניתוחים במרכז הרפואי העמק בעפולה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "פתאום הרגשתי סחרחורות, לחץ, תופעות לוואי, לא הבנתי מה קורה לי בגוף"

מרגע שהתמוטט ועד לכניסה לחדר ניתוח חלפו כ-40 דקות שהתבררו כזמן כמציל חיים. אצל המטופל אובחן התקף לב חריף, שהוביל לצנתור בעקבות חסימה של 90% בכלי הדם, נתון המעיד על סכנה ברורה. ככל הנראה, אילולא יעילותן של האחות ומנהלת המרפאה שהיו ערות לסיטואציה ומנעו אסון, המקרה יכול היה להסתיים אחרת. לאחר שעבר צנתור בהצלחה מרובה, בוזגלו יצא מכלל סכנה והצטווה על ידי הצוות הרפואי לנוח שבועיים. הוא גם התבקש בהמלצת רופאיו לחזור לפעילות בהדרגה. למחרת האירוע התקשרה אליו האחות לשיחה מרגשת בה הוא ענה לה מחויך מתמיד כאשר הבין שהיא הצילה את חייו. כעבור מספר ימים הוא כבר הגיע למרפאה להודות לצוות המרפאה ולברך על המענה הזריז שקיבל. לאחר מכן, נערכה בדיקת אק"ג שבה התברר כי הודות לטיפול היעיל שקיבל לא נפגע כלל שריר הלב.
"הייתי בכלל במספרה, פתאום הרגשתי סחרחורות, לחץ, תופעות לוואי, לא הבנתי מה קורה לי בגוף", משחזר בוזגלו, "הצלחתי להגיע למרפאה בכוחותיי האחרונים, צעקתי תעזרו לי והתעלפתי. בחדר הניתוח הרופא אמר לי שהגעתי בזמן למזלי ושמחצית מהאנשים במצב שכזה לא שורדים התקף כזה, שרדתי גם את הסטטיסטיקה. הם הצילו את חיי, חד משמעית".
האחות אלה גרמן מסרה: "אני שמחה שהייתי במקום הנכון – בזמן הנכון ויכולתי לעזור".
על אף שהוא שומר על אורח חיים בריא בעשור האחרון ולמרות גילו הצעיר יחסית, התקף הלב הגיע לבזוגלו משום מקום ולכן המטופל ביקש להעביר מסר: "אל תחכו להתרעה או לסימן, תבואו להיבדק. החיים יפים. אם בעזרת הסיפור שלי אוכל להציל מישהו כך אוכל להביע את תודתי"
מנהלת מכבי במגדל העמק, יעל קולט סיכמה: "זהו אירוע חריג שיכול להתרחש בכל סיטואציה. כארגון בריאות מוביל הערנות והרגישות למצב המטופל וקידום בריאותו תמיד עומדים לנגד ענינו".