הצלחה מסחררת לפסטיבל תוצרת מקומית שנערך לראשונה בגלבוע!

אלפי אנשים נהרו לפסטיבל שהיה כולו על טהרת הגלבוע במתחם ת'כלס- מרכז צעירים שהוקם בשטחו הרחב של מה ששימש פעם את קואופרטיב התחבורה "בית שאן – חרוד", בסמוך לצומת תל-יוסף.

פסטיבל ססגוני ומיוחד נערך לראשונה בגלבוע- פסטיבל תוצרת מקומית. לפסטיבל הגיעו אלפי אנשים, שנהנו משלל פעילויות על טהרת הגלבוע לרבות: מתחם ענק, 2 במות עם הופעות live בכל הסגנונות של מיטב היוצרים והמבצעים. בנוסף, תערוכת אמנות, דוכני אוכל ושתייה מיוחדים, סדנאות מטריפות, פעילויות מגוונות והצגות לילדים, אמני רחוב, דוכני מכירה, יד שניה, שוק אמנים, מתחם בירה ומסיבה אל תוך הלילה.
עובד נור, ראש המועצה, לא הצליח להסתיר את שביעות רצונו מהאירוע: "כל מי שהגיע זכה להיות שותף בפסטיבל איכותי מאד, וקהילתי מאד: הילדים שלנו השתתפו בו, המוזיקאים שלנו ניגנו בו, העסקים הקטנים מכרו בו, והאמנים שלנו הציגו בו. יש בגלבוע קבוצת אנשי תרבות ויוצרים מדהימה ותפקידנו הוא לחבר בין העושר התרבותי הזה לבין התושבים. אני רוצה להודות לכל המעורבים ובראשם למשרד התרבות והספורט שתמך נפלא. לכל האומנים והיוצרים המקומיים אני שולח מסר פשוט- נמשיך לעשות עוד ועוד אירועים שכאלו- עבורכם ועבורנו!"

אוכל מוסיקה ואומנות על טהרת התוצרת המקומית
אוכל מוסיקה ואומנות על טהרת התוצרת המקומית

בהמשך לדברי נור, יצוין כי לצורך קיום הפסטיבל חברו בגלבוע לעמותת "פסטיבל בשקל" שהוסיפה נופך מקצועי בארגון הפסטיבל, שיועד לכל הגילאים, כאשר הכניסה אליו הייתה בחינם. החל מחצות הליל התגבר קצב החגיגה בפסטיבל כאשר, גל דה-פז עם ההרכב Lucille crew, והאמן האלקטרוני המחשמל shtubi, ניגנו והרקידו את הקהל עד אור הבוקר…
היבט חשוב ונוסף בפסטיבל היה במיקומו המיוחד, שבמרכז הצעירים החדש בגלבוע (תכל'ס), שנפתח לפעילות לפני כחודש בלבד. המרכז ממוקם בשטח ציבורי רחב ששימש את קואופרטיב התחבורה "בית שאן – חרוד", בסמוך לצומת תל-יוסף. זהו מבנה עם רקע היסטורי מוכר שנוצר ע"י האדריכל הידוע שמואל ביקלס, (חבר תל יוסף). ביקלס בחר לבנות את מוסך המשאיות באופן מודולארי, כך שיהיה מורכב מאגפים בעלי צורה קבועה וחוזרת: תכנית מלבנית ומוארכת עם גג קמרון חבית- דבר שהפך לסימן ההיכר של המקום כולו. כאמור מרכז "תכל'ס", נפתח לאחרונה והוא ישרת את כל תושבי הגלבוע שבגילאים 18 עד 45, במגוון נושאים הרלוונטיים לגילאים הללו- כתעסוקה, התנדבות, פיתוח הרחבות קהילתיות, תרבות וחיי חברה, וכן, הכשרות וקורסים מקצועיים מוזלים, וכיוצא בזה.

מנהל מרכז צעירים גלבוע ויוזם האירוע, שניר פרידמן, יחד עם ראש המועצה, עובד נור
מנהל מרכז צעירים גלבוע ויוזם האירוע, שניר פרידמן, יחד עם ראש המועצה, עובד נור

שניר פרידמן , מנהל מרכז הצעירים החדש: "הפסטיבל הוא תולדה של שיתוף פעולה בין המרכזים הקהילתיים בגלבוע, ומחלקת התרבות (בניהולה של גלית בר-גיל), שהחליטו על קיום אירוע גדול לטובת תושבי הגלבוע. החלטנו שהוא יקרה כאן בתכל'ס, מקום שהיה פעם מוסך של משאיות, שאין מתאים ממנו לפסטיבל אמנות, בדיוק כמו שקורה בפסטיבלים טובים בעולם. הפסטיבל נותן ביטוי ישיר למגוון היוצרים בגלבוע, ולשמחתי יש המון אנשים שכאלו כאן, והתוצאה הייתה הצלחה מסחררת. התחושה היא מדהימה ונותנת לנו רצון וכוח להמשך".

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|