"הצילו לי את החיים"

בניתוח של 11 שעות: הוסר גידול סרטני ממאיר מרצפת פה של מטופל בן 53

עדוואן רחאל (53) מהכפר רומת אל הייב, סבל מכאבים בלסת התחתונה וקושי לבלוע. הוא החליט לבדוק את פשר הכאבים והגיע למחלקה לכירורגיית פה ולסת במרכז הרפואי-פוריה. ד"ר עימאד אבו אל נעאג' מנהל המחלקה סיפר את השתלשלות האירועים לאחר הגעתו לבית החולים: "בבדיקה שנערכה לרחאל ד"ר שריף עריאדה  אבחן כיב מדמם ברצפת הפה ועלה חשד לגידול ממאיר מסוג קרצינומה. ביצענו ביופסיה ואכן תוך ימים ספורים התברר שזה המקרה. כשהבנו שמדובר בגידול שאובחן בשלב ראשוני למחלה החלטנו לנתח".
בחודש שעבר נכנס רחאל ניתוח שנמשך לאורך כ-11 שעות ברצף. הניתוח המורכב התבצע בהשתתפות צוות גדול ממחלקות פה ולסת, כירורגיה פלסטית והרדמה. במהלך הניתוח בוצעה כריתה של הגידול עם חלק מהלסת וניקוי של בלוטות הלימפה בצוואר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחר מכן, באותו ניתוח בצעו ד"ר ערן בר מאיר, מנהל היחידה לכירורגיה פלסטית וד"ר אריאל טיסונה, סגן מנהל מח' פלסטיקה בביה"ח שיבא, שחזור בשיטה המיקרוכירורגית, "בודדנו עורק ווריד ביד, ניתקנו אותם ומתחת למיקרוסקופ חיברנו אותם לעורק ולווריד בצוואר, וכך שיחזרנו את מה שהוסר בניתוח האונקולוגי", תיאר ד"ר בר מאיר את החלק השני של הניתוח.
ד"ר עימאד סיכם: "זה מקרה מורכב. הודות לעבודה המשותפת של המחלקות השונות ובשיתוף פעולה עם ד"ר טיסונה משיבא, הצלחנו לטפל בהצלחה בגידול הסרטני. לשמחתנו עדוואן מרגיש טוב וחוזר לתפקוד מלא". למרות הקושי שלו לדבר ימים ספורים אחרי הניתוח עדוואן אומר בחיוך רחב, "הרופאים פה ממש הצילו לי את החיים".