"הציור צובע את חיי מאז היותי ילד ועד היום"

דניאל בן עמי, אומן וצייר מעפולה מציג ומוכר בסטודיו שבביתו ציורי אבסטרקט ונוף- שאת ההשראה שלהם הוא שואב מהתקופה בה הוא היה מתגורר בפינלנד. בראיון בשלל גוונים הוא מספר על החיבור המיוחד לעולם הציור, השעות שבהן הוא מתחבר למכחול ונחה עליו המוזה וההתפתחות האישית והמקצועית שלו. צילומים: אלבום פרטי

מדי יום בשעה ארבע לפנות בוקר, בזמן שמרבית האנשים נמים את שנת הלילה היפה שלהם, האומן והצייר דניאל בן עמי מעפולה מתעורר לעוד יום בו הוא יפליא עם המכחול וצבעי האקריל- ויצור ציורים יצירתיים ומופלאים. הוא בן 65, אב לארבעה ילדים בוגרים, שכל אחד ואחד מהם לקח לדבריו את האומנות למקום אחר בחייהם.
בעבר הוא התגורר למשך כשני עשורים בפינלנד שבצפון אירופה ושנים אלה השפיעו עד מאוד על סגנונות הציור שלו ומהווים מקור מרכזי להשראה בעבורו. לעולם הציור הוא נחשף בגיל צעיר מאוד, אבל עם הכישרון הוא נולד ולאורך השנים התפתח והתמקצע בלמידה אוטו-דידקטית.
את קירות ביתו מעטרים שלל ציורים פרי מכחולו, חלקם מוצעים למכירה לכל דורש – ואת חלקם לא תוכלו לרכוש גם אם ממש תתאמצו לשכנע אותו ותציעו סכומים נכבדים בכל קנה מידה: "אני אומן וכמו כל אומן יש יצירות שנקשרים אליהן ואי אפשר למכור. זה הרבה מעבר לכסף", אומר דניאל בחיוך.

דניאל בן עמי צילומים: אלבום פרטי
האומן דניאל בן עמי

דניאל מצייר בעיקר אבסטרקטים וציורי נוף, בין היתר של מקורות מים, עצים, נופים פסטוראליים, השתקפויות, צללים ועוד.
הכישרון וההשקעה ניכרים בכל אחד מציוריו, גם לאדם שלא בקיא ברזי האומנות ויודע להעריך יצירה ראויה ומקצועית.
החיבור לציור תפס אותו מגיל צעיר מאוד, לדברי דניאל מאז שהוא זוכר את עצמו: "הציור צובע את חיי מאז היותי ילד ועד היום. הוא סובב אותי ומן הסתם ימשיך להיות סביבי במשך כל ימי חיי", אומר דניאל שמצייר ציורים מרהיבים וצבעוניים בהתאמה אישית לבתיהם של לקוחותיו, עם חשיבה על צבעים הרמוניים שיתכתבו עם סגנון העיצוב של הבית. מעבר לכך הוא גם מבקר מדי פעם בבתיהם של לקוחתיו, בכדי להתרשם ולבצע את אותה התאמה מדוברת.
בעבר עסק לפרנסתו בתחום המכירות, אולם בשנים האחרונות דניאל מתמקד בציור בלבד ונראה כי הוא נהנה מכך בכל רגע. "אפשר לומר שהציור זו אהבה אמיתית בעבורי, סוג של דרך חיים", אומר דניאל שזוכה להכרה והערכה רבה בברנז'ת הציור בישראל, "זה ממלא אותי, מספק ומתגמל ומעבר לכך הציור מהווה בעבורי סוג של מקור פרנסה. אני מוכר את הציורים לאנשים פרטיים, או למשרדים ולכל מקום שבהם הציורים ייתלו בצורה מכובדת. אני גם מקפיד מאוד לעמוד בזמנים שבהם הבטחתי לספק את הציור, לעיתים עם מסגרת כזו או אחרת או ללא מסגרת. אני מתחבר לציור בכל נימי נפשי, כחלק מנפש האומן ואסיים אותו רק ברגע שהוא ייראה מושלם בעיניים שלי".
בעבר הציג דניאל את ציוריו המרשימים בתערוכות מעבר לים ובימים אלה הוא מקדם יחד עם גורמים נוספים פתיחת תערוכה בעיר מגוריו – בבירת העמק.