הפריצה של יותם חנוכי

הניצחון המפתיע על אילת (91:82) השאיר עבור גלבוע/גליל את חלום הפלייאוף בחיים, ומעבר לכך שחקן הבית הצעיר יותם חנוכי (18), שחזר לאחר תקופה ארוכה בגלל פציעה, סיפק תצוגה מדהימה עם 17 נקודות. ארצי פרטי: "לא תלויים בעצמנו אבל נמשיך להילחם". צילום: ברוך אולשק

לא הרבה סיכויים ניתנו לקבוצה של אריאל בית הלחמי לקראת מפגשה הביתי מול אילת שהתקיים במסגרת המחזור ה-31 בליגת ווינר. גלבוע החבולה והפצועה שהפסידה בשלושת המשחקים האחרונים שלה, התייצבה ללא שחקניה הבכירים סקוורר, קרפלס, איאן מילר וללא שון לבנובסקי, כאשר בסגל שלה מלבד הקפטן שוכמן, 3 שחקני בית צעירים נוספים בוגרי מועדון גלבוע/מעיינות: אייל ננקין, וחנוכי שכאמור חזר מתקופת שיקום ארוכה, ועמית ראובן שחזר לסגל מנצרת עילית. מולה התייצבה הקבוצה הדרומית מאילת עם שרון דרוקר, שנמצאת בתקופה מצוינת עם ארבעה ניצחונות רצופים ביניהם חולון וירושלים, כאשר, מקומה בפלייאוף כבר מובטח.
בניגוד לכל התחזיות המוקדמות, גלבוע גליל למרות הסגל הקצר, פתחה חזק את הרבע הראשון, בו הפגינה את המשחק שאפיין אותה עוד בתחילת העונה, הגנה מצוינת, משחק ריצה והתקפה יעילה. ככל שהדקות נקפו אילת חזרה לעצמה ואיזנה את יחסי הכוחות אבל מתחילת הרבע השלישי, נטלה גלבוע את ההובלה ושמרה עליה עד לסיום המשחק, עם שלושת הזרים גרג וויטניגטון, קלי וקרופורד ששיחקו חכם ושקול והיו מרוכזים בקליעה.
אלא שהניצחון על אילת יזכר בעיקר בזכות התצוגה הנפלאה של הפורוורד הצעיר בן ה-18 יותם חנוכי, שעלה מהספסל, לא נבהל מהגדולים על הפרקט והיה בלתי ניתן לעצירה עם 17 נק' משמעותיות. כמה משמעותיות? בשלושת משחקיה האחרונים של גלבוע טרם אילת, קלעו הישראלים של בית הלחמי בממוצע 12.6 נק', ואילו נגד אילת קלעו כמעט פי 3, 32 נק', 17 נק' מתוכם של חנוכי. כאמור הניצחון של חניכיו של בית הלחמי על אילת טרף את הקלפים בקרב על המקום השביעי והשמיני והשאיר לגלבוע את חלום הפלייאוף בחיים.
אז מה צריך בכדי שזה יקרה?
ביום רביעי גלבוע/גליל תפגוש בבאר שבע את הקבוצה המקומית בביתה שלא נמצאת בתקופה טובה, וביום ראשון שלאחר מכן תארח גלבוע את נס ציונה. בכדי להפוך את ההתברגות לשלב הפלייאוף באופן מעשי, את שני המשחקים חייבים שחקניו של בית הלחמי לנצח, ואז לקוות שאחת משתי הקבוצות, ב"ש או ת"א תפסדנה בשני המשחקים הנותרים. כל תוצאה אחרת תסיים לקבוצה הצפונית את העונה.
במועדון הצפוני מסרו, כי המגמה בקבוצה תהיה בכל מקרה לשלב את הצעירים ולתת להם דקות משחק רבות יותר. כמו כן מקווים במועדון כי איאן מילר יחלים מפציעתו וישחק נגד ב"ש.
מנכ"ל המועדון ארצי פרטי: "אנחנו שמחים על הנצחון. היינו צמאים לזה, בשביל הקהל שלנו ובשביל המועדון. למרות ההרכב החסר והפציעות הגענו נחושים מן הרגע הראשון ושלטנו לאורכו של כל המשחק, תוך תצוגת הגנה (עצרנו את אילת על 82) ותצוגה התקפית, קצבית ויעלה של שחקננו. שמחים על המשחק הטוב של יותם חנוכי שהביא התלהבות ונחישות . מודים לקהל שלנו שהולך איתנו לכל אורכה של השנה גם בימים הקשים ומגיע להם כל הכבוד. כרגע אנחנו מרוכזים במשחק הבא (ברביעי בבאר שבע) ובמידה ונחזור עם נצחון נתחיל לעשות חישובים. אנחנו לא תלוים בעצמנו אבל ברור לנו ששני נצחונות משני המשחקים שנותרו אנו חייבים.
נמשיך להלחם עד טיפת הדם האחרונה של העונה כי זו חובתינו".