הפרויקט של רביבו

האהבה הבלתי נגמרת שלו לכדורגל, הרגע המרגש בקריירה, והחלום הגדול שאותו הוא שואף להגשים. בחורף, בקיץ ובכל סוף שבוע, אבי רביבו, צלם ספורט ממגדל העמק, מתייצב באצטדיונים ומתעד את הרגעים הכי מרגשים ודרמטיים ממגרשי הכדורגל באזור.
מאת: יובל יוספי
צילום: אלבום פרטי

אבי רביבו הוא חלק בלתי נפרד מנוף הכדורגל בעמקים בשנים האחרונות. יכולות הצילום הגבוהות שלו והאופי הצנוע והשקט, גרמו לרבים להתחבר אליו במהרה.
רביבו משמש כבר שמונה שנים כצלם ספורט של ליגות הכדורגל בישראל, מליגת העל ועד ליגת א', ובדגש על הכדורגל בעמקים. רביבו, בן 35, רווק, ומתגורר במגדל העמק. האהבה שלו לכדורגל החלה בגיל צעיר, והחלום היה להיות כדורגלן מקצועי, ולשחק בקבוצתו האהודה בית"ר ירושלים. "כשהייתי צעיר יותר חשבתי שאולי אשחק כדורגל בצורה מקצוענית, אך לא היה לי מי שידחוף אותי. אם היה לי מספיק גב ותמיכה מההורים, הייתי ממשיך במקצוע. כשהבנתי שזה כבר לא יקרה, התחלתי להביע את האהבה שלי לכדורגל בצילום. עם הזמן צברתי יותר ניסיון, ופיתחתי לי שם של צלם ספורט מקצועי. טבילת האש הראשונה שלי הייתה באתר בסט-בול, שם קיבלתי במה והתפתחתי בתחום. עם הזמן אתה צובר יותר ניסיון, וזה עובד לטובתך."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עד כמה הצילום והכדורגל הם חלקי בלתי נפרד מחייך?
"אני לא רואה את עצמי בלעדיהם. הכדורגל זה אהבה שלי מילדות, ודרך הצילום אני מצליח להביא את עצמי לידי ביטוי. אני שמח שהצלחתי לשלב בין שני התחומים האלו, וככל שהזמן הצלחתי והתפתחתי. היום שחקנים מכל הליגות פונים אליי על בסיס יום-יומי כדי לבקש תמונות, ומפרגנים לי על רמת הצילום, וזה נותן לי סיפוק אדיר. בכלל, האהבה שלי לכדורגל מתבטאת בהמון תחומים, ויש לי בבית אוסף חולצות שאני מטפח כבר כמה שנים טובות. האוסף כולל חולצות משחקנים בכל הליגות בישראל, כולל ליגיונרים. אני בקשר טוב עם המאמנים חיים סילבס ושרון מימר, את שניהם הכרתי דרך המגרשים ואנחנו מדברים על בסיס שבועי. גם עם שחקן מכבי חיפה, דולב חזיזה, אני בקשר, ולא מזמן הוא העניק לי חולצה שלו שמיד צירפתי לאוסף".

• תופס את הרגע

רביבו צילם המון רגעים, שמחים ומרגשים, כואבים ודרמטיים. אך צילום מרגש אחד הוא לא ישכח לעולם. " כשציינו 6 שנים לאסון הכרמל, התקיים משחק של קבוצת הילדים שאימנתי בה. אחד הילדים ששיחק אצלי בקבוצה, הוא בנו של הכבאי שנספה באסון, דני חייט ז"ל. דני היה איש יקר ואהוב, והייתי קרוב אליו. הבן שלו פתח בהרכב באותו יום, והקבוצה סיימה את המשחק בניצחון 6-0. בכלל לא התעסקתי במצלמה במהלך אותו משחק, והצילום היחיד שצילמתי היה את הגול השישי, אותו כבש בנו של דני. צירוף המספרים עשה לי צמרמורת, וזה היה רגע מרגש עבורי.  זה הצילום שהכי ריגש אותי, ועד היום התמונה הזאת תלויה אצלם בסלון." הוא מספר בהתרגשות רבה.

• השאיפות להמשך

רביבו הוא אוהד שרוף של קבוצת בית"ר ירושלים, ולא מפספס אף משחק של הבועטים מהבירה. החלום שלו זה לעבוד כצלם של המועדון, ולתעד מקרוב את הרגעים של הקבוצה אותה הוא אוהד מילדות. "כשעומר אצילי שיחק בבית"ר, התפתח בינינו קשר טוב והוא המליץ להנהלת המועדון לצרף אותי כצלם. צילמתי אותו למשך תקופה ארוכה, והוא התלהב מרמת הצילום, והתפתח בינינו קשר טוב.
בסופו של דבר, זה לא צלח, אך אני מאמין שגם לזה אגיע מתישהו, ואצליח להגשים את החלום שלי", סיכם הצלם המוכשר.

תכירו: האלופה הבינ"ל באגרוף מעפולה

|

כבוד: ליאור מתגלגלת כל הדרך אל המדליה

|

זוכרים את החייל שנחטף בעזה: טורניר כדורגל לזכרו של שקד דהן ז"ל

|