הפי אנד "קורע" לב לגננת בת ה-57

ניתוח מורכב שנמשך לאורך 5 שעות במרכז הרפואי פוריה, במהלכו נתפר טלאי מיוחד בלבה של אורה דודאי, הציל את חייה

אורה דאדו, גננת בת 56 מטבריה הגיעה לפני מספר ימים לעוד יום שגרתי של פעילות בגן הילדים. ללא שום גורמים מתריעים היא התמוטטה בגן והובהלה למרכז הרפואי פוריה והובהלה ישירות לחדר ניתוח לאחר שהתברר שהיא סובלת ממקרה נדיר של קרע בדופן הלב. בתום התהליך הרפואי המורכב התברר כי חייה ניצלו הודות לניתוח מורכב מאד במהלכו ד"ר ארז קכל, מנהל יחידת ניתוחי לב וחזה בביה"ח, תפר סביב הקרע טלאי העשוי מקרום הלב.

• "תפקוד הלב עמד על 20 אחוזים"

ד"ר קכל: "אורה הגיעה אלינו במצב של שוק קרדיוגני – עם לחץ דם מאד נמוך. תפקוד הלב היה 20%. עשינו מיד צנתור ואקו לב והתברר שכתוצאה מחסימה של אחד העורקים הראשיים בלב, נוצר קרע בדופן האחורית של הלב. זה מצב נדיר, שבו הסיכון למוות מאד גבוה. חיברנו אותה למכונת לב ריאה ולאחר שרוקנו את הלב מדם הצלחנו להגיע לאזור הקרע. עשינו הטרייה של שולי הקרע, ותפרנו סביב הקרע טלאי שעשוי מקרום הלב".  ד"ר קכל מציין כי מדובר בניתוח ארוך ומורכב שנמשך כחמש שעות.
חודשיים מאז הניתוח אורה מספרת, "עברתי תקופה של התאוששות ולאחר מכן שיקום בבית לוינשטיין. היום אני שמחה להגיד שאני מרגישה טוב. אני מרגישה שעברתי משהו מאד גדול והחיים ניתנו לי במתנה. זה היה ממש נס! אני חייבת את המתנה הזו לד"ר קכל. אני יודעת שאם לא היה כאן בביה"ח פוריה ניתוחי לב, לא הייתי שורדת. אין לי מלים להגיד כמה אני מודה ומעריכה את כל מה שעשו בשבילי כאן במחלקה".

 

מועדון היולדות של המרכז הרפואי העמק אירח את מנהלי מרכזי הצעירים של ישובים סביב בית החולים

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|