הפי אנד: אחרי הסרת גידול סרטני- תאריך חדש לחתונה של בת אל

בעוד כחודשיים הייתה אמורה בת אל גולדברג, סטודנטית מעפולה ובן זוגה אריק לעמוד מתחת לחופה. אבל גילוי של גידול סרטני בלשונה של בת אל, הוביל לשינוי בתכניות. השבוע, לאחר שניתוח מורכב שנמשך לאורך שעות ארוכות במרכז הרפואי פוריה, הוסר הגידול והלשון שוחזרה, "קיבלתי את החיים שלי במתנה", אמרה בת אל לאחר שהתאוששה והוסיפה: "אני מקווה שהצוות הרפואי יבוא לחגוג עימי בחתונה שנדחתה למאי"

לפני חודשיים חייה של בת אל גולדברג (25) סטודנטית מעפולה התרסקו. לאחר חודש של כאבי גרון לא מוסברים, היא הגיעה לרופא שיניים, שזיהה שמדובר בכיב בלשון. אחרי האבחנה רופא השיניים הפנה אותה לד"ר עימאד אבו אל נעאג', מנהל מחלקת כירורגיית פה ולסתות במרכז הרפואי פוריה. "גילינו כיב בגודל 4 ס"מ, בצד ימין של הלשון ועלה חשד מידי שמדובר בגידול סרטני…", סיפר ד"ר אל נעאג'.
במהלך מהיר במיוחד, הועברה הביופסיה לבדיקה וכשחזרו התוצאות התברר שמדובר בסרטן- גידול ממאיר מסוג קרצינומה (scc). "החלטנו לנתח ללא השתהות", הסביר אל נעאג', "כשמדובר בצעירה בת 25 עם גידול ממאיר, אנחנו לוקחים את זה כמבצע, כולם וכל המחלקות מתגייסות: המטופל, המשפחה, הפלסטיקאי- ד"ר אבו ג'בל, מחלקת כירורגיית פה ולסתות, מחלקות הרדמה, טיפול נמרץ והדמיה".
ד"ר אמין אבו ג'בל, מומחה לכירורגיה פלסטית וכירורגיה מיקרווסקולארית משחזרת הוסיף: "נכנסנו לניתוח בבוקר ויצאנו בערב".


"היינו אמורים להתחתן באוקטובר אבל דחינו את התאריך מכיוון שחששנו שאני לא אחזור לעצמי. אריק עבר איתי את הניתוח ואת כל האשפוז בצורה מדהימה ותמיד נתן לי להרגיש הכי טוב בעולם".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בניתוח המורכב והממושך, ביצע צוות הרופאים ובראשו ד"ר אבו אל נעאג', כריתת חצי לשון, ניקוי של כל בלוטות הלימפה בצוואר – זאת על מנת למנוע פיזור לימפתי מהגידול הראשוני בתוך בלוטות הלימפה בצוואר). בו זמנית, ביצע ד"ר אבו ג'בל, שחזור של הלשון. "לקחנו רקמה מהירך והעברנו אותה עם כלי הדם המזינים אותה, לאזור שנכרת בלשון. כך שחזרנו למעשה את הלשון וחיברנו את כלי הדם תחת מיקרוסקופ".
מספר ימים לאחר הניתוח המורכב החלה בת אל להתאושש, "היום, שבועיים לאחר הניתוח אני כבר מרגישה טוב", היא סיפרה, "אני יכולה לדבר, יכולה לאכול כמעט הכל, יש לי תיאבון , חזרה לי תחושת הטעם. הצוות פה עטף אותי במסירות ומקצועיות שלא נתקלתי בה מעולם. בימים שלאחר הניתוח המתמחים הגיעו כל שעה, ביום ובלילה,  לבדוק אותי…".
בת אל, סטודנטית לכלכלה ושרותי אנוש, במכללת עמק יזרעאל נאלצה להשהות את לימודיה האקדמיים במהלך הסמסטר בכדי להתאשפז. גם את חתונתה המתוכננת, היא החליטה לדחות, בעצה משותפת עם בן זוגה התומך אריק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"היינו אמורים להתחתן באוקטובר אבל דחינו את התאריך מכיוון שחששנו שאני לא אחזור לעצמי. אריק עבר איתי את הניתוח ואת כל האשפוז בצורה מדהימה ותמיד נתן לי להרגיש הכי טוב בעולם".
עכשיו, כשהיא מתאוששת במהירות בוחרת בת אל לקחת את החוויה הקשה כל כך באור הכי אופטימי, "קיבלתי את החיים שלי במתנה ועכשיו, החיים שלי יפים יותר מכפי שהיו לפני המחלה. אנשים לא מבינים ולא מעריכים את הדברים הכי פשוטים, אני יכולה לנשום, אני יכולה לדבר, אני אוכלת…".

האופטימיות בקרבם של בני הזוג גברה לאחר קביעת תאריך חדש לחתונה, במאי 2018, "אני מקווה שהצוות פה והרופאים יבואו לחגוג איתנו. המזל שלי היה שהפנו אותי למחלקת פה ולסת בפוריה. בחיים שלי לא קיבלתי טיפול כל כך מסור…".