הפטור ממס מעסיקים לעובדים זרים בחקלאות יוארך בשנתיים נוספות

חבר הכנסת אופיר כץ: "אני מברך על העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית, זו היא בשורה חשובה לעובדי ענף החקלאות בארץ. נמשיך לפעול ולשנות למען הציבור הישראלי". צילום: דוברות הכנסת

הצעת החוק הממשלתית של שר האוצר, ישראל כ״ץ והצעת החוק הפרטית של חבר הכנסת אופיר כץ וחברת הכנסת קטי שטרית שמוזגה עברה השבוע בקריאה שנייה ושלישית ונכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל.
מגפת הקורונה וההשפעות שהיא הביאה איתה, הוכיחו כי יש משמעות גדולה לתוצרת חקלאית ישראלית וחיזוק המשק המקומי בנוסף לייבוא.
הטלת מס מעסיקים על עובדים זרים נועדה לעודד עבודה מקומית בתחום, אבל כפי שניתן לראות, גם לאחר השפעת נגיף הקורונה על שוק התעסוקה, לא היה ביקוש. לכן הטלת המס תוסיף קושי על ענף החקלאות הישראלי.
בעקבות המצב, חברי הכנסת כץ ושטרית הגישו הצעת חוק שנועדה להאריך את הפטור על היטל העסקת עובדים זרים. הפטור הנוכחי ניתן עד סוף 2020.
שר האוצר ישראל כ"ץ נענה בחיוב לבקשה, והודיע כי יתמוך במהלך. הצעת החוק מציעה להאריך את הפטור הקובע מס מעסיקים בשיעור של 0% על עובדים זרים בחקלאות. ההארכה תינתן לשנתיים נוספות, עד ה-31 בדצמבר 2022, על מנת לאפשר לענף להתאושש ולצמוח.
חבר הכנסת אופיר כץ: "אני מברך על העברת החוק בקריאה שנייה ושלישית, זו היא בשורה חשובה לעובדי ענף החקלאות בארץ. נמשיך לפעול ולשנות למען הציבור הישראלי".

 

 

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|