הפועל עפולה: עליית מדרגה במחלוקת עם האיגוד על זהות העולות לליגת העל

המחלוקת בין עפולה לאיגוד עולה מדרגה, לאחר שמכתב התראה לפני ביה"מש הוגש להתאחדות בדרישה לבטל את החלטתה לסיים את הליגה ולהעלות את 2 הראשונות בני הרצליה וחיפה. לדישה הצטרפה גם אליצור יבנה.

הפועל עפולה לא מוותרת. המחלוקת בין המועדון העפולאי לבין איגוד הכדורסל בנושא זהות שתי העולות לליגת העל עולה מדרגה. מטעם הקבוצ נשלח מטעם הקבוצה ליו"ר איגוד הכדורסל מכתב התראה מאת עורך הדין עירן שושני עליו חתומה בנוסף גם אליצור יבנה.
כזכור, ביום שני בשבוע שעבר הודיע איגוד הכדורסל כי בעקבות התפשטותה של מגיפת הקורונה והמלחמה הוחלט לסיים את ליגת הכדורסל המשנית בארץ- הליגה הלאומית, ולקבוע את שתי הראשונות בטבלה בני הרצליה ופרשקובסקי חיפה כעולות לליגת העל לכשיתחדשו הליגות בארץ.
החלטה זו, עוררה זעם רב בקרב עפולה הממוקמת במקום הרביעי בטבלה רק עם 36 נק' נקודה משתי העולות, ולכן חשה עצמה מקופחת, ובעקבות זאת הודיעה לאיגוד כי הדבר לא מקובל עליה, משום שזהות העולות צריך להיקבע באופן ספורטיבי. לדרישה הצטרפה גם אליצור יבנה הממוקמת במקום השלישי גם כן עם 36 נק' והפרש של נקודה משתי הראשונות.|


"לאור האמור והיות וההחלטה פגומה מהפן המנהלי – ציבורי ומהפן הספורטיבי,  שמדובר בהחלטה ייחודית לליגה זו ובלבד ושאר הטענות, הנכם מתבקשים  בזאת לבטל לאלתר  את ההחלטה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהמשך למכתב ההתרעה שנשלח בתאריך 17.03.20 שנשלח ליו"ר איגוד הכדורסל, המנכ"ל היועצת המשפטית ומנכ"ל מינהלת הליגה הלאומית אמר יוסי מלכה יו"ר הפועל עפולה אמר כי עפולה ויבנה מתכוונות לעשות הכל כדי שההכרעות בליגה הלאומית יקבעו בצורה הוגנת וספורטיבית ולא במחטף כזה או אחר.
במכתב עצמו דורשות עפולה ויבנה לבטל את החלטה על סיום הליגה וקביעת שתי הראשונות כעולות לליגת העל, ולקבוע את שתי העולות על מגרש הספורט ולא באופן שרירותי, וללא התייעצות עם הקבוצות בליגה, "וביום קובע אחד,עושה עוול גדול לספורטיביות ולרוח הספורט" לשון המכתב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ובנימוק לטענה כי ההחלטה פגומה מכמה טעמים נטען במכתב כי לאור היעדר השוויון מול ליגת העל ומול הליגה הארצית, והפן הספורטיבי- עפולה הובילה את הליגה מספר שבועות ואף ניצחה את שתי העולות בני הרצליה וחיפה.
עוד נטען במכתב, כי לעומת ליגת העל שגם בה שותפים הרבה יותר שחקנים זרים, התקבלה החלטה אך ורק להקפיאה, הליגה הלאומית היא הליגה היחידה שהוחלט לסיימה.
בהמשך לכך דורשת עפולה בסעיף 8: "לאור האמור והיות וההחלטה פגומה מהפן המנהלי – ציבורי ומהפן הספורטיבי,  שמדובר בהחלטה ייחודית לליגה זו ובלבד ושאר הטענות, הנכם מתבקשים  בזאת לבטל לאלתר  את ההחלטה".
בסיום המכתב מודיעה עפולה כי תמתין 7 ימים למענה מן המנהלת לדרישה זו, והיום כאמור מסתיימת ההמתנה לתגובת המנהלת לדרישת עפולה ויבנה.