הפועל עפולה והקפטן לשעבר ג'וני טננבאום הגיעו לפשרה

טננבאום שחקנה הוותיק של עפולה שהיה חביב האוהדים ושותף לעלייה ההיסטורית לליגה הלאומית וסיים את דרכו בקבוצה באקורדים צורמים לאחר שנחתך ממנה בעונה שעברה, קיבל בסיום תהליך הגישור שהתקיים במוסד לבוררות של התאחדות לכדורגל סכום של כעשרה משכורות ושוחרר לאלתר מהקבוצה. טננבאום הצטרף למושבה העפולאית בקריית אתא שכוללת את גבע ברקאי ומתן נחמני. מנכ"ל עפולה תומר רחמים בתגובה, "אני שמח שהסאגה הזאת הסתיימה". צילום: "בסט בול"

אחרי תקופה ארוכה הקפטן לשעבר של הפועל עפולה ג'ני טננבאום  בן ה – 35 יכול סוף סוף לחייך לאחר שתהליך הבוררות  מול קבוצתו לשעבר הסתיים בפשרה במסגרתה נקבע כי הקבוצה תשלם לשחקן סכום של 65,800 שקלים, ותחתום באופן מיידי על שחרורו לכל קבוצה בה יחפוץ ובמקביל תמשיך להתנהל התביעה הנוספת בבית הדין לעבודה.
טננבאום חתם בימים אלו בקריית אתא והצטרף לחברים המוכרים מקבוצתו לשעבר ששוחררו לאחרונה גבע ברקאי ומתן נחמני.

 

• נחתך מהקבוצה ודרש לכבד  את חוזהו

כאמור הסכסוך בין טננבאום לעפולה החל בעונה שעברה לאחר שנמסר לשחקן שהוא אינו עוד בתכניות המקצועיות של המאמן והוא סירב לעבור לקבוצות שהוצעו לו מליגה א' ודרש שחוזהו יכובד עד לסוף השנה וכן לזו שאחריה.
לאחר התנגדותה של הקבוצה, הגיש השחקן, באמצעות בא כוחו עו"ד דרור חייק, שתי תביעות – האחת לבית הדין האזורי לעבודה בגין זכויותיו כעובד והשנייה למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל עקב הפרת חוזהו.
לפני מספר ימים הסתיים הליך הבוררות בפשרה במסגרתה נקבע כי הקבוצה תשלם לשחקן 65,800 שקלים ותשחררו. לעמקניוז נמסר  שהתביעה בבית הדין לעבודה לא הוסרה.


• העורך הדין פתח תיק הוצאה לפועל כנגד הקבוצה

עורך דינו של השחקן, דרור חייק אמר: "התביעה הזו היא תוצאה של משחקי אגו וכבוד בלבד. לקחו סמל שירד לליגה א' מליגת העל כדי לשחק בשורותיה, ושלחו אותו להתאמן לבד ובהמשך זרקו אותו

עו"ד דרור חייק. בא כוחו של טננבאום
עו"ד דרור חייק. בא כוחו של טננבאום

הביתה אחרי שלא הסכים לעבור לבית שאן, פוטר מעבודתו כמאמן ילדים בעיריית עפולה ובמקביל לא קיבל שכר.
לכל אורך הדרך טענתי כי התנהלות זו אינה חוקית וכי בסופו של דבר תחויב הקבוצה לשלם לשחקן את מלוא התמורה המגיעה לו עפ"י החוזה וכך אכן היה".
במקביל, נודע לעמקניוז כי תיק ההוצאה לפועל נפתח כנגד הפועל עפולה לאחר שלא קיימה את החלטת בית הדין לעבודה אשר חייב אותה לשלם לעו"ד חייק 1,200 ₪ בעקבות דחיית בקשת הקבוצה להעברת הדיון מבית הדין לבוררות.

מנכ"ל עפולה תומר רחמים מסר בתגובה: "ג'וני טננבוים תבע כמעט כפליים ובפשרה הסכמנו לשלם כאמור 65,800 שזה הסכום שמלכתחילה הסכמנו לשלם.
הרי אלה המשכורות מדצמבר עד מאי (עלות מעביד) שהצענו שיקבל ויעבור לנצרת עילית. כמו כן הסכמנו שיחזור בעונה הבאה ונכבד את ההסכם שנחתם.
אנחנו מאוד מרוצים מהסכם הפשרה על פיו ההסכם לעונה מבוטל.
מנסים להציג את הפועל עפולה באור שלילי אך לא אלה פני הדברים. ג'וני אפילו המשיך לאמן במחלקת הנוער של עפולה למרות תביעתו.
הסכמנו לשלם לו לפנים משורת הדין ובלי שמי מהצדדים יודה באיזו שהיא טענה.
הצענו לו לחזור לאמן במחלקה במסגרת הפשרה אך הוא דחה את ההצעה". רחמים גם בקש להתייחס לפתיחת תיק הוצאה לפועל עפולה על עו"ד חייק על סך
1200 ש"ח בגין דחיית בקשת עפולה להעברת הדיון מבית הדין לבוררות ואמר: "התשלום ישולם כמובן לעו"ד, אבל קצת מפליא אותי שחייק לא ציין זאת בהליך הבוררות לא העלה זאת בדיונים, לא הייתה פה כוונה מכוונת אלא, הרי הסכמתנו לשלם לשחקן ולבא כוחו סכום גדול של כ – 65,000 ₪ ".