הפועל יזרעאל-גלבוע, היא אלופת ישראל ברוגבי לעונת 2019-2020

"השחקנים הראו שיש להם לב ענק, ובמסירות גדולה בלמו את ההתקפות", אמר המאמן אמיר בויטלר. צילום: צחי רייזל

הפועל יזרעאל-גלבוע זכתה בסוף השבוע באליפות הרוגבי לעונת 2019-2020, בתום דרמה ענקית, במפגש בין שתי היריבות הנצחיות: יזרעאל-גלבוע, ואלופת השנה שעברה אס"א תל אביב. כיאה למשחק גמר, היה זה משחק מותח, צמוד, וקשוח עד השנייה האחרונה והסתיים בניצחון על חודה של נקודה: 25-24 ליזרעאל.
הניצחון החזיר את גביע האליפות צפונה, כאשר המועדון מקיבוץ יזרעאל רושם בכך את האליפות ה-21 מאז היווסדו. למעלה מ- 500 צופים מילאו את המגרש ביזרעאל, וצפו במשחק הניצחון, שחתם עונה מושלמת בליגה לקבוצה מהגלבוע, שלא הפסידה כל העונה, ואף ניצחה את הקבוצה מתל-אביב ב-5 המפגשים ביניהם לאורך העונה הסדירה.
המשחק החל עם פנדל של יזרעאל ואחריו הגיע טריי מהיר של תל אביב שהובילו 5-3. עוד פנדל של יזרעאל וטריי מדהים של אדריאן ריינסטין (קפטן הקבוצה מיזרעאל), שרץ 90 מטר וחלף על כל המגרש, העלו את יזרעאל להובלה 13-5. לפני המחצית חזרו התל אביבים עם טרי משלהם. תוצאת המחצית 13-12 לביתיים.
המחצית השנייה החלה בסערה וטריי נוסף של יזרעאל הונח ע"י השחקן הזר מפיג'י איזי עמנואלי. המשחק המשיך ותל אביב חזרו עם 2 טריים נוספים ועברו להוביל 24-18. כשהלחץ עליהם חזרו שחקני יזרעאל לתקוף עד שהטריי המיוחל הגיע, כאשר עמית קקון חצה את קו הטריי והתוצאה 24-23 לתל אביב. בבעיטת ההשלמה לאחר הטריי העלה הזר השני נמניה בולירוארואה את יזרעאל ליתרון 25-24, שהחזיק עד לסיום המשחק והשאיר את האליפות בצפון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המצטיין במשחק היה אדריאן ריינסטין ,הקפטן של יזרעאל-גלבוע, שגם הוזמן לקבל מידי נציגי ההתאחדות וראש המועצה, עובד נור, את גביע האליפות, אקט שסימן את תחילת החגיגות.
המאמן אמיר בויטלר: "זה היה משחק קשה, קשוח ןמותח עד לשנייה האחרונה. אני גאה בשחקנים על המשחק ועל כל העונה. לקראת הסוף הורחקו לנו 2 שחקנים, אך השחקנים הראו שיש להם לב ענק, ובמסירות גדולה בלמו את ההתקפות".
על ארגון האירוע ע"י הכוחות המקומיים ביקש בויטנר להוסיף כי "זה היה אירוע נפלא. מאורגן למופת, עם קהל רב שהגיע לתמוך. הברכות לכל המעטפת של המועדון ולכל מי שתומך ודוחף את המועדון קדימה. אני מודה למועצה אזורית הגלבוע, ולראש המועצה עובד נור על כל התמיכה העונה – זו אליפות של כל תושבי הגלבוע!" אמר מאמן האלופה מיזרעאל.