העשייה שלנו מאתגרת, מי שמסתכל מבחוץ, מתקשה להבין אותה"

סרן עידו נהרי ממדרך עוז, מפקד הפלוגה הרובאית של גדוד שקד בחטיבת גבעתי- נבחר לאחד ממצטייני מפקד אוגדה 162, תא"ל נדב לוטן. צילום: דובר צה"ל

מפקד הפלוגה הרובאית של גדוד שקד בחטיבת גבעתי, סרן עידו נהרי ממדרך עוז, נבחר לאחד ממצטייני מפקד אוגדה 162, תא"ל נדב לוטן.
סרן נהרי, בן 24, מתגורר במושב מדרך עוז שבמועצה האזורית מגידו. לפני גיוסו התחנך בפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה וכבר אז ידע שישרת בצה"ל ביחידה קרבית ובתפקיד משמעותי. מגיל צעיר, הוא מספר, היה לו ברור שהוא רוצה להתגייס לגבעתי. דודו שירת גם הוא בחטיבה, וסרן נהרי, שגדל על הסיפורים והחוויות, החליט להתגייס לאותו המקום ולהמשיך את המסורת המשפחתית.
סרן נהרי התגייס לחטיבת גבעתי בנובמבר 2015 ולאחר גיבוש מאתגר הגיע לסיירת גבעתי. משם, עבר מסלול של שנה וחודשיים, שאחריהן יצא לקורס מ"כים. בין התפקידים השונים ששירת בהם: מפקד צוות בסיירת, מפקד צוות בבה"ד 1 ומפקד פלוגת טירונים של הסיירת במחזור מרץ 20. כיום הוא מפקד פלוגה בגדוד שקד.
"זו חוויה מדהימה לראות נערים שמתגייסים מלאי מוטיבציה והופכים אט אט ללוחמים", אומר סרן נהרי, "לפקד על מספר רב של חיילים בגיל כזה צעיר ולהוביל אותם במשימות מבצעיות זו חוויה מאתגרת ומספקת. העיסוק בתפקיד מתחלק לשלושה גורמים שכל תכליתם הוא הגנה על המדינה: כוח האדם, הגנה על גבולות הארץ ומוכנות ללחימה. אני זוכה לדאוג ללא הפסקה ללוחמים שהחליטו להקריב מעצמם ולתרום למדינה ובמקביל מבצע פעולות מבצעיות מורכבות על מנת לדאוג לבטחון התושבים".
וכשסרן נהרי מדבר על דאגה לבטחון התושבים – הוא יודע על מה הוא מדבר. גדוד שקד נמצא כעת בתקופת אימון משמעותית ברמת הגולן. במאי האחרון, במהלך מבצע "שומר החומות", ביצע הגדוד תעסוקה מבצעית בחטמ"ר יהודה, שם, הפלוגה עליה הוא מפקד התמודדה עם הפרות סדר אלימות ללא הפסקה וניסיון פיגוע משולב – אותו סיכלו בהצלחה.
כעת, זוכה כאמור סרן נהרי לקבל הצטיינות ממפקד אוגדת 162, תא"ל נדב לוטן. "עבורי ההצטיינות היא הכרה בהשקעה ובפעילות השוטפת שלי ושל לוחמיי. העשייה שלנו בצבא היא מאתגרת, ולעיתים קרובות, מי שמסתכל מבחוץ, מתקשה להבין אותה. אמשיך לפעול לשמירה על ביטחון התושבים ופיתוח הלוחמים לרמה הגבוהה ביותר", סיכם.

 

 

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|