העפולאים מסתערים על "גז הפלפל" בחנויות

בעלי החנויות בעפולה מתקשים לעמוד בביקוש התושבים לאמצעי הגנה לאור הפיגועים בעפולה ותחושת הפחד ברחובות. "יש לי ילדים במוסדות חינוך ואני דואגת להם במשך כל שעות היום. איך אפשר להמשיך ככה?" שאלה תושבת העיר שהגיעה להצטייד

רצף אירועי הטרור ברחבי ישראל בכלל, והיום בפרט, הובילו היום תושבים רבים בעפולה ובכל האזור העמקים היישר לחנויות המתמחות במכירת אמצעי הגנה ובהם "גז פלפל", אקדמי "טייזר", "שוקרים" אגרופונים, אלות ועוד. תושבים נוספים ביקרו בימים האחרונים במשרד הפנים בעיר ובחנו את האפשרות לשאת נשק. חלקם ציין כי הם החליטו לוותר על רכישת נשק בשל התהליך המורכב, הארוך והבירוקראטי שנדרש, ולכן החליטו לרכוש אמצעי הגנה חלופיים. בחנויות התקשו לעמוד בלחץ הקונים הלחוצים. "יש פה טירוף משעות הבוקר", סיפרה תושבת העיר, בעלת חנות לממכר אמצעי הגנה, "כבר כמה ימים אנחנו מזהים עלייה ניכרת במכירת אמצעי ההגנה, אבל היום נשברו כל השיאים.


התרסיסים למיניהם ואקדחי הטייזר נמכרים פשוט כמו לחמניות טריות. אנחנו נאלצים להזמין עוד ועוד כל הזמן סחורה נוספת, במטרה להדביק את הביקוש. לצערי ספקים כאלה ואחרים מנצלים את הסיטואציה והעלו את המחירים. זה ממש לא ראוי בעיניי", סיכמה בעלת החנות. בחנות אחרת סיפרו כי מספר אמצעי הגנה לא נמכרו בחנות שנים. "הלקוחות החדשים מגיעים מכל הגילאים, בעיקר הורים שקונים לילדים שלהם נשק קר", הוסיפה.


רחל כהן, תושבת מקומית שהגיעה אף היא להצטייד בגז פלפל התעכבה על הפעלת התרסיס. לדבריה, היא חוששת שאם תותקף בצורה כזו או אחרת על ידי מחבל היא תיאלם דום ותתקשה לתפקד, "לא מכינים אותך לסיטואציה שכזו בשום בית ספר בעולם. רק עצם המחשבה מעורר בי פחד גדול. יש לי ילדים במוסדות חינוך ואני דואגת להם במשך כל שעות היום. איך אפשר להמשיך ככה? למרות כל הקשיים אני מנסה להתמודד, מכיוון שאין לנו ארץ אחרת, ואנחנו צריכים להישאר תקיפים ואיתנים בכדי שהאויבים שלנו יבינו שבמלחמה הזו רק הם יפסידו. לנו אין ארץ אחרת".