העמק: נחנכה יחידת סי-טי מתקדמת במחלקה לרפואה דחופה

במעמד התורמים מקרן בוקסנבאום ועמותת ידידי בית החולים, נחנך מכשיר סי.טי. חדיש ומתקדם בתוך המחלקה לרפואה דחופה (מיון), במרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית.

"מכשיר סיטי שפועל במחלקה לרפואה דחופה הוא מודל שקיים במרכזים רפואיים גדולים ומתקדמים", אמר מנהל המרכז הרפואי העמק, ד"ר זיו רוזנבוים. "במחלקה לרפואה דחופה שלנו מתקבלים למעלה מ-130,000 מטופלים בשנה, שפונים מסיבות רפואיות דחופות. יחידת דימות שכוללת את כל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ואת הרופאים המיומנים, היא חיונית כדי שניתן לאוכלוסייה שלנו רפואה איכותית, מדויקת ובמהירות האפשרית, מבלי שנצטרך לנייד את המטופלים לבניין אחר כדי לבצע את הבדיקה".
מדובר בפרוייקט שעלותו 4 מיליון ₪, והוא הושלם הודות לסיוע של איש העסקים צבי נטע וקרן בוקסנבאום שבראשותו, הקרן לפיתוח המרכז הרפואי העמק בראשותו של גיורא ענבר, ובסיוע של ה"כללית".


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


באירוע ההתרמה האזורי שקיימה העמותה לטובת הפרוייקט השתתפו חיים הכט ורדיו קול רגע, וכן ראשי הערים בגליל ובעמקים שסייעו בגיוס המשאבים הנדרשים מהציבור.
לדברי ד"ר זיו נאמן, מנהל המכון לדימות רפואי במרכז הרפואי העמק," יתרונות הסיטי החדש הם סריקה מהירה יותר של הגוף ויכולות אבחון מדויקות יותר, קרינה מופחתת ומותאמת לילדים, ואף ניתן להפחית את כמות חומר הניגוד שמזריקים למטופל ועדין לקבל סריקה איכותית. בהמשך ניתן יהיה לבצע במכשיר גם בדיקות מתקדמות יותר של הלב ובדיקות נוספות. אני מאד שבע רצון מכך שהרופאים מומחי הדימות נמצאים יחד באותו המקום עם רופאי המיון. זה מצב שמאפשר לנו לקדם את דיוק האבחון, ואת מהירות הטיפול", הסביר ד"ר נאמן.

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|