"העמק": מערך בריאות הנפש נבחר למרכז מצוינות ארצי

בין הנימוקים לבחירה צוין כי המערך הפסיכיאטרי במרכז רפואי העמק דוגל בשילוב של טיפולי רפואה משלימה במטופלי בריאות הנפש, בצד הטיפול המסורתי שכולל טיפולים תרופתיים, שיחות ופסיכותרפיה

'שירותי בריאות כללית' בוחרת  אחת לשנתיים יחידות ומחלקות מצטיינות מתוך בתי החולים שבניהולה. בטקס שנערך באחרונה נבחרו 11 מרכזי מצוינות ובהם מערך בריאות הנפש במרכז רפואי העמק בניהולו של ד"ר אלון רשף, וזאת הודות להישגים הרבים שהציגו בתחומים מגוונים ובראשם הטיפול הרפואי, המחקרי, הטכנולוגי ובשירות שניתן למטופלים.

בין הנימוקים לבחירה צויין כי המערך הפסיכיאטרי במרכז רפואי העמק דוגל בשילוב של טיפולי רפואה משלימה במטופלי בריאות הנפש, בצד הטיפול המסורתי שכולל טיפולים תרופתיים, שיחות ופסיכותרפיה.

בשנים האחרונות ביצעה המחלקה הפסיכיאטרית במרכז רפואי העמק מחקרים שעסקו בשילוב רפואה משלימה כגון דיקור ורפלקסולוגיה בשגרת הטיפולים של חולים פסיכיאטריים, והמחקרים העידו כי שילוב רפואה מסורתית עם הרפואה המשלימה תורם לשיפור המדדים הרפואיים של המטופלים ובהם הפחתת הדיכאון והחרדה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי מנהל המערך, ד"ר אלון רשף, ההתייחסות הכוללנית אל הגוף והנפש כאחד משיגה תוצאות טובות יותר בקרב המטופלים של בריאות הנפש ב"העמק", וזה ניכר בשיפור פרמטרים רבים שקשורים לאיכות החיים של המטופלים. טקס הענקת תעודות ההצטיינות התקיים במעמד מנכ"ל הכללית אלי דפס והנהלת הכללית, ובה חטיבת בתי החולים בניהולו של ד"ר מיקי שרף, מנהלי בתי החולים וסגניהם וצוותים בכירים ביחידות ובמחלקות המצטיינות.

מנכ"ל הכללית אלי דפס ציין בדברי הברכה במהלך הטקס כי "בתי החולים של כללית מצטיינים בתחומים רבים ובעיקר מובילים במדדי האיכות שקבע משרד הבריאות. במציאות של היום בה קיימת תחרות, השאיפה למצוינות וטיפוח מרכזי מצוינות בבתי החולים נוטעת במטופלים ביטחון כי הם מטופלים בידיים טובות".