העמק: בריכה טיפולית בבניין הרב תחומי החדש

תוספת חשובה למערך השיקום במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית – בריכה טיפולית שפועלת במסגרת מכוני השיקום בבניין הרב תחומי החדש

ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל המרכז הרפואי העמק: "פתיחת הבריכה היא בבחינת בשורה לתושבי הצפון. הבריכה מצטרפת  למכונים הגדולים והמתקדמים לפיזיותרפיה ולריפוי בעיסוק שאנו מפעילים בעבור חולי השיקום המאושפזים, כמו גם לטובת חולים המגיעים לטיפולי יום. בשורה חשובה נוספת היא שמערך השיקום כולו צפוי לגדול בקרוב עם פתיחת שיקום נוירולוגי לטובת חולים שעברו אירוע מוחי ולחולים שסובלים ממחלות נוירולוגיות אחרות שמצריכות מערך שיקומי מקצועי".
הבריכה החדשה נמצאת בקומת המכונים לפיזיותרפיה ולריפוי בעיסוק בבניין הרב תחומי החדש, וניתנת כחלק מסל הטיפולים הקיימים במכון.
"טיפול במים, או בשמו המקצועי הידרותרפיה מתקיים בבריכה יעודית בליווי מטפלים המוסמכים לכך", מסבירה עינת אזולאי, מנהלת המכון לפיזיותרפיה. לדבריה, "לטיפול במים יתרונות רבים, והוא מתאים במיוחד לאנשים הסובלים ממגבלות פיזיות. המים החמימים משפרים את זרימת הדם, מקלים על כאבים, מרככים את נוקשות השרירים ומאפשרים עבודה על טווח רחב יותר של תנועות שמחוץ למים קשה וכואב לעבוד עליהן. מלבד היתרונות של המים לטיפול בגוף, למים יש השפעה מיטיבה על הנפש".
הבריכה הטיפולית מחוממת ונמצאת במתחם נפרד, רגוע ושקט. "הבריכה מונגשת לבעלי מוגבלויות, היא גדולה ויכולה להכיל שלושה מטפלים ושלושה מטופלים בו זמנית, וניתן להשתמש בה גם לטובת טיפולים קבוצתיים", מסבירה אזולאי.
לדברי ענת אלזון, הידרותרפיסטית מנוסה מצוות המכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי העמק: "היתרון הגדול של הטיפול במים הוא שהמים למעשה מבטלים את השפעת כוח הכובד וזה מקל על ביצוע התרגילים. אחרי ניתוח להחלפת ברך למשל, למטופלים מאוד קשה לעמוד על הרגליים כי מופעל עליהן כל משקל הגוף. המים מבטלים כמחצית ממשקל הגוף, ואז אפשר לתרגל את התנועות של הברך כמו כיפוף ויישור, ותרגול זה כרוך בהרבה פחות כאב ואי נוחות מאשר תרגול בעמידה. המים משרים תחושת רוגע, ומסייעים להרפיית השרירים, ואף עוזרים בהורדת הנפיחות. טיפולים אלה יעילים מאוד למטופלים שזקוקים לשיקום אורתופדי או נוירולוגי", סיכמה אלזון.