העמק: בן שנה וחצי נחנק מירק וניצל

חייו של פעוט בן שנה וחצי שנחנק כשאכל ירק שומר, ניצלו במרכז הרפואי העמק. "אם הצוותים שלנו לא היו פועלים במהירות הירואית, התוצאה היתה אחרת", אומר ד"ר גלעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי העמק

בן שנה וחצי מישוב בצפון פונה למרכז הרפואי העמק על ידי אמבולנס של מד"א כשהוא סובל ממצוקה נשימתית חריפה ומסכנת חיים.
"כשהוא פונה אלינו, לא היה ברור האם הוא פיתח תגובה אלרגית חריפה למזון שאכל או שהוא נחנק ממזון שחוסם את דרכי הנשימה, ולכן נערכנו לאפשרות שזו תגובה אלרגית ומסכנת חיים למזון וטיפלנו בהתאם, ובמקביל רצנו איתו לחדר הניתוח כדי לבדוק האם שאריות מזון חוסמות את קנה הנשימה", סיפר ד"ר רון יעקב, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי העמק. "התינוק הגיע באמבולנס ללא הוריו, ולא יכולנו לברר איתם את הפרטים, אך היה ברור שהוא במצוקה נשימתית ניכרת ושיש צורך לפעול במהירות לפני שהוא מפסיק לנשום, ואז אנחנו נצטרך להתחיל בהחייאה", סיפר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בחדר הניתוח, לתדהמת רופאי אף אוזן וגרון שהוזעקו לניתוח יחד עם רופאי ההרדמה, התברר כי את קנה הנשימה חוסם גוש גדול של ירק השומר. הרופאים שלפו את הירק ותוך זמן קצר החל הילד להתאושש. בהמשך סיפרו הוריו כי בעת שסעדו יחד במסעדה, החל הפעוט להשתנק וכשהבינו בני המשפחה שהתינוק לא נושם, הזעיקו אמבולנס שפינה אותו לבית החולים.
לדברי ד"ר גלעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי העמק, "הילד היה נתון בסכנת חיים ממשית, שכן הירק חסם כמעט לגמרי את נתיבי האוויר. אם הצוותים שלנו לא היו פועלים במהירות הירואית, התוצאה הייתה אחרת. חשוב להזכיר להורים שלפעוטות בגילאים אלה חובה להגיש את המזון כשהוא חתוך לחתיכות קטנות, בדגש על פירות וירקות קשים ללעיסה כמו השומר, נקניקיות וקציצות בשר קטנות, זיתים גדולים ועוד". לאחר הניתוח אושפז התינוק להשגחה ושוחרר לביתו במצב טוב.