העיר עפולה מצטרפת לרשת הערים הבריאות העולמית

העיר עפולה אימצה את אמנת "בריאות לכל" והמשמעות מכך שמועצת העיר התחייבה על העקרונות והאסטרטגיות לפיתוח הבריאות והקיימות למען יוכל הדור הנוכחי והדורות הבאים שייהנו מבריאות ואיכות חיים טובה יותר.

העיר עפולה הצטרפה בשבוע שעבר לרשימת הערים הבריאות בישראל. המשמעות הישירה היא שהעיר מאמצת את אמנת "בריאות לכל" ומועצת העיר מתחייבת על העקרונות והאסטרטגיות לפיתוח הבריאות והקיימות למען יוכל הדור הנוכחי והדורות הבאים ליהנות מבריאות ואיכות חיים טובה יותר.
רשות מקומית או אזורית המצטרפת לרשת ערים בריאות מאמצת את אמנת "בריאות לכל", "אמנת אוטווה לקידום הבריאות" ואת ה"אג'נדה 21 לפיתוח בר-קיימא" ומתחייבת לפעול לשיפור הגורמים המשפיעים על בריאות התושבים (סביבתיים, חינוכיים, חברתיים ואחרים), תוך חתירה מתמדת לצמצום הפערים בין אוכלוסיותיה. כמו כן מתחייבת לפעול בשותפות עם כל המגזרים בחברה, עם ספקי השירותים בעיר ועם התושבים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במסגרת היוזמה בעפולה, העירייה לוקחת על עצמה הובלה, קידום וריכוז פעילויות של תושבים, עסקים, ואירגוני בריאות וספורט, בתחום הבריאות, על מנת להבטיח עיר שטוב לחיות בה.
לאחר שהנושא אושר בהנהלת העיר, נערך בשבוע שעבר כנס מוצלח ורב משתתפים להשקת המיזם, כולל נציגים מהנהלת העיר, משרד הבריאות, מנהלות בתי ספר, נציגות קופות החולים, תנועות הנוער, מינהלות שכונות, פורום נשים, רכזי יחידת המתנדבים ופעילים חברתיים.
ראש העירייה יצחק מירון שכיבד, יחד עם הנהלת העיר, את האירוע הבטיח כי העיר עפולה שרוצה להיות בירת העמק בתחומי חיים רבים תהיה מרכז גם בנושא הבריאות של תושבי העיר, על כל המשתמע מכך.