העימות מחריף: שביתת פתע במפעל פלציב – המפעל נחסם

מעיצומים לשביתה: עליית מדרגה במחאת העובדים במפעל שבעמק המעיינות. מאות העובדים מונעים גם הבוקר יציאת משאיות מהמפעל. צילום: חובב עזרן

מאות מעובדי מפעל פלציב, שבעמק בית שאן פתחו הבוקר בשביתת אזהרה בת יום אחד. בהודעה לעיתונות של הסתדרות הלאומית נכתב: "ההסלמה במחאת העובדים הינה על משיכת הרגליים של הנהלת המפעל שנמנעת כבר חודשים מלקיים משא ומתן ענייני להסכם קיבוצי במפעל. שלשום פתחו העובדים בעיצומים אולם, המשיכה בהתייחסותה הלא רצינית".
״אינכם מותירים בידינו ברירה״, אמר חובב עזרן, יושב ראש ועד העובדים בהתייחסו להנהלת המפעל. ״אנו קוראים להנהלת המפעל להתעשת ולשבת למשא ומתן רציני בכדי להביא לשיפור תנאי השכר והרווחה וכן לקבע את זכויות העובדים״.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לפני כיומיים התייחס מנכ"ל המפעל לעיצומי העובדים ואמר: "ההנהלה תנהל משא ומתן בתום לב עם ההסתדרות הלאומית. "יש לנו אי הסכמה עם הועד לגבי דרישותיהם, שבהן אנו לא מסוגלים לעמוד. יש לנו הצעה מסודרת עבורם, אבל הם לא מעוניינים לשבת ולהידבר ומעדיפים לעשות שרירים. כל עוד זה במסגרת החוק, מבחינתנו זה בסדר. העובדים חסמו את השערים ברכביהם הפרטיים, מנעו ממשאיות להיכנס ולצאת והדמימו את אחת המחלקות", סיכם לנגר.
פלציב היא חברה בינלאומית מובילה בתחום ייצור ועיבוד פוליאתילן מוקצף מצולב בעל תאים סגורים. בנוסף לייצור חומרי הגלם, עוסקת פלציב גם בייצור, פיתוח ותכנון של מוצרים בשלבי עיבוד שונים – החל מחומר גולמי ועד למוצר מוגמר.