"העזרה לאזרחי ישראל מעניקה תחושה מדהימה ואני מתרגש מכך כל פעם מחדש"

רגע לפני היציאה לקלפיות ח"כ הכנסת אופיר כץ מהליכוד, נציג הגליל והעמקים בבית המחוקקים של ישראל, עונה על שאלון בחירות מורחב. צילום: רובי קוטר

איך התחושה חמישה ימים לפני בחירות?
"התחושה טובה, אני רואה את עם ישראל חוזר לחיים בזכות החיסונים שהביא ראש הממשלה. אנחנו לפני בחירות גורליות שבהן יש לנו הזדמנות חד פעמית של הקמת ממשלת ימין על מלא. אני מאמין שהאזרחים מבינים את זה".

איך נראה סדר יום שלך בימים אלה?
"רוב הימים אני מסתובב במטרה להעיר את השטח, פוגש את הפעילים היקרים שלנו ברחבי הארץ ובעיקר במחוז גליל ועמקים עליו אני אחראי בבחירות האלו. אני מסתובב יחד עם ראש הממשלה בכנסים מצפון עד דרום יום יום. כולם רתומים למטרה, נצחון הליכוד. כמובן שבמקביל אני ממשיך בפעילותי למען הפריפריה והצפון, ונערך לקדנציה הבאה".

במה אתה הכי גאה עד עתה – מאז שנכנסת לכהן כח"כ?
"בהרבה דברים, בכנסת ובממשלה המורכבת שהייתה לנו לא היה פשוט לקדם דברים, ובמיוחד לא כחבר כנסת, אבל בעזרת נחישות והתמדה הצלחתי להביא למספר הישגים משמעותיים בנושאים שלקחתי על עצמי. הראשון ביניהם כמובן הוא צמצום הפערים במתן שירותי הרפואה בין הפריפריה למרכז. הצלחתי להביא להקמת מרכז ראשון לצנתור מוח באזור הגליל והעמקים. עד היום התושבים שלנו שעברו שבץ, ונזקקו לצנתור מוח היו נאלצים לנסוע מרחק וזמן שהוא קריטי במצב הזה ועלול להוביל לסכנת חיים. לכן הקמת מרכז כזה בפוריה הוא דבר חשוב שישפר את שירותי הרפואה באזור. בנוסף, רק לפני כחודש דאגתי שיועבר לאזור, לבית חולים העמק, מכשיר PET-CT לגילוי סרטן. היה פה רק אחד באזור בזמן שבתל אביב וחיפה יש 4 ו- 5 מכשירים.
והדבר העיקרי הוא שהקמתי וועדת משנה לוועדת הכספים בנושא צמצום הפערים, פעם ראשונה בתולדות הכנסת שהוקמה וועדה כזו. לישיבת הפתיחה הגיעו ראש הממשלה, שר האוצר, שר הבריאות. שם בעצם הצלחתי להביא להתחייבות לתקצוב מיליונים למרכז שיקום הראשון בצפון שאמור לקום בפוריה, במקום לנסוע לרעננה – התושבים שלנו יוכלו לקבל את השירותים פה.
דבר נוסף הוא נושא ההתעללות בפעוטות, נושא שקרוב לליבי ואני עוסק בו כבר כשנה וחצי. נחשפתי אליו עם חשיפת פרשת כרמל מעודה, סקרתי את פסקי הדין שהמתעללות האלו מקבלות ונחרדתי. על עבירות אלימות איומות, הן מקבלות קנסות, עבודות שירות וכו׳. אין מידתיות ואין הרתעה. הגשתי הצעת חוק שקובעת שכל מי שהורשעה בתקיפה או התעללות של חסר ישע תלך לכלא. בלי עונשים מגוחכים. העברתי אותה בקריאה טרומית וראשונה ברוב נדיר של 89 חברי כנסת. אני מלווה את ההורים מהפרשות השונות באופן יום יומי. קיימתי דיונים והגשתי שאילתות רבות, על מנת לשפר את הטיפול בתחום ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי".

מה שלושת הדברים הכי חשובים לך לטיפול לאחר הבחירות?
"בפעילותי האישית: חקיקת החוק שלי להחמרת ענישה למתעללות בפעוטות, הוספת מכשור רפואי לפריפריה, הוספת כוח אדם איכותי לשירותי הבריאות בפריפריה".

מה לא ידעת על תפקיד חבר הכנסת לפני שנבחרת לכהן?
"לא ידעתי כמה תחושת הסיפוק גדולה כשאתה עוזר לאזרחים. ההבנה שאתה משפר את חיי היום יום במדינה הזו, לתושבים בקצה, זו תחושה מדהימה ואני מתרגש כל פעם מחדש מכך".

מתי היית הכי מתוסכל?
"כשניסיתי להעביר את הצעת החוק שלי להחמרת ענישה למתעללות בפעוטות, אך בעקבות הממשלה הפריטטית, הצעת החוק נתקעה, במשך חודשים רבים. למרות המקלות בגלגלים, הצלחתי להביא לקידום החוק".

השאיפה הפוליטית העתידית שלך..?
"אני מקווה שאוכל להיות בתפקיד משמעותי בו אוכל לשרת את אזרחי ישראל בצורה הטובה ביותר. הנושאים שקרובים לליבי הם הנושאים החברתיים, הדאגה לחיי היום יום של האזרחים, ואני אשמח להיות בתפקיד שבו אוכל לקדם את זה".

עד כמה אתה מעורב ברשתות החברתיות, קורא טוקבקים?
"לרוב אני עסוק מאוד בעשייה ומשתדל גם למלא את הזמן שלי בכך. אבל מחמם את הלב לראות את המעורבות, התמיכה והפרגונים".

איזה שאלות שואלים אותך ילדיך בנוגע לעיסוקך?
"בדרך כלל השאלות באות כשאני מקבל פניות מאזרחים בטלפון בנוכחותם. האמירה העיקרית שחוזרת על עצמה זה ״אבא תעזור לו/לה״, דבר שאני משתדל למלא".

אחרי החזרה לשגרה – איזה חסך אתה מתכוון להשלים?
"אני מאוד אוהב ללכת עם המשפחה לחוף הים ולקולנוע, מאמין שאצליח לעשות זאת בקרוב".

מתי ראית לאחרונה סדרה מצוינת או סרט טוב?
"ראיתי את הסדרה השוטרים, סדרה מצוינת ויצירה ישראלית מעולה".

מי נתן לך את העצה הכי טובה בחיים?
"סבא שלי סימון כץ ז״ל, נתן לי המון מוטיבציה ורצון להתפתח, ותמיד חזר על המשפט ״תאמין בעצמך״, זה נכנס לי ללב ועזר לי לפרוץ גבולות.

איפה אתה מרגיש הכי בבית?
"ביום שישי אצל אמא שלי".

איך אתה חושב שאתה נתפס בעיני הציבור?
"אני מקווה מאוד שאני נתפס כמי שדואג לאזרחים, מהבעיות הקטנות ועד לרפורמות רחבות. בסופו של דבר בשביל זה רציתי להיות שליח ציבור, לדאוג ולשפר את המצב, אני פועל בשביל זה מסביב לשעון, זו חובתי".