"העומסים בכביש בית שאן עפולה הפכו לבלתי נסבלים"

תושבים המתגורר ביישובים על כביש 71, מתלוננים על עומסים כבדים בצומת השיטה ובמקומות נוספים לאורך הציר. בחברת נתיבי ישראל מבטיחים שעם סיום העבודות ייהנו כל משתמשי הדרך, ממחלף חדש ובטוח שיאפשר זרימת תנועה והשתלבות בטוחה בכבישים ללא סכנה

תושבים רבים המתגוררים במושבים, בקיבוצים וביישובים לאורך כביש 71, המוביל מבית שאן לעפולה, מתלוננים בחודש האחרון על עומסים כבדים בציר, בעיקר בשעות הבוקר, בעת שנהגים רבים עושים את דרכם לעבודה, ובשעות אחר הצהריים והערב, בעת שהם חוזרים לביתם.
צומת השיטה הוא אחד הצמתים שבו נרשמים לדברי התושבים עומסים מדי בוקר.

עבודות על מחלף בית השיטה. צילום יח"צ מוא"ז גלבוע
עבודות על מחלף בית השיטה.

"הנסיעה מבית שאן לעפולה הוכפלה בשנה האחרונה", סיפרה אורנה, תושבת האזור, "אם בעבר הייתי מגיעה בשעות הבוקר תוך 20 דקות לעבודה, היום זה כבר לוקח לי כבר 40 דקות ולעיתים אף יותר. זה מצב בלתי נסבל. העומסים והפקקים נרשמים לכל אורך הציר. רק בצומת השיטה אני ממתינה ברמזור פקוק כחמש דקות בכדי לנסוע לכיוון עפולה."

• רמזור קצר

עוד טוענת אורנה שלהערכתה העומסים בצומת הזה נגרמים  בשל מספר מופעים קטן. בהמשך הנסיעה יש עומסים גם בתל יוסף ועומסים נוספים כשמגיעים לעפולה.
"אני מבינה שמדובר בציר שנערכים בו המון שינויים, אבל מישהו צריך לתת את הדעת ולחשוב כיצד ניתן להקל על העומסים שנוצרים בתקופה הנוכחית, גם אם הם זמניים. כולי תקווה שהבעיות הללו ייפתרו כבר בקרוב. אני יודעת על המון נהגים שמבזבזים זמן רב בכביש, כתוצאה מהשינויים הללו". הביעה אורנה תקווה.

• חברת נתיבי ישראל: "יש להתאזר בסבלנות עד לסיום העבודות"

בחברת נתיבי ישראל התייחסו לטענות התושבים ומסרו את התגובה הבאה: "בימים אלו נמצאות בעיצומן עבודות תשתית בפרויקט הענק בעלות כוללת של כ- 320 מיליון שקלים, להקמת 7 הפרדות מפלסיות בין מערכת הכבישים 71- 669 – 675, לבין מסילת רכבת העמק הנמצאת בשלבי עבודה מתקדמים.
מתוכן נפתחו לתנועה בחודש האחרון 4 הפרדות מפלסיות ובחודשיים הקרובים יפתחו 3 נוספות. יש לזכור כי חברת נתיבי ישראל אינה סוגרת כבישים לחלוטין בזמן העבודות, ולכן יש להתאזר בסבלנות עד לסיומן. כאשר בזמן העבודות מתבצעים שינויים, שחלקם זמניים, בהסדרי התנועה, כולל הצבת רמזורים במטרה לשפר את בטיחות הנסיעה. שינויים אלו תוכננו על פי שיקולים וקריטריונים מקצועיים, ביניהם – המרחק בין הצמתים, שוני בנפחי התנועה והגבלת שדה הראייה, זאת בהתאם למהירות המותרת ולהאצה הצפויה של כלי הרכב בצמתים אלו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מנהלי הפרויקט נמצאים מדי יום בשטח ומוודאים את תקינות הרמזורים.
כחלק ממחלף בית השיטה החדש שנפתח בחלקו לאחרונה, הוצב רמזור זמני לשיפור בטיחות הנסיעה, ובסוף השנה, עם התקדמות העבודות במחלף, יבוטל הרמזור, ויוחלף בשתי רמפות מחלף נוספות, כך שעם סיום העבודות ייהנו כל משתמשי הדרך, ממחלף חדש ובטוח שיאפשר זרימת תנועה והשתלבות בטוחה בכבישים ללא סכנה.

 

פסי רכבת העמק - חלק מפרוייקט תשתיות התעבורה בכביש 71
פסי רכבת העמק – חלק מפרויקט תשתיות התעבורה רחב ההיקף בכביש 71

 

ההפרדות המפלסיות תוכננו בחשיבה כוללת למניעה מרבית של חיכוך בין כלי הרכב במערכת הכבישים וכלי הרכב החקלאיים – לבין מסילת רכבת העמק וכן על מנת להקל את הכניסות והיציאות מהישובים לאורך כביש 71 והשתלבות בתנועה ללא סכנה.
חשוב לציין, כי הקמת רכבת העמק תצמצם באופן משמעותי את תנועת הרכבים והמשאיות במערכת הכבישים. חברת נתיבי ישראל קוראת למשתמשי הדרך לנהוג במשנה זהירות ולהתאזר בסבלנות בכבישים בזמן העבודות.

כתבות נוספות בנושא:
רכבת העמק
הושלמו ארבעה קטעים נוספים בתוואי רכבת העמק
כביש 71 ממשיך לגבות קורבנות