"העבודה קשה ושוחקת? זאת השליחות שלנו": תכירו את האח דותן סבג

תחילת העבודה כסניטר, ההתבלטות בין לימודי עריכת דין וסיעוד וההחלטה ללכת עם הלב. דותן סבג, אח במחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי העמק בעפולה, מספר בשבוע בו מצוין יום האחים והאחיות הבינ"ל, על החיבור העמוק שלו למקצוע.

השבוע יצוין ברחבי העולם יום האחים והאחיות הבינלאומי. יום זה נערך במטרה להוקיר את העשייה המקצועית והאנושית ואת תרומתם של האחים והאחיות לחברה. עיתון "חדש בעמק" בחר לחשוף ביום זה את סיפורו של דותן סבג, תושב העיר עפולה שהחל את עבודתו במרכז הרפואי העמק בעיר כסניטר וכיום משמש כאח במחלקה הנוירולוגית.
סבג (34), היה בן 24 כאשר התחיל לעבוד במרכז הרפואי. לאחר כשלוש שנים בתפקיד הוא החליט לצאת ללמוד: "רציתי להתקדם בחיים ולעשות שינוי", הוא משחזר. "ההתלבטות העיקרית הייתה בין סיעוד לבין עריכת דין, בין הלב והראש. אבל לאחר שלוש שנים בהם אני חשוף לצוותים רפואיים ולמטופלים, החלטתי ללכת עם הלב וללמוד סיעוד".

• "אני מחובר לאנשים, למטופלים, לכל המערך של בית החולים"

תקופת הלימודים הייתה מאתגרת במיוחד בעבורו: "השינוי היה גדול והייתי צריך לשלב בין העבודה בבית החולים ללימודים ולחיי האישיים", סיפר דותן. "היה לי ברור לאורך כל שנות הלימודים שאני ממשיך בעמק כאח. אני מחובר לאנשים, למטופלים, לכל המערך של בית החולים ולשם אני שייך".
כיום, שנתיים לאחר סיום לימודיו דותן עובד במחלקה הנוירולוגית וחוגג 10 שנים בעמק.
לדבריו של דותן: "הניסיון שלי כסניטר בעבר מעניק לי יתרונות עצומים גם כאח. אני יודע איך מתנהלים בכל מחלקה, מרפאה ומכון, אני מכיר את הצוותים ואת שיטות העבודה שלהם. אין ספק שזה הפך את המעבר לקל יותר עבורי".
"לרגל יום האחים והאחיות הבינלאומי אני רוצה לאחל לכל חבריי למקצוע שלעולם לא נשכח את הסיבה שבזכותה בחרנו להיות אחים ואחיות. לא לתת לעבודה הקשה לשחוק אותנו ובעיקר לחייך ולזכור שזאת השליחות שלנו ויש לנו כוח גדול בידיים בהשפעה על המטופלים, הרגשתם ואיכות הטיפול בהם", מסכם דותן בחיוך.