"בזכותך התחתנתי": הקיבוצניקית שהקימה אימפריית קוסמטיקה

הקוסמטיקאית המוערכת כרמלית קפלן מקיבוץ תל יוסף פותחת בראיון אישי צוהר לעולם היופי והטיפוח, מסבירה על הקשרים האישיים שנרקמים עם הלקוחות, חושפת איך היא מסייעת להגברת הביטחון העצמי והדימוי האישי של נשים וגם גברים, ואומרת בהתרגשות: "יש לי זכות לטפל בכאלה לקוחות מקסימים". צילום: שיר רותם

בכניסה לקליניקת הקוסמטיקה המעוצבת והאינטימית של כרמלית קפלן בקיבוץ תל יוסף תלויות שלל תעודות המעידות על הידע הרב וההשתלמויות הרבות שעברה לאורך השנים וכן תמונות בוהקות שלה עם מלכות יופי זוהרות ונרגשות שזכו לקבל טיפולים מקצועיים מידיה- באחד הרגעים המשמעותיים בחייהן.
לצידן, בפינה, מונח קלסר עם אינספור מכתבי הערכה ותודה לקוסמטיקאית הנאה שאחד מהם לכד את עיננו ומבטא אולי טוב יותר מכל את ההערכה לה היא זוכה מלקוחותיה הרבים. בסופו של אותו מכתב כתבה מטופלת כי בזכות הטיפול של כרמלית, בטחונה העצמי השתפר פלאים והוביל אותה להכרות עם גבר – שבהמשך הפך לבעלה.
למרות ההערכה הרבה שהיא זוכה לקבל מדי יום, העלעול במכתבי התודה המעמיקים, יש לציין, מציפים רגשות עזים בקרבה של כרמלית שמקפידה לאורך כל הריאיון לציין שהעיסוק שלה הוא הרבה יותר מעבודה ומקור פרנסה, בבחינת "שליחות", כהגדרתה.

"בקיבוצים תמיד הייתה קוסמטיקאית- גם בתקופת החלוציות"

היא בת 64 אבל מטופחת כיאה לקוסמטיקאית ונראית צעירה הרבה יותר מכפי גילה. נשואה לשאול ואמא למאור, רז, ירין וצליל. מאחוריה כ-35 שנות ניסיון בתחום הקוסמטיקה המתפתח. "היה לי תמיד חיבור לתחום הזה, כבר בשנות העשרים לחיי", היא מספרת, "התחלתי את דרכי כקוסמטיקאית של חברי הקיבוץ לאחר שסיימתי בהצלחה לימודי קוסמטיקה בויצו חיפה. לימים, סגרתי מעגל ובחנתי שם תלמידות. ההנהגה הקיבוצית תמיד ידעה שצריך שתהיה קוסמטיקאית שתפנק את חברות הקיבוץ לצד העבודה הקשה והמאתגרת ביום יום- זה היה נכון גם בתקופת החלוציות. מלבד חברות הקיבוץ החלו להגיע אט אט לקליניקה אנשים ונשים מחוצה לו במטרה לקבל את שירותי הקוסמטיקה שלנו. אותו קהל חדש הביא את החברים, חוג הלקוחות גדל והקליניקה שלנו הפכה לענף בפני עצמו".

"הבאתי את כל החידושים בתחום הקוסמטיקה לעמק", כרמלית קפלן בקליניקה בתל יוסף
"הבאתי את כל החידושים בתחום הקוסמטיקה לעמק", כרמלית קפלן בקליניקה בתל יוסף

"חשוב לי שכל לקוח שמגיע לקליניקה יקבל מענה לצורך שלו, אם זה בתחום הפיגמנטציה, אם זה בפצעים, אם זה באנטי אייג'ינג וכמובן הסרות השיער. הכנסתי לקליניקה את הטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש בכדי שיתמכו בטיפולים שאני מעניקה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"המוטו שלי בחיים הוא כל הזמן ללמוד ולהתחדש"

לפני שני עשורים קיבוץ תל יוסף הוותיק עבר הפרטה והקליניקה, בהובלה של כרמלית, נדרשה לעמוד בפני עצמה. עם תוכנית עסקית מובנית ומוקפדת כרמלית יצאה לדרך חדשה וכיום היא מנהלת קליניקה משגשגת עם קהל לקוחות שמגיע מכל רחבי ישראל, "קפצתי למים העמוקים, מכיוון שהאמנתי בעצמי וידעתי שאני יכולה להביא לידי ביטוי את הכישורים והיכולות שלי", היא נזכרת. מלבד הלקוחות של כרמלית מתל יוסף, יישובי הגלבוע, עפולה והעמקים הרשימה החלקית כוללת בין היתר לקוחות מתל אביב, ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, קרית שמונה, ערוגות, רמלה, לוד, חיפה, נהריה ועוד. כרמלית הייתה ועודנה נחשבת כפורצת דרך בתחום ושמה הולך לפניה. למרות הניסיון הרב היא מקפידה גם בימים אלה להשתלם ולהתחדש בטכנולוגיות הכי מעודכנות, בשיטות הטיפול הכי מתקדמות ובציוד איכותי. מעבר לכך היא עושה שימוש בתכשירים איכותיים שעברו סינון קפדני שלה. "הבאתי את כל החידושים לעמק", אומרת כרמלית בראשית הריאיון, "זה קורה לשמחתי עד היום לדוגמא בתחום הסרות השיער בלייזר וטיפולי פנים עם תוצאות. המוטו שלי בחיים הוא כל הזמן ללמוד ולהיות בקדמת ענף הקוסמטיקה. מי שלא לומד נשאר מאוד מאחור".
הקריירה הענפה של כרמלית הובילה אותה לאחוז בסטטוס מרשים: מורה ובוחנת מטעם משרד העבודה והרווחה של לימודי הקוסמטיקה. היא גם מאושרת ללמד קוסמטיקה וגם לבחון תלמידות בתחום. אחרי שנים שעשתה זאת, היא הורידה הילוך בשל העומס בקליניקה שבבעלותה. כרמלית היא יועצת לניתוחים והליכים כירורגים פלסטיים, לאחר שסיימה בהצלחה לימודים במרכז לקוסמטיקה פארא רפואית מתקדמת בהנהלתו של ד"ר דב קליין.
בשנים האחרונות היא צמצמה מספר שירותים מתמהיל הטיפולים שלה בקליניקה דוגמת איפור קבוע, פדיקור, עיסויי גוף ואיפור כלות. "קיבלתי את ההחלטות העסקיות הללו מכיוון שיש לנו עומס מבורך של לקוחות בקליניקה ורצינו להתמקד בתחום הסרת השיער בלייזר ובטיפולי הפנים והאפילציה. בטיפולים הללו אנו מתמחים ואנחנו יודעים לעשות אותם הכי טוב, עם קבלת תוצאות אופטימאלית. לשמחתי גיליתי שאנשים מאוד העריכו את זה ומגיעים אלינו לטיפולים על בסיס קבוע".

באילו טיפולים מתמחים בקליניקה?

"יש מספר טיפולים שבהם אנחנו מתמחים. הראשון, הסרת שיער בלייזר ללא כאב. אני עוסקת בתחום הסרת השיער בלייזר מהרגע שהטכנולוגיה יצאה לדרך, לפני שני עשורים לערך. לאורך השנים אותה טכנולוגיה כמובן התפתחה והתעדכנה והיום יש לי שני מכשירים מתקדמים: גם לייזר וגם אינפרא בשיטת SHR ללא כאב. זה יכול להיחשב אפילו טיפול חוויתי, ללא פגיעות ויש שביעות רצון גדולה מצד המטופלים. טיפולים נוספים שמהווים חלק נכבד בפעילות שלנו הם טיפולי פנים משקמים, כאלה שנותנים תוצאות. תחום נוסף הוא טיפולי האפילציה. אני חייבת להודות שנוכח העומס בקליניקה הייתי שמחה להפסיק עם טיפולי האפילציה, אבל אני רואה בעיסוק הזה את השליחות בחיי. אני פוגשת נשים רבות שלצערי מגיעות אליי אחרי הרבה שנים של נדודים, סבל, צלקות, חוסר שביעות רצון, אכזבות ומפחי נפש. מעבר לכך מיותר לציין שחלק ניכר מהן לא ראו תוצאות אחרי המון טיפולים. הן פשוט היו מיואשות ולא ראו את האור תרתי משמע. אין דבר כזה לעשות אפילציה ולא לקבל תוצאות. זו הסיבה שגורמת לי להמשיך במתן טיפולי האפילציה, בעיקר בעקבות שיעור יתר בפנים ובאזור הסנטר, הצוואר הקדמי. באזורים האחרים יש תוצאות טובות בעזרת הלייזר והאינפרא. לצד הטיפולים אני מעסיקה רופאה כבר עשור שנים והיא תומכת בי בתחום טיפולי האנטי-אייג'ינג עם בוטוקס וטיפולים משלימים". בקליניקה גם מחלקה לטיפולי גוף, הקפאת שומן וחיטוב ומיצוק הגוף.

 כרמלית יחד עם צוות הקליניקה שכולל את ציון, בתה צליל וכלתה לי
כרמלית יחד עם צוות הקליניקה שכולל את ציון, בתה צליל וכלתה לי

"לקוחה או לקוח לצורך העניין, שיש להם פצעים בפנים, שיער בפנים או כתמים יסבלו לא פעם מביטחון עצמי מאוד נמוך ולפגיעה בקשרים חברתיים ולא פעם יפגעו גם הסיכויים לזוגיות. כל אדם ממוצע באשר הוא רוצה להרגיש טוב עם איך שהוא נראה ולהתבגר בחן"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


קהל היעד: נערים ונערות, נשים וגם.. גברים

את הבאים בשערי הקליניקה מקבל בסבר פנים ובאדיבות ציון, נציג המין הגברי היחיד בצוות הנשי שעובד לצד כרמלית כבר עשור שנים. הוא גם זה שאמון על האינטראקציה עם הלקוחות, קביעת התורים וענייני הלוגיסטיקה והשירות שמוטמע היטב בתרבות הארגונית של העסק – ובא לידי ביטוי לאורך כל תקופת הטיפול.
קהל היעד שמגיע לקליניקה הוא מגוון. החל בבני ובנות נוער שמגיעים לטיפול באקנה בפצעים וכלה בנשים מבוגרות שמגיעות לטיפולי אנטי אייג'ינג. "בתווך מגיעים אלינו גם כמובן לקוחות מכל הגילאים, נשים שנהנות מהטיפולים המקצועיים שלנו", אומרת כרמלית. "חשוב לי שכל לקוח שמגיע לקליניקה יקבל מענה לצורך שלו, אם זה בתחום הפיגמנטציה, אם זה בפצעים, אם זה באנטי אייג'ינג וכמובן הסרות השיער. הכנסתי לקליניקה את הטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש בכדי שיתמכו בטיפולים שאני מעניקה. אני משתמש בתכשירים הכי טובים שיש. מי שרוצה להיות בקו הראשון של הקוסמטיקה חייב להשקיע בזה. לי חשוב שכל לקוחה שמגיעה תקבל את הערך המוסף. אגב, כל אחת ואחד מהלקוחות שלנו מצטלם לבקשתנו במפגש הראשון, במטרה שהצילומים המודפסים מהחזית והצדדים ישמשו כאינדיקטורים עתידיים ומוחשים לאיכות הטיפול והתקדמותו. אנחנו כמובן עוקבים אחרי התמונות ורואים מה קורה בעור, איך הוא משתפר, מתי זה קורה והמטופלות יכולות לראות יחד איתי את תוצאות התהליך הטיפולי תוך כדי תנועה. כך גם ניתן לזהות שביעות רצון, היכן צריך להתמקד יותר, היכן הטיפול שיפר ועזר וכד'".
בעידן בו אנו חיים במכוני הקוסמטיקה כבר לא מופתעים לראות בשעריהם גברים שמגיעים לקבל מגוון של טיפולים, וכך גם בקליניקה של כרמלית. "זו הייתה בהתחלה הפתעה עבורנו לראות גברים שמגיעים לקבל טיפולים, אבל זו נישה שהולכת ומתפתחת אצלנו בקליניקה. אני רואה יותר ויותר גברים שמעוניינים בטיפולים ספציפיים, כאלה שרוצים להיראות טוב, עם מראה מוקפד ומעודכן. לי באופן אישי זה מרענן וכיף גדול להעניק להם את הטיפולים שלנו", אומרת כרמלית.

עד כמה חשוב שקוסמטיקאית תעשה שימוש בחומרים ותכשירים איכותיים?

חשוב שהחומרים יהיו פעילים ויעילים. יש המון מעבדות וחברות בתחום, השוק מוצף. אני באופן אישי אוהבת לעבוד עם תכשירים שבאמת נותנים תוצאות. אני עושה את כל סקר השוק, אני אחראית לטיפול ורואה במהלך סדרת הטיפולים מה עובד ומה לא. מה שלא עומד בציפיות שלי פשוט לא יהיה בקליניקה שלי. התוצאות זה מה שהכי מעניין אותי. בסופו של יום מה שחשוב לי הוא שכל לקוחה תקבל את התמורה המיטבית לכספה".

מנקודת הראות שלך, מה ההשפעה בפועל של טיפול מוצלח בלקוחה?

לקוחה או לקוח לצורך העניין, שיש להם פצעים בפנים, שיער בפנים או כתמים יסבלו לא פעם מביטחון עצמי מאוד נמוך ולפגיעה בקשרים חברתיים ולא פעם יפגעו גם בסיכויים לזוגיות. כל אדם ממוצע באשר הוא רוצה להרגיש טוב עם איך שהוא נראה ולהתבגר בחן. ברגע שמשהו מהנראות שלנו לא עובר מסך, יש בקרב רבים תחושה שמערערת את הביטחון העצמי. כמובן שזה לא גורף, אבל אני נתקלת בנשים ואנשים שמתמודדים עם תחושות שכאלה וחושפים זאת בפני. לא כולם רוצים לעמוד שעות מול מראה, לשים שכבות של מייק אפ וקונסילר. אנחנו חיים בארץ מאוד חמה שגם לכך יש השפעות מורכבות. לשמחתי, יש ביכולתי לעזור לאותן לקוחות. בפרספקטיבה לאחור, תחום הקוסמטיקה השתנה אלפי מונים לעומת התקופה בה התחלתי את דרכי בענף. אם בעבר היה פילינג אחד ששימש לכולם – היום בכדי לבחור פילינג למטופלת צריך ידע נרחב ומקיף. לתפיסתי חובה להתמחות ולצבור ניסיון, אי אפשר לעבור קורס של חצי שנה ולחשוב שאפשר לצאת לדרך כמומחית בתחום הקוסמטיקה. זה עולם שלם של ידע, תחומי התמחות ותת תחומי התמחות וצריך לעבור כברת דרך בענף בכדי לשלוט בכל העולמות הללו. הניסיון פה הוא מאוד חשוב. הלימודים התיאורטיים לא מספיקים ואת זה אני אומרת אחרי שלושה וחצי עשורים של עבודה בתחום. הניסיון הוא גורם משמעותי בטיפול עצמו. כשלומדים ומשתלמים כל הזמן, ומצויים בשורה הראשונה של הידע ובשורה הראשונה של הטיפולים, המכשור והתכשירים יש תוצאות".

זוכה להערכה רבה, כרמלית קפלן
זוכה להערכה רבה, כרמלית קפלן

"אני תמיד אומרת שיש לי זכות גדולה לטפל בכאלו מטופלות מקסימות. לפעמים אומרים לי מילים טובות ומקסימות על מטופלת כזו או אחרת ואני ממהרת לומר שכול המטופלות שלי מקסימות ונהדרות"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אני טוטאלית עבור הלקוחות שלי"

הקשר בין כרמלית למטופלות הפך ברבות השנים להרבה יותר מקשר רגיל בין מטפלת למטופלת. כשהיא מדברת עליהן היא קורנת, עיניה בורקות וחיוך גדול משתלט על פניה. "אני תמיד אומרת שיש לי זכות גדולה לטפל בכאלו מטופלות מקסימות. לפעמים אומרים לי מילים טובות ומקסימות על מטופלת כזו או אחרת ואני ממהרת לומר שכול המטופלות שלי מקסימות ונהדרות וזו לא קלישאה אלא מציאות הלכה למעשה. אנחנו בקשר מעולה, אני אוהבת אותן וחשה שהן אוהבות אותי. זה קשר שמושתת על הערכה הדדית והוא נבנה לאורך שנים ארוכות בהן הנשים הללו הגיעו אליי לטיפולים ואחרי שהיו שבעות רצון הן שלחו את בני המשפחה שלהן והחברות שלהן".
לדברי כרמלית עסק לא יכול להתנהל 35 שנים בהצלחה ללא האמון של אותם לקוחות. "הלקוחות הם כרטיס הביקור הכי טוב שלי", היא אומרת, "אני באמת מאוד מחוברת לעבודה שלי. העבודה בקליניקה ממלאת אותי, בעיקר בשל התוצאות הטובות".

הדור הבא

בזמן שהיא פעילה מדי יום ביומו בקליניקה בלהט ובחיבור אינסופי, כרמלית לא קופאת על השמרים ובעת הנוכחית היא כבר מטפחת את הדור הבא. "לפני כשנתיים, צליל, בתי הצעירה החלה להשתלב ולעבוד בקליניקה ובהמשך הצטרפה אלינו גם לי, כלתי", אומרת כרמלית בגאוות יחידה, "שתיהן מוסמכות ויודעות לטפל בכל המכשור המתקדם בקליניקה – כולל לייזר וטיפולי פנים ולשתיהן גם תארים אקדמאיים. כיף לי מאוד שהן לצידי, שהקליניקה מתפתחת וכמובן שיש לי דור המשך. האינטראקציה ביננו מצוינת והרמונית והמטופלות והמטופלים מאוד אוהבים אותן לשמחתי. אני מלווה אותן ואם צריך אז אתן להן איזה טיפ או שניים. אני מאמינה יותר בלמידה ופחות בביקורת. העובדה ששימשתי בעבר מורה לקוסמטיקה עוזרת לי בהעברת הידע להן. לשמחתי הן גם מאוד רוצות ללמוד, אחרי שהן סיימו לימודים מקצועיים אצל חווה זיגנבוים שנחשבת לפורצת דרך בתחום הקוסמטיקה. מבחינתי זכיתי וזה לא מובן מאליו".

הטיפים המנצחים של כרמלית

• הטיפ הכי חשוב מבחינתי הוא לשתות הרבה מים ולהיחשף מעט לשמש. השמש היא גורם משפיע ומשמעותי מאוד ביצירת נגעי עור, סרטני עור, כתמים ובהזדקנות עור
מוקדמת.
• להגיע לטיפולים בזמן ולא להמתין שהעור מתקמט. שתהיה שגרת טיפוח מגיל צעיר.
• שגרת טיפוח בבית. חשוב להגיע לטיפולים אצל קוסמטיקאית – ובמקביל חשוב לטפל גם בבית, מדי יום ביומו. חשוב לזכור- עור מזדקן בכל יום שחולף.

המכון נמצא בקיבוץ תל יוסף, טלפון: 0522473320
חפשו בפייסבוק-כרמלית קוסמטיקה רפואית מתקדמת