הסלאם הגדול 2020 גמר אליפות ישראל בספוקן-וורד

גמר אירועי הפואטרי סלאם ישראל לשנת 2020 יתקיים ב – 14 בינואר, לראשונה באופן דיגיטלי. מיטב אמני הספוקן- וורד של שנת 2020 יטיחו באוזני הקהל קטעי שירה והצופים ייבחרו באפליקציה ייעודית, מי מבין המשוררים המופיעים יוכתר כאלוף פואטרי סלאם ישראל לשנת 2020 שייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית בצרפת. נציגות לצפון- רונה טולדנו – בת 30. בוגרת מכללת תל חי בפילוסופיה, קיימות וחינוך מיוחד. צילום: דניאל אליאור

הסלאם הגדול 2020, אירוע הגמר השנתי של פואטרי סלאם ישראל, מבית תיאטרון האינקובטור,  יתקיים ב- 14 בינואר בהנחיית אריק אבר, באופן דיגיטלי.
השנה בשל מגפת הקורונה התקיימו אירועי עונת הסלאם הגדול 2020, באופו מקוון. בפורמט החדש חובבי הפואטרי סלאם צפו בתשעה שידורים חיים, בשלבי המוקדמות וחצי הגמר ובחרו באפליקציה ייעודית (דרגו את המשוררים בסקאלה של 1-5) את ששת המשוררים שעלו לשלב הגמר.
כדי ליצור תחושת חיבור בין הצופים בבית למתרחש באולפן, כל שידור מלווה בצ'ט פעיל, בו הצופים, צוות ההפקה וגם המשוררים עצמם מגיבים ומשוחחים.
גם בסלאם הגדול, אירוע הגמר, יבחרו הצופים בדרך זאת מי מבין המשוררים המופיעים יוכתר כאלוף פואטרי סלאם ישראל לשנת 2020 שייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית בצרפת.
"ההחלטה לערוך את האירוע במתכונת משודרת הייתה לא קלה, אבל הכרחית." אומרת נילי קופלר, אחת ממייסדי הפואטרי סלאם בארץ ומנהלתו האמנותית, "המשוררים שמופיעים על במות הפואטרי סלאם רגילים לפידבק של הקהל, לאנרגיות של הופעה חיה. המעבר להופעה באולפן מול צוות מצומצם היה לא פשוט לרבים מהם. בנוסף, השנה, בגלל מגבלות הקורונה, רק מי שמופיע על הבמה בזמן נתון יכול להיות בתוך החדר, כך ששאר המשוררים ממתינים בחוץ, במסדרון. אין אפילו את הפידבק המינימלי שאפשר לקבל מהחברים שמופיעים לצדך. ההופעה בתנאים האלה דרשה נחישות רבה עוד יותר מכרגיל".
ששת המשוררים שנבחרו להתמודד באירוע הגמר: עמית צפריר, יובל לוי, נעם לביא, לירי בר ואפרת גרבר ארן, ורונה טולדנו בת 30. בוגרת מכללת תל חי בפילוסופיה, קיימות וחינוך מיוחד. התכנון היה להיות מטפלת, אבל הרצון ליצור אמנות לא הניח לה, ועל כן עזבה את הצפון לטובת לימודי המשחק. כיום היא סטודנטית למשחק שנה ג בבית ספר הדרך. נחשפה אל הפואטרי סלאם בהופעה בפאב הפיטריה שבקיבוץ דן ולפני שנה וחצי הופיעה בסלאם לראשונה. השתתפה גם בסלאם הגדול של שנת 2019 ברידינג 3.


פואטרי סלאם" הוא אירוע שירה מדוברת המבוסס על פורמט אמריקאי שהפך לתופעה בינלאומית. הפורמט הומצא על ידי המשורר מארק קלי סמית בשנת 1984 ובמסגרתו עולים לבמה 6-8 משוררים/ות בכל ערב. כל שיר מקבל ניקוד על ידי הקהל ובסוף הערב מוכתר הזוכה, המשורר עם מספר הנקודות  הגבוה ביותר, שעולה לביצוע קטע נוסף כהדרן.


אירועי "פואטרי סלאם" נערכים כ-30 מדינות ברחבי העולם על בסיס קבוע. בכל שנה מתקיים אירוע בינלאומי אליו נשלח נציג מכל מדינה.
"פואטרי סלאם ישראל" נוסד ב-2012 והוא פועל כבר תשע שנים בהפקת תיאטרון האינקובטור. האירוע הראשון נערך בירושלים על במת תיאטרון האינקובטור ומאז הפך לתופעה שהתפשטה  ברחבי הארץ כאש בשדה קוצים. בכל שנה מתקיימים עשרות ערבי פואטרי סלאם ואירועי ספוקן וורד. סביב אירועים אלה נבנתה קהילה חיה, הולכת וגדלה של חובבי הז'אנר, שחבריה באים לצפות ולהשתתף.
לרכישת כרטיס:  https://poetryslam.org.il/slam2020/