ה"סטארטאפ" החביב של האחות ממגן שאול: פנקס למעקב תורים, בדיקות וחיסונים

נעמי שכטר ומיטל אלבז פיתחו רעיון שעושה סדר ומפחית את החשש אצל ההורים הצעירים

נעמי שכטר, אחות טיפת חלב במגן שאול, חיפשה דרך להקל על הורים צעירים שמגיעים למרפאה במטרה לעקוב אחר התפתחות ילדם. היא פנתה לחברתה מיטל אלבז, רכזת רפואה מונעת במחוז, ויחד הן גיבשו רעיון של פנקס דמוי כמו פנקס צ'קים שמטרתו לעשות סדר ולהפחית את החשש אצל ההורים.
"חיפשתי דרך יצירתית להסביר להורים צעירים את חשיבות הביקורים בטיפת חלב. כשהורה מגיע לראשונה לטיפת חלב, במיוחד כהורה צעיר, יש חוסר ידע לגבי תכנית המעקב הדרושה. יחד עם מיטל חשבנו על רעיון כיצד ניתן להפחית את החשש אצל ההורים. הרעיון נולד מתוך חשיבה שצריך ליצור פנקס המאגד בתוכו את הכול. כך נולד הרעיון לפנקס צ'קים. בתוך הפנקס נרשם התור הבא, וכשהורה מגיע לתור במרפאת טיפת חלב, הפתק נתלש וניתן תור חדש. ההורה יכול לעקוב אחר המדידות, החיסונים והמשימות ההתפתחותיות" סיפרה נעמי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לדברי מיטל, הפנקס נמצא בכל תחנות טיפת החלב של הכללית במחוז. "במעמד הביקור הראשון אנו מחלקים את הפנקס להורים והתגובות מאוד חיוביות. הפנקס ידידותי, חווייתי, יש בו מידע שימושי ובכל עת ההורים יודעים את כל השלבים הבאים שמצפים להם. ההורים הפכו לשותפים מלאים במעקב הטיפול בטיפת חלב והחשש שלהם נעלם". לכללית מחוז צפון יש 116 תחנות טיפת חלב הפזורות ברחבי המחוז וניתן לקבל בהם שירות רפואה מונעת לתינוקות ופעוטים וליווי נשים הרות.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

נפל מגובה 3 קומות וחזר ללכת: "הרופאים במרכז רפואי העמק אמרו לי שאני נס רפואי"

|