הסטארטאפיסטית הבאה? הכירו את עדי שטיין ממגדל העמק

"המסגרות החינוכיות בהן למדתי לאורך השנים במגדל העמק עיצבו והתוו את הנתיב התעסוקתי שלי כיום", אומרת עדי שטיין

היא מנהלת מוצר בסטארטאפ, אחראית על קהילת הבוגרים של קרן מיראז', מתנדבת בפרויקט לפיתוח אפליקציות לנערות בחט"ב ומנהלת את תחרות היזמים. עדי שטיין, בת 30 גדלה והתחנכה במגדל העמק. בשנים האחרונות הפכה לדמות בולטת בנוף של עולם הסטארטאפ ובשבוע הבא תהא חלק מצוות השיפוט בתחרות ליזמות של TheMarker ואוניברסיטת תל אביב.
מוביליי, WIX ו-WAZE הם שמות של חברות שלבטח מוכרים לכם גם אם לא השתמשתם. ניחשתם נכון, כולן פותחו על ידי ישראליים. איך זה מתקשר לשטיין? זו בדיוק הנקודה.
השם "+I.am" אולי לא יגיד לכם יותר מדי, אך כדאי שתכירו. הזמר Will I am מהלהקה Black Eyed Peas משמש כמנכ"ל החברה שבה עובדת שטיין כמנהלת מוצר. השלוחה הישראלית מפתחת טכנולוגיה המחליפה את נציגי השירות ומאפשרת להם להתעסק בפניות מסובכות יותר. הטכנולוגיה מחקה את דפוסי הדיבור האנושיים, על מנת לאפשר למכונה/מחשב לתקשר עם בן אנוש, מבלי שהאחרון יידע שלא מדובר בנציג אנושי.
בתפקידה הנוסף שטיין מנהלת את קהילת הבוגרים של קרן מיראז', רשת של 800+ מנכ"לי סטארטאפים ישראליים שנבחרו להשתתף בתוכנית מנהיגות יוקרתית בקליפורניה. בזמנה הפנוי היא גם מתנדבת בפרויקט מהממ"ט שמלמד נערות בחטיבת ביניים לפתח אפליקציות וכמעט ושכחנו, היא גם מנהלת את תחרות היזמים מיראז' 45+ (שזוהי שנתה השישית) שמעניקה 100,000$ ללא תמורה ליזמים מעל גיל 45+.
"כשאתי פינקלשטיין ואני קיבלנו עלינו את ניהול התחרות היה חשוב לנו לאפשר ליזמיות נשים בכל גיל להיות זכאיות לפרס על-מנת להוקיר ולקדם יוזמות גם באוכלוסיה הזו, שכן רק ל7% מהסטארטאפים בארץ יש מייסדת אישה", אמרה שטיין והוסיפה: "מתוך 370 ההגשות שקיבלנו כ50% היו של נשים. נתון מדהים. לאחר תהליך שיפוט של כ-50 משקיעים נבחרו כ-16 צוותים אשר נמצאים בתוכנית הכשרה בירושלים ומתוכם כ-6 יציגו בגמר שייערך בספטמבר במלון הילטון ת"א".

מיזמית לכיסא השופטים

"בנוסף לתחרות שאני מנהלת, אני גם שופטת בתחרויות יזמות. בשבוע הבא אשפוט בתחרות במסגרת כנס TMTI ליזמות ולחדשנות של TheMarker ואוניברסיטת תל אביב. זהו כנס ענק עם כ-50 דוברים מובילים מעולם היזמות והטכנולוגיה, סדנאות ליזמים, ותחרות שבה 300 סטארט-אפים יתחרו על השקעה של 250 אלף דולר".
שטיין לא שכחה את תקופת הילדות שלה במגדל העמק והתרומה של מערכת החינוך בעיר לתעסוקה שלה כיום: "המסגרות החינוכיות בהן למדתי לאורך השנים במגדל העמק עיצבו והתוו את הנתיב התעסוקתי שלי כיום. רבים מחברי לעיר הם מהנדסים, מתכנתים, רופאים ורואים איך השילוב של חינוך טוב ועיר חמה ותומכת השפיעו עלינו. אני שמחה וגאה על היותי בת העיר".