הנס של ניזאר

ניזאר בוטקוביץ, צעיר בן 18.5 מבלארוס הגיע למרכז רפואי העמק עם סרטן אלים וקטלני. הרופאים שאליהם פנו בארץ ובחו"ל סברו שלא ניתן לרפאו ואין טעם להתחיל בטיפולים קשים. במרכז הרפואי העמק הוא טופל על ידי פרופ' גיל בר סלע, מנהל מרכז הסרטן, מומחה לאונקולוגיה ורדיותרפיה, ולאחר סידרת טיפולים ממושכת חלה נסיגה משמעותית במחלתו, ולמרבה ההפתעה גידוליו נעלמו. מאת אור גברילוב

הסיפור האישי והמורכב של ניזאר בוטוקוביץ', צעיר בן 18.5 מבלארוס מוכיח שאסור לאבד תקווה בהתמודדות עם מחלה קשה, גם אם נמצאים בתקופה קשה וחסרת ודאות. בוטקוביץ', הגיע ארצה עם סרטן אלים וקטלני לאחר שבטיפולים רפואיים קודמים שעבר בארצו נכרתה ידו, גידוליו המשיכו להתפשט וחלה החמרה ממשית במחלתו. 

הוריו פנו למספר מרכזים רפואיים בישראל בבקשה להתקבל לטיפול, אך בשל המצב המתקדם של מחלתו הנדירה, סברו שאין טעם להתחיל בטיפולים קשים. הוריו לא אמרו נואש והם פנו אל המרכז הרפואי העמק בעפולה- שם הוא זכה לקבל טיפול מקצועי על ידי פרופ' גיל בר סלע – מומחה לאונקולוגיה ורדיותרפיה, ומנהל מרכז הסרטן. בביה"ח ניזאר אובחן כסובל מסרקומה, סרטן נדיר שכלל גידולים ממאירים שמקורם ברקמות החיבור הרכות בגוף.

"בדרך כלל נדיר לראות תגובות כאלה טובות של כימותרפיה בסוג הזה של המחלה"

לאחר כריתת ידו של ניזאר התפשטו גרורות בריאותיו, ומצבו הוגדר בשלב הרביעי של מחלת הסרטן, כשעל פי הסטטיסטיקה אלו הם מקרי הסרטן בעלי הסיכוי הנמוך ביותר לריפוי. לאחר סידרת טיפולים במרכז הרפואי העמק על ידי פרופ' סלע, מומחה עולמי בגידולים נדירים מסוג סרקומה, חלה נסיגה משמעותית במחלתו של ניזאר ולמרבה ההפתעה הגידולים המאיימים נעלמו.

"ניזאר קיבל טיפול כימותרפי, ושילוב של שתי תרופות תוך ארבעה מחזורים של טיפול", סיפר פרופ' בר סלע והוסיף: "בדרך כלל נדיר לראות תגובות כאלה טובות של כימותרפיה בסוג הזה של המחלה. במהלך הטיפול אבחנו שכל המחלה שלו נעלמה – גם בריאות וגם בבית השחי. למרות זאת, עדיין מדובר בצעיר בן 18 ולא ניתן לקבוע כי נרפא סופית מן המחלה, אך נכון לעכשיו היא נעלמה לחלוטין. זה נדיר מאוד בסוג ובשלב זה של המחלה", סיכם פרופ' סלע.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

"הצוותים בביה"ח הם אוצרות של ממש"

ניזאר התרגש מאוד כאשר התבשר כי המחלה איננה. הוא שב לארצו ובקרוב הוא צפוי להתחיל את לימודיו באוניברסיטה. קצת לפני הוא השאיר מכתב תודה מרגש ברוסית בו הוא כתב מילות הערכה רבות לצוות הרפואי: "תודה מיוחדת לפרופ' גיל בר סלע על האנושיות שלו, על המקצועיות והמסירות שלו אליי", כתב ניזאר, "הוא תמיד היה עם חיוך וגילה חמימות אליי ולכל המטופלים. תודה גם לצוות מחלקה פנימית ד' שבה הייתי מאושפז בזמן הטיפולים הקשים ולצוות של המטולוגיה. תודה מיוחדת גם לארתור מינביץ מהיחידה לתיירות רפואית שדאג לכל האישורים ולשהות הנעימה שלי בבית החולים שבו הצוותים הם אוצרות של ממש. הרגשתי עטוף כמו במשפחה חמה ואוהבת בכל הזמן שטופלתי בבית החולים. בלי האנשים הטובים האלה במרכז הרפואי העמק לא הייתי יכול לכתוב מילים אלו. אני אסיר תודה להם על מה שהם עשו בעבורי".