הנס של מאיר

"לא הבנתי שהייתי במצב כה קשה, הייתי שקוע והכל עבר עליי כאילו אני בתוך ערפל": מאיר קורכין בן 76 מקיבוץ שריד עבר 2 אירועי לב קשים בתוך שבוע ומצבו היה אנוש. בזכות צנתור מתקדם המחליף ניתוח לב פתוח שעבר במערך רפואת הלב במרכז הרפואי העמק ניצלו חייו. צילום: העמק

אחרי שני אירועי לב קשים וצנתור מתקדם שהוביל להצלת חייו, מאיר קורכין בן ה-76 מקיבוץ שריד שבעמק יזרעאל יכול להיות אופטימי, בייחוד שמצבו הרפואי הרבה יותר טוב.
"לאחר התקף הלב הראשון אצל מאיר ראינו שחלה התאוששות והתייצבות במצבו וקיווינו שבזאת הסתיים האירוע הרפואי מבחינתו, אולם כעבור שבוע מאיר עבר אירוע לבבי נוסף ולאחר בדיקות מקיפות שערכנו התברר כי בעקבות האירועים הלבביים נוצרה פגיעה קשה מאד של הלב שלמעשה מסכנת את חייו ומצבו היה אנוש", הסביר ד"ר רפי וולף, מנהל יחידת הצנתורים במערך הלב של המרכז הרפואי העמק בעפולה מקבוצת כללית.

• "בתוך 40 דקות הצלחנו להתקין את הקליפ, להקטין משמעותית את הדליפה שכמעט נעלמה ולשפר באופן מיידי את מצבו הלבבי של מאיר"

"בבדיקות אקו של הלב שביצענו גילינו כי הוא סובל מאי ספיקת לב שהסיבה לה היא דליפה חמורה של מסתם הלב המיטרלי. מדובר במצב חמור מאד שמחייב החלפת מסתם. פעולה זו ניתן לבצע או בניתוח לב פתוח גדול או באמצעות צנתור מיוחד", מסבירה ד"ר לימור אילן בושארי, מנהלת מערך הלב במרכז הרפואי העמק. "מצבו הרפואי האנוש לא אפשר לנו להעבירו למרכז לניתוחי לב והחלטנו בהתייעצות ובאישור הגורמים המוסמכים לבצע צנתור בגישה מיוחדת שבה ניתן לתקן את הדליפה במסתם הלב באמצעות צנתור. זו פעולה מורכבת שמחייבת רופאים שמנוסים מאד בהליך זה וכן בביצוע של בדיקות אקו לב תוך כדי הפעולה, וזאת בסיוע ותמיכה של מערך ההרדמה", הסבירה ד"ר בושארי. "לשמחתי יש לנו את הצוות האופטימאלי לביצוע הפעולה, בהם ד"ר רפי וולף שהוא מומחה ארצי לפעולה זו ויש לו הניסיון הרב ביותר בארץ. יחד איתו ד"ר אורי וטורי, מנהל היחידה לקרדיולוגיה לא פולשנית שההתמחות העיקרית שלו ושלי היא באקו מורכב של הלב שכן זוהי פעולה שמבוצעת תחת הנחיית אקו לב, ובתמיכה מקצועית של מנהל מערך ההרדמה וחדרי הניתוח ד"ר מיכאל רודין והמרדימה ד"ר רוני חכים וכל צוות טיפול נמרץ ומערך רפואת הלב שלנו". הפעולה נעשתה בתיאום עם צוותי כירורגית לב בבילינסון מקבוצת כללית.
הפעולה הצינתורית המתקדמת נקראת תיקון מסתם הלב על ידי קליפ מיטראלי שבה למעשה סוגרים את הדליפה באמצעות קליפ זעיר מיוחד.
"בזכות המומחיות והניסיון הרב של כל הנוכחים בחדר הצנתורים ושיתוף הפעולה הנהדר בין כולם, הצלחנו בתוך 40 דקות להתקין את הקליפ, להקטין משמעותית את הדליפה שכמעט נעלמה ולשפר באופן מיידי את מצבו הלבבי", תיארה בהתרגשות ד"ר לימור בושארי. בסיום הצנתור הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ לב ללא צורך בהנשמה ו- 48 שעות לאחר מכן המטופל השתחרר לביתו כשהוא מרגיש טוב, ולהוט לפגוש את הנכדים והמשפחה.
"לא הבנתי שהייתי במצב כה קשה, הייתי שקוע והכל עבר עליי כאילו אני בתוך ערפל. הצוות היה מסור וטיפל בי מעל ומעבר לכל ציפייה ומשפחתי ואני אסירי תודה להם. עכשיו אני מרגיש הרבה יותר טוב ושמח לצאת הביתה, דברים טובים מחכים לי בבית", אמר מאיר ביום שחרורו.