גלבוע: "הנסיעה בכביש גן נר – יזרעאל בלילה, הימור על החיים"

 

בשנים האחרונות נפחי התנועה בכביש מספר 60, מצומת יזרעאל ליישוב הקהילתי גן נר שבגלבוע התגברו באופן משמעותי. התרחבות היישוב, הביקורים של תושבי המגזר הערבי בג'נין ונוכחות מוגברת של משאיות וכלי תחבורה כבדים, הגבירו את מסוכנתו של הציר הצר, והתושבים נתקלים בתאונות בתדירות גבוהה הרבה יותר מבעבר. המצב מחמיר בשעות הלילה, כשהראות ושדה הראייה הרבה פחות טובים, ואין תאורה לאורך הציר.

• "רולטה רוסית"

בראשית השבוע ארעה בכביש תאונת שרשרת בה היו מעורבים מספר כלי רכב, ותאונה זו מצטרפת כאמור לתאונות רבות נוספות שאירעו בציר לאחרונה. מספר מתושבי גן נר, הביעו השבוע מחאה נמרצת ובכוונתם לפעול במטרה שהסדרי התחבורה בכביש ישתנו בהקדם.

"הנסיעה בכביש היא לא פעם בבחינת רולטה רוסית", אמר השבוע תושב גן נר ל"חדש בעמק", "מצבו של הכביש הזה הוא בכי רע. הוא צר, ללא הפרדה, ונהגים נוסעים בו במהירויות מטורפות. כל סטייה קטנה במכונית יכולה ליצור תאונת דרכים קטלנית וחזיתית, מכיוון שאין הפרדה בין הנתיבים שגם כך משובשים ורווים במכשולים".


אורית, תושבת נוספת השוכרת בית פרטי ביישוב סיפרה: "מלבד מצבו של הכביש, הרשויות הרלוונטיות חייבות להיות ערות לעובדה שנפחי התנועה בציר השתנו אלפי מונים. בשנים האחרונות המון נהגים מהמגזר הערבי נוסעים לכיוון ג'נין דרך הציר הזה ובעקבות כך נוצרים עומסים כבדים בכביש שלא יכול להכיל את כל נפח התנועה הרחב הזה


חי סורקה, תושב היישוב הוסיף: "בשנה האחרונה העומסים בציר הזה בלתי סבירים בכל קנה מידה. מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל חייבים לתת מענה למסוכנות הציר הזה ויפה שעה אחת קודם. ידוע לכולם שהכביש שוקע בגלל השטחים החקלאים המקבילים, אבל מעבר לכך לכביש עוד בעיות רבות. אין בו שוליים, אין תאורה, העומסים רבים, בין היתר בשל רכבים שנוסעים לכיוון ג'נין ורק בראשית השבוע ראיתי ב'לייב' תאונת דרכים שארעה סמוך לצומת יזרעאל. הכביש הזה לא יכול ל'סלוח', מכיוון שכמו שציינתי, אין בו שוליים, וכל סטייה יכולה להוביל לתאונה קשה. יש לנו מספיק כבישים אדומים באזור דוגמת כביש 65 ו- כביש 66 ואין צורך להוסיף לרשימה הזו ציר אדום נוסף. בסופו של יום הנסיעה בכביש הזה היא סכנת נפשות ובשעות הלילה הנסיעה הופכת ללא פחות מסיוט. זה ממש להמר על החיים שלנו".

• "הכתובת על הקיר ואין למה לחכות"

אורית, תושבת נוספת השוכרת בית פרטי ביישוב סיפרה: "מלבד מצבו של הכביש, הרשויות הרלוונטיות חייבות להיות ערות לעובדה שנפחי התנועה בציר השתנו אלפי מונים. בשנים האחרונות המון נהגים מהמגזר הערבי נוסעים לכיוון ג'נין דרך הציר הזה ובעקבות כך נוצרים עומסים כבדים בכביש שלא יכול להכיל את כל נפח התנועה הרחב הזה. הנפח הרב של כלי תחבורה גם כך גדל בעקבות הריבוי הטבעי וההרחבות באזור. במקרה הזה הכתובת על הקיר ואין למה לחכות. חייב לבצע שינויים מהותיים בציר. העומסים רק מחמירים את המצב ומסכנים את משתמשי הכביש".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

חלק מתושבי היישוב סבורים כי יש לנקוט באמצעים חריפים יותר, במטרה לעורר את המודעות והרשויות המטפלות למצבו של הכביש. בעקבות הסכנות הטמונות בנסיעה בציר מצאו חלק מהתושבים פתרון חלופי בדמות נסיעה בדרך הגלבוע- היוצאת מהיישוב ומגיעה לצומת יזרעאל.

המחאות הגיעו גם לקיר הפייסבוק של גן נר בו נכתב על ידי הגולשים והתושבים: "מאוד מסוכן לנסוע בכביש, החסרתי פעימה לא פעם", "העתיד רשום בגדול בצבע אדום זועק על הקיר", "שמרו על עצמכם ואם אתם עם ילדים סעו דרך הגלבוע".

• נתיבי ישראל: "במסגרת פרויקט הנמצא בשלבי תכנון מתקדמים תוקם מפרדה רכה"

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "במטרה למגר עד כמה שניתן את תאונות הדרכים ולשפר את בטיחות משתמשי הדרך בכבישים 60 מצומת יזרעאל לעפולה, חברת נתיבי ישראל תבצע פרויקט לאורך התוואי הנכלל ברשימת מוקדי הסיכון של החברה. במסגרת הפרויקט הנמצא בשלבי תכנון מתקדמים תוקם מפרדה רכה- שימוש בטכנולוגיה של "פס הפרדה מרעיד" המתריע בפני נהגים הסוטים ממסלול נסיעתם, מצומת יזרעאל ועד המעגל תנועה בכניסה לעפולה, כמו כן, ייסלל נתיב נוסף לפניה ימינה בכניסה לאתר אשפה על תוואי הכביש וכן יותקנו מעקות בטיחות מתקדמות. חשוב לציין כי, כביש 60 מתוחזק לאורך כל השנה על ידי חברת נתיבי ישראל, במסגרת אחזקה שוטפת ובהתאם לדרישות. חברת נתיבי ישראל מבקשת מהנהגים לנהוג במשנה זהירות, לציית לרמזורים והתמרורים בכבישים, לאפשר זכות קדימה להולכי רגל ולנסוע בהתאם לחוקי התנועה ותוואי הדרך".