"הנזק עצום. כואב הלב": 500 דונם נשרפו ביער תבור

במקום פועלים צוותים רבים של כיבוי אש והצלה, קק"ל, רט"ג ולא פחות מתשעה מטוסי כיבוי. עדיין לא הושגה שליטה על האש. צילום: קק"ל

ביער תבור שלמרגלות הר תבור משתוללת שריפה כבר למעלה מ-24 שעות. 10 צוותים ו-20 לוחמי אש בסיוע קק"ל, רט"ג ותשעה מטוסי כיבוי ומסוק חוזי פועלים במאמץ רב לבלום את השריפה. במקום נפתח חפ"ק משותף של כיבוי אש והצלה, קק"ל ורט"ג.
מכיבוי אש והצלה נמסר כי דרכי הגישה במקום קשות וכי אין סכנה לנפש או רכוש. "נפתח שטח כינוס וחפ"ק מפקדים בחניון אוטובוסים ביישוב שיבלי. המטוסים פועלים בחלקה המזרחי של השריפה והצוותים הקרקעיים פועלים בחלקה המערבי של השריפה למניעת התפשטות והגנה על 'כנסיית ההשתנות'. כמו כן, הצוותים פועלים במוקד נוסף סמוך ליישוב שיבלי", נמסר מכיבוי אש והצלה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מנהל מרחב צפון בקק"ל עומרי בונה, שהגיע לזירת האירוע ועוקב מקרוב אחר מאמצי הכיבוי, מסר כי שלוש כבאיות של קק"ל משתתפות במאמץ להשתלט על האש ועוד שתי כבאיות בדרכן למקום.
עוד נמסר מקק"ל כי אחרי יותר מ-24 שעות של אש נשרפו כבר 500 דונם של יער, באחד האזורים היפים בגליל התחתון.
"מזג האוויר לא פשוט בכלל והוא מקשה מאוד. 24 שעות שהאש אוחזת במדרון הדרומי של הר תבור. המצב מדאיג מאוד", אמר מנהל מרחב צפון בקק"ל עומרי בונה, "הנזק עצום. כואב הלב לראות את העצים נשרפים בכזו מהירות. אנחנו מסים לבלום את השריפה על תוואי שביל ישראל שעולה במדרון הצפוני של הר תבור".

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|