עובדי בתי המשפט בעפולה ונצרת: "איפה המשכורת?"

עובדי בית המשפט מעפולה ונצרת התכנסו היום בבוקר למשמרת מחאה. המחאה היא חלק מהמאבק הכולל של העובדים שפתחו בשביתה החל מראשית השבוע – זאת לדבריהם בשל כוונת הנהלת בתי להחיל רפורמה ותוכנית אסטרטגית שתפגע בעובדים. הנהלת בתי המשפט בתגובה: "הנהלת בתי המשפט עושה כל שלאל ידה כדי להביא לסיום הסכסוך"

היום(ד' 20/07) נערכה משמרת מחאה של עובדי בית המשפט בעפולה, כחלק מהמאבק הכולל של העובדים בכל רחבי הארץ שהגיע השבוע לשיאו עם קבלת ההחלטה להשבית את פעילות בתי המשפט.
העובדים נשאו שלטים עליהם נכתב: "איפה המשכורת?", "בהיכל הצדק אין צדק", "תנו לנו לעבוד עם קצת יותר כבוד" ועוד.
לדברי ועד העובדים מזה כשנה וחודשיים הם מנהלים מו"מ עם ההנהלה ללא תוצאות. העובדים טוענים כי הנהלת בתי המשפט חפצה להטמיע תוכנית אסטרטגית אשר תוביל לשינוי תהליכי עבודה פוגעניים ומרחיקי לכת. בין השינויים שהעלו העובדים ושלדבריהם מצויים כל הפרק: החלת תלבושת אחידה בבתי משפט, רוטציה בין המנהלים בדרגות ביניים ללא הסכמות העובדים והוועד, חיוב הקלדניות המצויות בפגרה לעבוד במזכירויות השונות ולניידן בהתאם לצורך ללא הסכמתן, החלת שינויים טכנולוגיים שעלולים לדברי הוועד לפגוע בעובדים ועוד. לדברי העובדים וחברי הועד באזור מדובר בצעדים דורסניים וכוחניים של ההנהלה.

• "לא נסכים לעגן הרעת תנאים בתוך הסכם"

לימור דדון, מוועד העובדים בבית המשפט המחוזי בנצרת סיפרה: "הנהלת בתי המשפט רוצה להפוך את כולנו לעבדים, הלכה למעשה. זו לא סתם סיסמא. אחת הפגיעות המרכזיות בעובדים היא בנושא של הקלדניות שסובלות מבעיות רפואיות כתוצאה מהעבודה הקשה שלהן. חלקן עברו אף מספר ניתוחים, חלקן נאלצות לעבור זריקות על בסיס קבוע.
עתה רוצים בהנהלה רוצים שבזמן הפגרה הן יועברו למזכירות לטובת עבודות אדמיניסטרציה. לנו יש התנגדות לכך מכמה סיבות. הראשונה, אנו חושבים שהן עובדות מספיק קשה וכשסוף סוף יש פגרה מותר להן לנוח קצת. שנית, תמיד יש להן עבודה. יש תורניות, מניידים אותן לכל מיני בתי משפט ומטילים עליהן משימות נוספות. עד עתה הקלדנית הייתה מנוידת לשופטים תורניים וחלקן יצאו לחופשה השנתית שלהן בעת הפגרה.
יש לנו התנגדות נוספת שהן יעבדו במזכירויות מהסיבה הפשוטה שהן לא מזכירות. זה יוצר כפילויות בעבודה ואנחנו אחרי זה צריכים לפקח על העבודה שלהן ולתקן טעויות.

עובדי בית המשפט במהלך משמרת המחאה
עובדי בית המשפט במהלך משמרת המחאה

בהנהלת בתי המשפט מעוניינים להחיל מהלך של תלבושת אחידה, אבל אם עובדים לא מקבלים קהל למה זה נחוץ?. אנחנו מתנגדים גם לסוגיית הרוטציה של העובדים בגלל הרפורמה של התחבורה הציבורית. זו הרעת תנאים, ולא נסכים לעגן הרעת תנאים בתוך הסכם. מעבר לזה, אנחנו מדברים על ההשלכות של ניוד עובדים בכפייה.
על איזה התייעלות אנחנו מדברים אם מעבירים עובד כנגד רצונו למקום חדש שבו הוא צריך לבנות את עצמו מחדש, איזה מוטיבציה תהיה לאותו עובד. אנחנו בעד רפורמה כל עוד שהיא בהסכמה ובשיתוף של העובדים והוועדים ולא כשהיא יוצאת בדרך של כפייה. איך אפשר לצאת לדרך עם רפורמה בזמן שאנחנו מנהלים מו"מ. איזה אפקט יהיה למו"מ. איפה הכוח שלנו כוועדים. המטרה היא לדכא אותנו כוועד בכלל ואת העובדים בפרט ואנו לא ניתן לזה יד.
אנחנו גם לא יכולים לתת הסכמה לשינויים טכנולוגיים מבלי לדעת את ההשלכות. השינוי של "נט המשפט" לדוגמא גורם לעובדים לעבוד פי כמה וכמה יותר מבעבר.


"המשא והמתן מול משרד האוצר מתנהל בעצלתיים, סוג של טנגו שרוקדים איתנו. לא ייתכן שההנהלה תוביל מהלך שכזה. תוכנית אסטרטגית טובה כלל שתהיה חייבת להיות מבוססת על הון אנושי והשבחת עובדים וזה לא קיים ברפורמה הנוכחית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אנחנו מרגישים מנוצלים, למה לא לתגמל את העובדים שקורסים תחת הנטל. מעולם לא נשמעה מחאה כל כך חזקה כפי שנשמעת בימים אלה מהעובדים. לעובדים פשוט נמאס והם קוראים די לניצול ודי לניצול. אני קוראת למנהל בית המשפט להתעורר, כי העובדים שלנו שווים הרבה יותר".
עובד בבית המשפט הוסיף: "עובדים חיים פה מהלוואה להלוואה. מחכים להבראה, לביגוד, להלוואה של קרן מיכאל, של עובדים במצוקה ורוב העובדים לוקחים את ההלוואות האלה לצערנו. אנחנו בתחתית טבלת השכר במשרדי הממשלה".

• "חשוב לנו להדגיש שאנחנו לא נגד רפורמה"

דוד בן פורת, יו"ר ועד העובדים בבית משפט השלום הוסיף: "חשוב לנו להדגיש שאנחנו לא נגד הרפורמה, אנחנו בעד וגם בעד טכנולוגיה חדשה. אבל צריך לשלב את כל המכלול בד בבד יחד עם העצמת העובדים ושיפור תנאיהם. חובה לוודא שהעובדים לא נפגעים. המאבק שלנו הוא לא רק בעבור עצמנו אלא גם עבור הציבור וייעול השירות".
דני חסון, יו"ר ועד העובדים הארצי התייחס אף הוא לשביתה ואמר: "המשא והמתן מול משרד האוצר מתנהל בעצלתיים, סוג של טנגו שרוקדים איתנו. לא ייתכן שההנהלה תוביל מהלך שכזה. תוכנית אסטרטגית טובה כלל שתהיה חייבת להיות מבוססת על הון אנושי והשבחת עובדים וזה לא קיים ברפורמה הנוכחית.
אנחנו בשביתה ללא הגבלת זמן, כל עוד לא ייכנסו איתנו למשא ומתן כנה ואמיתי. לא ייתכן שייתנו לנו שכר של שנות השישים כשאנחנו בשנת 2016. אנחנו איתנים וחזקים ונמשיך להיאבק על מה שמגיע לנו".

• הנהלת בתי המשפט: "מתנהל משא ומתן אינטנסיבי מדי יום ביומו, ואף הושגה התקדמות של ממש"

לפני ארבעה ימים הודיע ועד עובדי הנהלת בתי משפט על השבתת מערכת המשפט שלא בהתאם להנחיות בית הדין הארצי לעבודה, ובניגוד לתקנות המחייבות הפעלת מערכי חירום כגון דיוני מעצר, צווי הגנה, הטרדה מאיימת וכיו"ב. מתנהל משא ומתן אינטנסיבי מדי יום ביומו, ואף הושגה התקדמות של ממש לאור ההצעות שהוצעו לעובדים. הנהלת בתי המשפט עושה כל שלאל ידה כדי להביא לסיום הסכסוך.

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|