"הנדל"ן ימשיך לנסוק בחמש עד עשר השנים הקרובות"

יורם כהן, הבעלים של חברת היזמות והבנייה המובילה א.י.אדיר, מדבר בראיון על מגמות בנדל"ן, פרויקט מחיר למשתכן, ההשפעה של רכבת העמק והחשיבות שהוא מוצא להון האנושי בחברה. "שף לא יוצר עוגה רק בשביל שתהיה עוגה, אלא  בכדי שהיא תסב רגעי הנאה ואושר ללקוחות. מאותה הסיבה אנו בונים בתים, יש משהו מרומם בהבנה שאנו חלק מחייהם של משפחות רבות בישראל", הוא אומר

 

בעשור האחרון המירה העיר עפולה את הכינוי מעצמה גרעינית בכינוי החדש מעצמת נדל"ן. התפתחות רובע יזרעאל, ההתקרבות למרכז הארץ בעזרת השיפור בתשתיות התחבורה, הפיילוט של פרוייקט מחיר למשתכן שהחל בעיר ורכבת העמק שאוטוטו תעלה על הפסים, כל אלה, מיצבו את העיר בסטאטוס חיובי, הרבה יותר מהקודם הזכור לכלל תושבי ישראל בכינוי הלא מחמיא "החור בקצה הסרגל".

את השינוי במגמה זיהה בצורה מדויקת בדיוק לפני כעשר שנים יורם כהן, הבעלים של חברת א.י.אדיר מעפולה שמינף את הנסיקה ובתום תהליך מיצב את החברה שבבעלותו לאחת החברות המובילות בנדל"ן בישראל.

• "עפולה היא עיר מפרגנת"

הוא נולד במושב גדיש שבחבל תענך, אבל את העיר עפולה בה הוא מתגורר, הוא רואה ומגדיר כבית, גם ברמה הפיזית וגם ברמת היקף פעילותו העסקית, "אני חושב שעפולה זה עיר שכיף וטוב לחיות בה. אנשים פה מפרגנים האחד לשני בניגוד למקומות אחרים. אני מחנך בעיר את כל ארבעת ילדיי ולשמחתי כולם הגיעו להישגים".


"המדינה מנסה לטפל בהאמרת מחירי הנדל"ן באמצעות פרוייקט מחיר למשתכן ואמצעים נוספים, אבל יתר רגולציה גורמת לעיכוב בבניית הפרויקטים, הדירות, ההיתרים והתשתיות- עד לאכלוס. זה יוצר בפועל מחסור של 20.000 יחידות דיור בשנה"


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחת הסיבות המרכזיות להתפתחות המואצת של העיר, והפיכתה ליעד מבוקש על ידי משקיעים נעוצה לדברי כהן בין היתר בזכות הפעילות של שני ראשי העיר האחרונים, אבי אלקבץ ויצחק מירון והנהלת העיר, "מדובר בשני אנשים כישרוניים ובעלי יכולות עם רזומה מרשים שהוכיחו את עצמם- הלכה למעשה. מעבר לכך, תנאי השוק והכלכלה עשו ועושים את שלהם", אומר כהן.

• הנה באה הרכבת

ב-16 לחודש נובמבר תצא רכבת העמק לראשונה לדרך וספקולנטים בתחומי הנדל"ן והכלכלה מעריכים כי הרכבת תוביל לעלייה שבין 3-7 אחוזים בדיור בבירת העמק ובערים נוספות לאורך התוואי. "פרוייקט רכבת העמק, כמו התפתחויות נוספות מבורך גם הוא ואין לי ספק שהתושבים ייהנו מהיתרונות של הרכבת. כל נדבך בעשייה, מוביל להתפתחות העיר ואנחנו גאים לגור פה".

יורם כהן עם חלק מעובדי החברה
יורם כהן עם חלק מעובדי החברה

• "תנאי השוק והכלכלה עשו ועושים את שלהם"

השגשוג של החברה וההצלחה לה היא זוכה הובילה היום את חברת א.י.אדיר להיות "שחקן" מרכזי בענף הנדל"ן כשהיא מעורבת רק בתקופה האחרונה בלא פחות מ-15 פרויקטים, מרביתם בעפולה, וכמה עשרות צמודי קרקע ששווקו בהצלחה בבירת העמק.

הקבוצה הוקמה בשנת 1996, עם חזון ברור ואיתן ואכן, משנה לשנה, החברה מתפתחת, מצליחה ומיצבה את עצמה כאחת הקבוצות המובילות בתחום הנדל"ן בצפון. במקביל לצמיחתה העסקית של החברה היא פנתה לאפיקים חדשים ומעניינים, קלטה והרחיבה את מעגל העובדים בתחומים השונים, טיפחה מערכות יחסים עם קולגות ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה, וקבעה סטדנרטים גבוהים של אמינות, מצוינות ומקצוענות.

איזה מקום אתה מוצא להון האנושי בחברה?

"חברתנו גאה מאוד בהון האנושי שבה. כל אחת ואחד מעובדי החברה הם אנשים שבאים לעבוד ולא 'לעבודה' הם עושים זאת במצוינות וברגישות והכי חשוב תוך מתן שירות איכפתי ומשפחתי. על כך אני מודה פעמיים."

למה פעמיים?

"פעם אחת למזל, שקיבץ אצלנו את כל האנשים הטובים והמוכשרים, ופעם שנייה לכל אחת ואחד מהם".


"אני חושב שפרוייקט מחיר למשתכן פותר את בעיית הדיור לזוגות צעירים, אבל אם שואלים אותי האם זה פותר את כל הבעיות הכלכלת המשק וענף הדיור – אני אומר לא – באופן חד משמעי"


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אז זה הסוד שלך?

"סוד ההצלחה הוא עבודה קשה, שירות אדיב, ליווי אישי ללקוחותינו ושמירה על עבודת שטח מקצועית ואיכותית. אנו רואים בכל נכס שאנו בונים כפרויקט אישי שלנו כאילו היה מיועד לנו ומכאן אנו מעניקים למשפחות הרוכשות תמורה העולה על ההשקעה".

• חברה בצמיחה

חברת א.י.אדיר החלה את דרכה בעזרת קבלני משנה ואט אט צמחה לחברה המייצרת ומספקת את כל השירותים למטרת העל הסופית: יזמות נדל"ן להשקעה ומגורים. כיום, מורכבת הקבוצה משלוש חטיבות עיקריות המשלימות זו את זו "אדיר אספקה טכנית" המהווה הן כמרכז האספקה הטכנית מהחזקים בצפון כמשווק מורשה של החברות הגדולות במשק כמו איטונג ונירלט. "אדיר עיבוד מתכות וברזל בניין" אשר ממוקמת בעפולה עלית מייצרת את כל ברזל הבניין המבוקש למבנה על פי תכנית אדריכל בעזרת מכונות חכמות בטכנולוגיה חדישה המאפשרות חיתוך וכיפוף כלונסאות עד 19 מטרים, חיתוך פלזמה, עירגול וחיתוך פחים ועוד. ביחד, שתי החטיבות הללו חוברות לצמ"ה של "חטיבת הנדל"ן" אשר יוזמת, בונה ומשווקת פרויקטים למגורים.

• "אני מאמין בפרוייקט מחיר למשתכן"

במסגרת ההתפתחות של חברת א.י.אדיר, החברה בונה מלבד בעפולה גם ברמת ישי וטבריה. מעבר לכך זכתה החברה בשני מכרזים לבניית יחידות דיור במסגרת פרוייקט "מחיר למשתכן", פרוייקט הדגל של שר האוצר משה כחלון. יחידות הדיור הן בקרית שמונה ובחצור כשבסך הכול תבנה החברה למעלה מ-250 יחידות בפרויקט "מחיר למשתכן" בלבד. "כרגע הפיתוח בקרית שמונה כבר החל", מסביר כהן, "בחצור הפיתוח הסתיים ואנחנו כבר מתחילים את הבנייה. אני מתכוון להמשיך ולהשתתף במכרזים האלה מכיוון שהם מסייעים לזוגות הצעירים להגשים את חלום הדירה הנכסף, והם גם טובים לנו היזמים".

יורם אתה כל הזמן מחמיא לאחרים, מה המחמאה הכי גדולה שקיבלת?

"רכישת דירה או בית היא אחת הצעדים הכי משמעותיים במהלך חיי המשפחה. נכון לזמן כתיבת שורות אלו 754 דירות נמצאות בבניה על ידי חטיבת הנדל"ן של א.י.אדיר. מחר המספר כנראה יעלה. כל אחת מהמשפחות שבחרו בא.י. אדיר בדקו היטב את כל המתחרים ולבסוף בחרו בחברה שלנו כחלק מהעתיד שלהם לדורות – וזו המחמאה הכי גדולה שאני יכול לקבל". 'בונים בעיר עתיד אדיר', כנראה שכן!