"המפגעת המתחזה" מהתחנה המרכזית בעפולה – למעצר בית

השופטת לילי יונג-גפר סברה, כי אין הצדקה להותיר את הנאשמת במעצר תוך איזון השיקולים מול החובה להגן על שלום הציבור

לילי יונג גפר, שופטת בימ"ש שלום נצרת, החליטה ביום רביעי לשחרר לחלופת מעצר את הנאשמת מנצרת אשר התחזתה למפגעת בתחנה המרכזית בעפולה. חשוב לציין כי התביעה אינה טוענת כי הנאשמת התכוונה לבצע פיגוע או לפגוע באדם כלשהו, וכל מעשיה נועדו אף ורק לגרום למותה היא בידי אחרים.
סגנית הנשיא לילי יונג-גפר סברה, כי אין הצדקה להותיר את הנאשמת במעצר תוך איזון השיקולים מול החובה להגן על שלום הציבור. אחד מן הנימוקים להצדקת חלופת המעצר הקפדנית במקרה זה הוא התחייבותו של ראש עירית נצרת לדאוג לביקור יומי של עובדת סוציאלית מן המחלקה לשירותים חברתיים אצל הנאשמת, על מנת לספק לה תמיכה מקצועית מעבר לתמיכה המשפחתית. צוין כי אין ספק שמדובר באחד הגורמים המפחיתים את הסיכון מצד המשיבה.

• "השמתה במעצר – פוטנציאל להחמרה משמעותית במצבה הנפשי"

"אומר כי השמתה של המשיבה במעצר, מלבד היותה צעד קיצוני שבו יש לעשות שימוש, כמצוות המחוקק, רק כאשר אין כל אלטרנטיבה, תהיה עבורה קשה מנשוא, יותר מאשר עבור כל אדם אחר, ויש בה משום פוטנציאל להחמרה משמעותית במצבה הנפשי, ובכך לסכן גם את סביבתה", כתבה השופטת בהחלטתה. "אינני מזלזלת בחובה להגן על שלום הציבור, שאינו נופל מן החובה להתחשב בצרכיה המיוחדים של המשיבה, אך שעה שמצאתי כי יש בחלופת מעצר כדי להגן באופן סביר על שלום הציבור, סבורני כי הכף נוטה אל עבר שחרורה".