המתנה הכי טובה לשנה החדשה: "קיבלתי את החיים שלי במתנה"

חייו של שאדי חוטבא שעבר דום לב, ניצלו הודות להחייאה באמצעות מכשיר הדפיברילטור. לאחר שהובהל למערך הלב במרכז הרפואי פוריה התברר שסבל מעורק כלילי חסום. צילום: פוריה

ביום שלישי שעבר, שאדי חוטבא (47) תושב האזור, התחיל עוד יום שגרתי, אבל מכאן ואילך היום הזה קיבל כיוון אחר לגמרי.
"בשעה 12:00 התחלתי להרגיש לא טוב", הוא שחזר השבוע: "קשה לתאר את זה, זה לא כאב שאני מכיר או שהרגשתי בעבר. ממש תחושה של כאב כמו משקולת כבדה על החזה".
חוטבא החליט להיבדק במרפאה וכמה דקות לאחר מכן הוא זוכר במעומעם שהתעלף. לאחר מכן התברר כי הוא סבל מהפרעת קצב מסכנת חיים ועבר החייאה עם שוקים חשמליים באמצעות דפיברילטור חצי אוטומטי. לאחר ההחייאה מוצלחת הוא הועבר בניידת טיפול נמרץ ישירות לחדר הצנתורים שבמערך הלב, במרכז הרפואי פוריה.
ד"ר עידו בירתי, מנהל מערך הלב בביה"ח: "שאדי הגיע אלינו לאחר החייאה כשהוא בהכרה, עם סימני אוטם לבבי באק"ג והוכנס מיד לחדר צנתורים".
ד"ר אלה לובוביץ, מצנתרת בכירה במערך הלב הוסיפה, "בצנתור נמצאה חסימה באחד העורקים הכליליים. פתחנו את החסימה באמצעות צנתור והכנסת סטנט. מיד לאחר מכן נראתה זרימת דם טובה והנזק שנגרם לשריר הלב היה מינימאלי".
"חשוב שהנושא הזה יהיה כל הזמן בכותרות ובמודעות של הציבור, המקרה של שאדי, בחור צעיר ללא רקע של בעיות לב, הוא לא נדיר",  מדגיש ד"ר בירתי: "אם לא היו נותנים לו טיפול מהיר עם דפיברילטור חצי אוטומטי, סיכויי ההישרדות שלו היו יורדים משמעותית, בנוסף לנזק מוחי שעלול היה להיגרם. דפיברילטור חצי אוטומטי הוא מכשיר מציל חיים, קל מאד ובטוח לשימוש. חשוב לי להדגיש את הנחיצות של מכשיר דפיברילטור בכל מקום ציבורי. המקרה הזה הוא עוד דוגמא לכך שמדובר בהצלת חיים".
ביום שישי, שאדי כבר השתחרר לביתו ולמשפחתו. לפני שיצא מהמחלקה אמר, "קיבלתי את החיים שלי בחזרה, הייתי מעשן יותר משתי קופסאות סיגריות ביום. זהו הפסקתי. אני יוצא מכאן ביום הראשון של השנה החדשה להתחיל את החיים שלי מחדש".