"המשפחה שלהם": עפולה התגייסה לעריכת החתונה של אלכסיי וילנה בט"ו באב

מה שהתחיל בפוסט של ראש העיר אבי אלקבץ על זוג עולים חדשים המתגורר בעפולה, ללא משפחה וחסרי אמצעים, שמבקשים סיוע כדי להתחתן אחרי שסיימו את תהליך הגיור, הפך ברגע לצונאמי של עשרות תושבי העיר ובעלי מקצוע שהתגייסו למענם ויגשימו את חלומם: להינשא מחר בט"ו באב

לפני כשבועיים הציעה עיריית עפולה לתושבי העיר את הפארק העירוני לטובת זוגות שחתונתם בוטלה בעקבות הקורונה וכדי ליצור לבעלי מקצוע מענף האירועים הזדמנות להתפרנס לאחר שאיבדו את פרנסתם בעקבות המשבר.
המשימה הוטלה על אגף התרבות של הרשות ואלה החלו ליצור קשר עם הזוגות שנרשמו. אלכסיי וילנה עולים חדשים מאוקראינה היו אחד הזוגות שנרשמו ובשיחה עם המפיקה מטעם העירייה לירז אליהו תיארו הזוג את מצבם, את עובדת היותם לבד בארץ ואת הקושי להפיק חתונה בעקבות המצב. המידע הגיע לראש העיר אבי אלקבץ שהעלה פוסט בעמוד הפייסבוק ובו קרא לבעלי מקצוע מתחום האירועים ולתושבי העיר לבוא ולהתנדב בהפקת החתונה לזוג. בעקבות הקריאה של ראש העיר החל צונאמי של פניות מצד ספקים רבים שבעצמם איבדו את פרנסתם בתקופת משבר הקורונה וגם עובדי עירייה שהתרגשו והחליטו להיות חלק מהמבצע.

• "הערבות ההדדית של תושבי העיר מחממת את הלב בימים קשים אלה"

דקות ספורות מהרגע שהעליתי את הפוסט החל מטר של תגובות", סיפר אלקבץ. "עשרות בעלי מקצוע הציעו לקחת חלק בהפקה. זה מרגש מאוד לראות שהזוג בחר להקים את ביתו בעפולה, ותושבי העיר החזירו לזוג באהבה אינסופית, הערבות ההדדית של תושבי העיר מחממת את הלב בימים קשים אלה".

עסקים רבים בעפולה נרתמו להפקת החתונה
עסקים רבים בעפולה נרתמו להפקת החתונה

את אנשי המקצוע שילוו אותם ביום המאושר בחייהם בחרו בני הזוג וביניהם אפשר לציין את מעצבת השמלות מיטל מזלתרים שתרמה לכלה שמלת כלולות, DJ מני סטאר שהופקד על המוזיקה, חן בלחנס יתעד את האירוע, הזמר אמיל כהן ילווה את הזוג לחופה, תומר אברהם יאפר את הכלה ויעצב את שערה, ריתה טביבי תעניק לכלה זר פרחים, שיפרה קינן תדאג לג'ל לק איכותי, דיקלה שושן תעניק לכלה טיפול פנים, אושרת בגים תעצב את החופה, אופיר חדד מ'אופיר אירועים' ושגיא כהן מ'טופ אירועים' ידאגו לכל הציוד לאירוע ובגזרת האוכל יהיו אלה לירון שלי מ"קייטרינג שלי" והילה בן חמו מ"השמינייה" שידאגו למטעמים ועל הקינוחים הופקדו אורטל וייצמן (עוגת חתונה), רחלי לוי (עוגיות מרוקאיות), תמר דגמי (עוגות מקושטות) ומריאנה לוי מ"פרי הגפן" שידאגו לסירת פירות מפנקת. שלומי רובינשטיין מתחנת דלק 'תמר' בעיר ידאג להבריק את הרכב שיוביל את הזוג לליל הכלולות בפארק.

• "אנחנו בהלם"

אלכסיי וילנה אסטרין, בני 40, עלו לישראל מאוקראינה לפני פחות משנתיים עם בתם יוליה בת ה־15. אחרי מספר חודשים בארץ החליטו לעבור לעפולה – ולא ידעו עד כמה ההחלטה הזו תשנה את חייהם. בני הזוג שכרו דירה ברובע יזרעאל שבעיר והחלו תהליך גיור.
"משפחתו של אבי יהודים" סיפר אלכסיי "מבחינתי לחיות בישראל כיהודים זה חשוב ולכן לפני יותר משנה התחלנו קורס גיור. זה היה חשוב לנו מאוד". בית הדין לגיור בחיפה אישר את גיורה של המשפחה, ולפני כחודש אלכסיי עבר ברית מילה. הוא וילנה החליטו להינשא ביום הכי סמלי בשנה: ט"ו באב, חג האהבה. הרב פנחס מלכה, רב הקהילה הציונית דתית בעפולה, התנדב אף הוא לנהל את הטקס. "הזוג עבר תהליך גיור, הם למדו על היום המיוחד הזה ובחרו בו. זו מצווה מיוחדת להוביל זוג לחופה וקידושין". ובני הזוג? הם מאוד מתרגשים. "לא חשבנו אף פעם שדבר כזה יקרה לנו. אנחנו בהלם ולא מאמינים עד עכשיו שזה אמיתי. זה נשמע דמיוני שכל העיר התגייסה לעזור לנו. עפולה מהיום היא המשפחה שלנו".