"המשפחה קיבלה חמישה תיקים – הילדים התרגשו והאם בכתה"

יוסי לוי, הפעיל החברתי מעפולה חילק היום ואתמול כמאה תיקים חדשים לתלמידים השבים לבית ספר. אבל ביקור בבית אחד השאיר גם אותו נרגש עד דמעות

 

לאוכלוסיות החלשות הנזקקות ברחבי העיר עפולה הוא רגיל להתרגש מתגובות תושבים שלהם הוא מסייע בשגרה. אבל השבוע, במהלך מבצע של חלוקת תיקים, יאפילו הוא, יוסי לוי שנתקל במקרים קשים השכם וערב, לא יכול היה להסתיר את התרגשותו, לאחר ששימח משפחה מרובת ילדים והעניק לחמישה אחים תיקים חדשים בעלות כוללת של מעל ל-1000 שקלים.

יוסי לוי במהלך חלוקת תיקים לבית הספר למשפחות נזקקות
יוסי לוי במהלך חלוקת תיקים למשפחות נזקקות לקראת פתיחת שנת הלימודים

"אני וחברי העמותה מחלקים תיקים כבר 15 שנה", סיפר לוי, "השנה התחלנו לפעול מבעוד מועד בגיוס התרומות למבצע החלוקה ולשמחתנו מספר תורמים, בעיקר מהבירה ירושלים נענו לפנייתנו ותרמו ברוחב לב. במקביל גם ראש העיר יצחק מירון נרתם לעזור לנו. בסופו של יום חילקנו השבוע כמאה תיקים חדשים ומאובזרים ולהם צירפנו שלל ציוד חזרה לבית הספר, כולל כלי כתיבה, מחברות, קלמרים ממותגים ועוד. חילקנו בתוך זמן קצר את התיקים כשבקלות יכולנו לחלק עוד מאה תיקים נוספים, בעקבות הדרישה המוגברת.
במהלך החלוקה הגענו למשפחה בה חילקנו חמישה תיקים לחמישה תלמידים. למרות גילם הצעיר הם הביעו בפנינו הערכה רבה והודו לנו כשהאם בכתה. זה היה רגע חזק שהעניק לנו המון סיפוק ומוטיבציה להמשיך ולפעול בעבור האוכלוסיות המוחלשות בחברה שלנו.
אני באופן אישי התרגשתי מאוד ושמחתי מאוד להעלות חיוך של אותה משפחה צנועה. כולי תקווה שתלמידים נוספים שידי הוריהם אינה משגת יוכלו להגיע לבתי הספר עם תיקים חדשים. אני יודע שיש עמותות נוספות שנרתמות לכך, ומגיע גם להם הערכה רבה על מאמציהם. אנחנו מנסים במקביל לגייס עד הצלצול הראשון תיקים נוספים בכדי שנוכל להעניק אותם לתלמידים הצעירים".