המשטרה חוקרת: מי פרסם תמונה של מירון עטוי כאפייה?

פרשת המכרזים במורדות עפולה הצעירה ממשיכה להכות גלים בבירת העמק. במהלך סוף השבוע הופצה ברשתות החברתיות תמונה מרוטשת של ראש עיריית עפולה יצחק מירון – כשהוא עטוי עם כאפייה. חוקרי הסייבר של המשטרה פועלים לאתר את מקור התמונה. היום תיערך הפגנה מול בניין העירייה

 

עליית מדרגה: פרשת המכרזים במורדות עפולה הצעירה ממשיכה לעמוד במרכז סדר היום בעפולה. כזכור, לפני כשבוע נחשף כי 27 מגרשים לבניית 45 יחידות דיור בשכונת עפולה עלית נמכרו כולם לערבים ישראלים. הידיעה הופצה כאש בשדה קוצים והפכה לשיחת היום בבירת העמק.
במקביל, בימים האחרונים הפכה רשת הפייסבוק לזירה המרכזית להתגוששות, כשמעבר למוטיבים הלאומיים, נכנסו אלמנטים פוליטיים שיצרו התנגחויות בעיקר בין תושבי עפולה, המזוהים עם מחנה כזה או אחר. בסוף השבוע כבר נרשמה עליית מדרגה, כאשר ברשתות החברתיות הופצה תמונה של יצחק מירון, ראש עיריית עפולה, כשהוא עטוי בכאפייה.


התמונה הזכירה לחלק מהגולשים את תמונתו של יצחק רבין במדי אס.אס, זמן קצר לפני שנרצח על ידי יגאל עמיר. חלק מהגולשים היו מזועזעים מהמעשה וציינו בטוקבקים כי כל הגבולות נחצו, וכן כי אין להאשים את מירון בתוצאות המכרזים. מעירית עפולה נמסר כי המשטרה מעורה בפרטי התמונה.


 

בתגובה רשמית של דוברות המשטרה בצפון נמסר כי התמונה נמצאת בידי הגורמים הרלוונטים במשטרה, "בעקבות פרסום התמונה ברשת הפייסבוק החלטנו לפתוח בחקירה מיוזמתנו. כמו כן, חוקרי הסייבר של המשטרה פועלים לאתר את מקור התמונה", הוסיפו במשטרה.

על רקע האירועים והמתיחות הגואה בבירת העמק, צפויה להיערך היום הפגנה מול בניין העירייה. מובילי המאבק מסרו ל"עמקניוז" כי הם צופים השתתפות של אלפי אנשים, בעיקר של תושבי העיר והשכונה, אך גם של תושבים מנצרת עלית וכל האזור